Primarni zavihki
Diplomirani psiholog (un)/diplomirana psihologinja (un)
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Diplomirani psiholog (un)/diplomirana psihologinja (un)Dodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Diploma prve stopnje (UN) |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Visokošolsko univerzitetno izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
3 leta
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
|
ISCED področje |
ISCED področje:
Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: psihologija |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 7 |
- splošno razgledanost,
- analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic,
- poznavanje in uporabo znanstvenega aparata,
- kritično in samokritično presojo (kritično branje in razumevanje besedil, samozavedanje lastnih stališč, predpostavk, pristranskosti, prednosti in pomanjkljivosti),
- uporabo znanja v praksi,
- iskanje in uporabo informacij, informacijsko pismenost, uporabo sodobnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij,
- komunikacijske spretnosti, komunikacijo v mednarodnem okolju, govorno in pisno posredovanje znanja oz. ugotovitev, nastopanje pred občinstvom,
- socialne veščine, kooperativnost, sodelovanje v skupini, moderiranje skupine,
- pripravo in izvedbo projektnega dela,
- vodenje lastnega poklicnega in strokovnega razvoja,
- samostojnost, samoiniciativnost,
- poznavanje, razumevanje in upoštevanje osnovnih zakonitosti in razvoja razlik med posamezniki, skupinami in kulturami,
- etično refleksijo in zavezanost obče človeškim etičnim načelom,
- razumevanje splošne strukture psihologije ter povezanosti med njenimi disciplinami,
- obvladanje pojmov ter poznavanje in razumevanje raziskovalnih in uporabnih metod, postopkov in procesov na različnih področjih psihologije,
- koherentno obvladanje temeljnega psihološkega znanja, povezovanje znanja z različnih področij in njegovo uporabo,
- poznavanje in razumevanje temeljev in zgodovine psihologije,
- samostojno branje in razumevanje psihološke literature,
- reševanje konkretnih psiholoških problemov z uporabo kritične analize, znanstvenih metod in postopkov: sposobnost definiranja problema, razdelave teoretičnih izhodišč raziskave in hipotez, izbora ustrezne raziskovalne strategije, izdelave raziskovalnega načrta, izvedbe raziskave ter ovrednotenja dobljenih rezultatov, poročanja o odkritjih,
- poznavanje osnov merjenja različnih psiholoških pojavov, razumevanje značilnosti in izvedbo analiz psiholoških testov ter interpretacijo rezultatov tovrstnih analiz,
- poznavanje področij in metod psihološke diagnostike,
- poznavanje področij in teorije psihološkega svetovanja,
- uporabo različnih metod zbiranja in obdelave kvantitativnih in kvalitativnih podatkov ter nekaterih psiholoških presejalnih preizkusov,
- razumevanje in uporabo metod osnovne statistike in nekaterih multivariatnih statistik, raziskovalno in strokovno delo na področju družboslovnih raziskav in trženja,
- umeščanje novih informacij in interpretacij v kontekst psihologije,
- razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na različnih področjih psihologije,
- socialne kompetence za delo v družbi in za družbo, ki vključujejo: občutljivost za psihološke vidike družbenih problemov; poznavanje, razumevanje in upoštevanje individualne, skupinske in kulturne različnosti; raziskovanje in razumevanje medosebnih odnosov in uporabo dobljenih spoznanj v različnih družbenih praksah; razumevanje socialnih, čustvenih, motivacijskih, kognitivnih idr. procesov pri sebi in drugih v različnih kontekstih; sposobnost za vzpostavitev in vzdrževanje ustreznega odnosa z obravnavancem (pri zbiranju podatkov, v testni situaciji, za izvedbo intervjuja, pri opazovanju …) in sposobnost ustrezne komunikacije z njim,
- ustvarjalno sodelovanje v skupini strokovnjakov, za sodobno udeleženost v procesih soustvarjanja novih spoznanj in praktičnih aktivnosti v različnih družbenih praksah,
- zavezanost psihološki poklicni etiki.
Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Za napredovanje v 2. letnik mora študent v celoti opraviti študijske obveznosti, predpisane s predmetnikom in posameznimi načrti za 1. letnik, v skupnem obsegu 60 KT, za napredovanje v 3. letnik pa mora v celoti opraviti študijske obveznosti, predpisane s predmetnikom in posameznimi načrti za 2. letnik, v skupnem obsegu 60 KT. Skupno mora torej študent za vpis v 3. letnik opraviti predpisane študijske obveznosti v višini 120 KT.
Diplomirani psiholog (un)/diplomirana psihologinja (un)
SOK 7
EOK 6
V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.
SOK 8 / EOK 7
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja vedenjske in kognitivne nevroznanosti
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja psihologije komuniciranja
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja psihologije osebnosti
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja razvojnopsiholoških študij
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja razvojnih študij
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja eksperimentalne psihologije
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja aplikativnih psiholoških študij
SOK 10 / EOK 8
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Opis poklica
Kratek opis
Psiholog pomaga ljudem s čustvenimi, vedenjskimi, učnimi ali osebnostnimi težavami.
Kaj delavec običajno dela
Če želi psiholog uspešno delati s stranko ali pacientom, mora vzpostaviti zaupno okolje. Ko pacient psihologu zaupa, se lahko sprosti in se sooči s čustvi, ki jih običajno ne upa izraziti. Izkušen psiholog je sposoben prepoznati takšna čustva na način, ki pacienta ne ogroža in celo poveča njegovo samospoštovanje in samozavest. Ta proces se lahko zaključi po nekaj srečanjih ali pa po daljšem času. Nekateri psihologi se povežejo z drugimi izvedenci, da pridejo do boljših rezultatov. Lahko pa prevzamejo vlogo svetovalca skupinam ljudi, ki potrebujejo njihovo strokovno znanje. Skupinam ljudi pomagajo psihologi, da bolje spoznajo svoje sposobnosti in zmožnosti na delu (industrijski psiholog), da se vključijo v zdravljenje ali rehabilitacijo, če so bolni ali imajo težave pri učenju (klinični psiholog), pomagajo otrokom s specifičnimi lastnostmi, ki jim lahko povzročajo težave, npr. hiperaktivnost, težave pri učenju (šolski psiholog). Psiholog sodeluje tudi v procesu poklicne orientacije, je v stiku s šolskimi svetovalnimi delavci v osnovnih in drugih šolah ter razvija in uporablja v ta namen različne psiho-diagnostične pripomočke.
Za dokončanje študija mora študent opraviti vse obveznosti, ki jih določa študijski program in učni načrti predmetov, v skupnem obsegu 180 KT.
Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta
URL
URL izvajalca:Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane