Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Profesor razrednega pouka (un)/profesorica razrednega pouka (un)Dodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma prve stopnje (UN)
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Visokošolsko univerzitetno izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
4 leta
Kreditne točke Kreditne točke: 240 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
Vsi kandidati morajo opraviti preizkus glasbenih sposobnosti.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževalne znanosti
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 7
Raven EOK: EOK 6
Raven EOVK: Prva stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
 
(splošne kompetence)
  • analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic,
  • obvladanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov,
  • uporabo znanja v praksi,
  • razvoj kritične in samokritične presoje,
  • avtonomnost v strokovnem delu,
  • obvladanje komunikacijskih spretnosti, posebej komunikacije v mednarodnem okolju,
  • etično refleksijo in zavezanost profesionalni etiki,
  • kooperativnost, delo v skupini (in v mednarodnem okolju),
  • iniciativnost/ambicioznost (vrednota stalnega osebnega in strokovnega napredovanja),
  • občutljivost (osveščenost)  za naravno in družbeno okolje, nacionalno kulturo, dediščino, identiteto, multikulturnost in nediskriminativnost,
  • upravljanje s časom, samostojno načrtovanje,
  • občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
  • razumevanje individualnih vrednot in vrednostnih sistemov,

 

(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje in razumevanje utemeljitve (utemeljitev) in zgodovine (razvoja) vzgojno-izobraževalnih sistemov,
  • reševanje konkretnih pedagoških problemov z uporabo znanstvenih metod in postopkov,
  • koherentno obvladanje temeljnega znanja, povezovanje znanja z različnih področij in aplikacijo,
  • umeščanje novih informacij in interpretacij v kontekst vzgoje in izobraževanja,
  • razumevanje splošne strukture vzgoje in izobraževanja ter povezanosti med njenimi poddisciplinami (kurikularne teorije, specialnopedagoška znanja ...),
  • razumevanje in uporabo metod kritične analize in razvoja teorij ter njihovo uporabo v reševanju konkretnih pedagoških problemov,
  • razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na področju vzgoje in izobraževanja,
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na področju vzgoje in izobraževanja,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih značilnosti, razlik in potreb učencev prvih dveh vzgojno-izobraževalnih obdobij osnovne šole ter  prepoznavanje učnih zmožnosti in težav, celostno pojmovanje otroka,
  • organizacijo in vodenje v vzgoji in izobraževanju,
  • poznavanje socialnih sistemov, posebej procesov v vzgoji inizobraževanju,
  • poznavanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
  • estetsko občutljivost in aktivno in ustvarjalno delo na umetniških področjih,
  • poznavanje in razumevanje didaktičnih značilnosti pouka v prvih dveh vzgojno-izobraževalnih obdobjih osnovne šole  na področju slovenščine, matematike, naravoslovja, tehnike, družboslovja, športne vzgoje, likovne vzgoje, glasbene vzgoje in medpredmetno povezovanje,
  • pomoč pri pedagoškem vodenju posameznika, oddelka in/ali skupine,
  • prilagajanje učno-vzgojnih pristopov glede na individualno, socialno, jezikovno in kulturno različnost učencev,
  • sodelovanje v razširjenih programih osnovne šole (npr. podaljšano bivanje, krožki, mreže šol …),
  • ustvarjanje spodbudnega učnega vzdušja, medsebojnih odnosov ter učinkovito razreševanje disciplinskih problemov.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:
Študent napreduje v 2. letnik, če opravi pedagoško prakso pri učnih enotah Praktično usposabljanje I (3 ECTS) in Praktično usposabljanje II (3 ECTS) ter s študijskim programom predpisane izpite v obsegu 42 ECTS. V 3. letnik napreduje, če opravi vse izpite iz 1. letnika, opravi pedagoško prakso pri učni enoti Praktično usposabljanje III (3 ECTS) ter s študijskim programom predpisane izpite v obsegu 49 ECTS. V 4. letnik napreduje, če opravi vse izpite iz  2. letnika, pedagoško prakso pri učni enoti Praktično usposabljanje IV (6 ECTS) ter s študijskim programom predpisane izpite v obsegu 42 ECTS.

Profesor razrednega pouka (un)/profesorica razrednega pouka (un)

SOK 7

EOK 6

V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.

Magister profesor predšolske vzgoje/magistrica profesorica predšolske vzgoje

Magister profesor zgodnjega učenja in poučevanja/magistrica profesorica zgodnjega učenja in poučevanja

Magister profesor zgodnjega učenja/magistrica profesorica zgodnjega učenja

Magister edukacijskih politik/magistrica edukacijskih politik

Magister muzejske pedagogike/magistrica muzejske pedagogike

Magister profesor andragogike in …/magistrica profesorica andragogike in …

Magister profesor andragogike/magistrica profesorica andragogike

Magister profesor andragogike/magistrica profesorica andragogike

Magister profesor inkluzivne pedagogike/magistrica profesorica inkluzivne pedagogike

Magister profesor inkluzivne pedagogike/magistrica profesorica inkluzivne pedagogike

Magister profesor pedagogike in …/magistrica profesorica pedagogike in …

Magister profesor pedagogike in …/magistrica profesorica pedagogike in …

magister profesor pedagogike/magistrica profesorica pedagogike

Magister profesor pedagogike/magistrica profesorica pedagogike

Magister profesor socialne pedagogike/magistrica profesorica socialne pedagogike

Magister profesor socialne pedagogike/magistrica profesorica socialne pedagogike

Magister profesor inkluzivne pedagogike/magistrica profesorica inkluzivne pedagogike

Magister profesor logopedije in surdopedagogike/magistrica profesorica logopedije in surdopedagogike

Magister profesor razrednega pouka/magistrica profesorica razrednega pouka

Magister profesor razrednega pouka/magistrica profesorica razrednega pouka

Magister profesor specialne in rehabilitacijske pedagogike/magistrica profesorica specialne in rehabilitacijske pedagogike

SOK 8 / EOK 7

Prehodnost:

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent zaključi študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti in tako zbere najmanj 240 ECTS.

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

URL

URL izvajalca: