Primarni zavihki
Magister psihologije/magistrica psihologije
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Magister psihologije/magistrica psihologijeDodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
2 leti
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 120 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
|
ISCED področje |
ISCED področje:
Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: psihologija |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 8 |
- splošno in študijsko specifično znanstveno in strokovno razgledanost,
- samostojno akumulacijo in uporabo znanja ter sredstev in virov znanja,
- kritično interpretacijo znanstvene in strokovne literature ter drugih informacijskih virov,
- opazovanje, analiziranje, sintetiziranje in kritično ocenjevanje rešitev in posledic,
- znanje in uporabo metod znanstvenega raziskovanja in reševanja problemov,
- samokritičnost, nadaljnje izpopolnjevanje in nadziranje lastnega profesionalnega razvoja,
- individualno in timsko delo,
- uporabo sodobne informacijske tehnologije pri organizaciji dela in reševanju delovnih problemov,
- izražanje, zastopanje in argumentiranje svoje pozicije v dialogu, s poudarkom na progresivnem reševanju konfliktov,
- reševanje konkretnih delovnih problemov z iskanjem virov znanja in uporabo znanstvenih metod,
- ustrezno pisno izražanje (članki, razprave) in ustno izražanje (predavanja, predstavitve),
- samostojno načrtovanje in organiziranje delovnih nalog na različnih delovnih področjih,
- vodenje projektov, oblikovanje in upravljanje strokovne prakse,
- spremljanje in zagotavljanje kvalitete svojega dela,
- osebno integriteto in delovanje z zavezo profesionalni etiki,
- poglobljeno poznavanje in razumevanje temeljnih področij bazične in aplikativne psihologije in s psihologijo povezanih znanstvenih področij (s področja družboslovja, humanistike, naravoslovja in zdravstvenih ved),
- obvladovanje zahtevnejših psiholoških znanj in njihovo povezavo z različnimi drugimi znanstvenimi področji in uporabo v praksi,
- analiziranje kompleksnih psiholoških problemov na profesionalen in avtonomen način,
- obvladovanje raziskovalnih metod, postopkov in tehnik, ki se uporabljajo na področju psihologije, in uporabo le-teh z upoštevanjem kritične analize in sinteze teoretskih znanj in relevantnih informacij pri reševanju delovnih problemov na psiholoških področjih,
- načrtovanje, organizacijo, izvedbo znanstvenega raziskovanja na psihološkem področju (kvantitativno, kvalitativno, akcijsko),
- razumevanje in upoštevanje razvojnih, individualnih, socialnih in kulturnih različnosti v psihološki obravnavi,
- psihološko obravnavo in svetovanje posameznikom, skupinam in institucijam na različnih družbenih področjih,
- ustrezno interakcijo z obravnavancem ali obravnavanci, analizo njegovih ali njihovih potreb in postavljanje ciljev psihološke obravnave,
- izvedbo psihološke obravnave z oceno relevantnih značilnosti posameznikov, skupin, institucij in/ali situacij z uporabo ustreznih psiholoških pristopov ter metod, postopkov in tehnik,
- načrtovanje, izvedbo in evaluacijo psihološke intervencije v različnih ciljnih skupinah (otroci, mladostniki, odrasli, starostniki, ljudje s psihičnimi težavami),
- posredovanje informacij psihološke obravnave, ki ustreza in izpolnjuje potrebe in pričakovanja obravnavancev,
- spremljanje razvoja psihološke stroke z zmožnostjo pridobivanja novih znanj in veščin ter uporabe le-teh v psihološki dejavnosti,
- spremljanje in odzivanje na družbene spremembe in posledično nove izzive in potrebe iz neposrednega in širšega družbenega okolja z upoštevanjem slednjega v psihološki praksi,
- poznavanje, razumevanje in zavezanost v ravnanju etičnim in profesionalnim načelom, standardom, pravilom, zakonom, ki so v skladu s psihološkimi in občečloveškimi etičnimi načeli.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Za napredovanje v drugi letnik mora študent opraviti študijske obveznosti v obsegu najmanj 51 ECTS iz prvega letnika. Med opravljenimi predmeti morajo biti vseživljenjski razvoj in staranje, osnove psihodiagnostike, psihološko svetovanje v izobraževanju, psihologija v organizacijah – izbrane vsebine, osnove nevropsihologije, kompleksne statistične metode, osnove svetovanja in psihoterapije.
Magister psihologije/magistrica psihologije
SOK 8
EOK 7
V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja vedenjske in kognitivne nevroznanosti
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja psihologije komuniciranja
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja psihologije osebnosti
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja razvojnopsiholoških študij
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja razvojnih študij
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja eksperimentalne psihologije
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja aplikativnih psiholoških študij
SOK 10 / EOK 8
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)
Opis poklica
Kratek opis
Psiholog pomaga ljudem s čustvenimi, vedenjskimi, učnimi ali osebnostnimi težavami.
Kaj delavec običajno dela
Če želi psiholog uspešno delati s stranko ali pacientom, mora vzpostaviti zaupno okolje. Ko pacient psihologu zaupa, se lahko sprosti in se sooči s čustvi, ki jih običajno ne upa izraziti. Izkušen psiholog je sposoben prepoznati takšna čustva na način, ki pacienta ne ogroža in celo poveča njegovo samospoštovanje in samozavest. Ta proces se lahko zaključi po nekaj srečanjih ali pa po daljšem času. Nekateri psihologi se povežejo z drugimi izvedenci, da pridejo do boljših rezultatov. Lahko pa prevzamejo vlogo svetovalca skupinam ljudi, ki potrebujejo njihovo strokovno znanje. Skupinam ljudi pomagajo psihologi, da bolje spoznajo svoje sposobnosti in zmožnosti na delu (industrijski psiholog), da se vključijo v zdravljenje ali rehabilitacijo, če so bolni ali imajo težave pri učenju (klinični psiholog), pomagajo otrokom s specifičnimi lastnostmi, ki jim lahko povzročajo težave, npr. hiperaktivnost, težave pri učenju (šolski psiholog). Psiholog sodeluje tudi v procesu poklicne orientacije, je v stiku s šolskimi svetovalnimi delavci v osnovnih in drugih šolah ter razvija in uporablja v ta namen različne psiho-diagnostične pripomočke.
Za dokončanje študija mora študent opraviti vse obveznosti, ki jih določa študijski program in učni načrti predmetov, v skupnem obsegu 120 ECTS. V tem obsegu obveznosti je predvideno tudi, da študent uspešno opravi študentsko prakso in napiše magistrsko delo ter ga uspešno zagovarja.
Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta
URL
URL izvajalca:Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane