Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor inkluzivne pedagogike/magistrica profesorica inkluzivne pedagogikeDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program prve stopnje z ustreznega strokovnega področja (edukacijske vede, predšolska vzgoja, razredni pouk, pedagogika, psihologija, defektologija) ali
  • zaključen študijski program prve stopnje z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in obsegajo 30 kreditnih točk iz predmetnih področij pedagogike, pedagoške psihologije, psihologije osebnosti, specialne pedagogike in pedagoškega raziskovanja ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program Predšolska vzgoja, sprejet pred 11. 6. 2004 ali
  • zaključen drugi visokošolski strokovni ali univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in obsegajo 30 kreditnih točk iz predmetnih področij pedagogike, pedagoške psihologije, psihologije osebnosti, specialne pedagogike in pedagoškega raziskovanja.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževalne znanosti
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • razvijanje inkluzivne kulture, uresničevanje inkluzivne prakse in vplivanje na inkluzivno politiko,
  • razumevanje odnosov med vzgojno-izobraževalnimi institucijami in socialnim okoljem,
  • vrednotenje oz. kritično evalvacijo obstoječe prakse, politike in raziskovanja edukacije drugačnih in inkluzije,
  • uporabo ustreznih postopkov, metod in tehnik za pripravo in izvajanje individualiziranih programov,
  • interdisciplinarno povezovanje vsebin,
  • izbiro ustreznih pristopov, metod, tehnik in strategij dela glede na specifične potrebe posameznika,
  • delo s starši, družino, svojci ali skrbniki v smislu informiranja, educiranja, svetovanja in  nudenje podpore,
  • nudenje podpore pri samovrednotenju, zaupanju v lastne moči ter razvijanju pozitivnih pričakovanj,
  • prepoznavanje in reševanje moralno-etičnih dilem in problemov: delovanje s spoštovanjem in upoštevanjem človekovih pravic, integritete in dostojanstva posameznika,
  • organiziranje takšnih oblik aktivnega in samostojnega učenja, ki bodo posameznika usposabljale  za uspešno učenje,
  • vzpostavljanje in vzdrževanje partnerskega odnosa z uporabniki in drugimi sodelujočimi,
  • uporabo ustreznih metod raziskovanja in razvoja prakse (področja dela), npr. študija primera, akcijsko raziskovanje ipd.,
  • uporabo specialno pedagoških znanj za deloz otroki s posebnimi potrebami,
  • pedagoško vodenje razreda in/ali skupine,
  • sprejemanjeinteresov posameznika in uporabo notranje motivacije posameznika za razvoj potrebnih spretnosti,
  • oblikovanje pričakovanj za vsakega učečega, glede na njegove sposobnosti in spretnosti,
  • individualizirano in diferencirano načrtovanje dejavnosti v razredu (skupini), ki vključuje vsakega posameznika,
  • prilagajanje posameznikom z učnimi pripomočki, gradivi ipd.,
  • razvijanje fleksibilnosti in tolerantnosti,
  • kritično branje na področju razvojnih, prepoznavnih in kontekstualnih procesov, ki sooblikujejo edukacijo drugačnih in inkluzijo, tako na ravni skupine kot posameznikov,
  • analizo in kritično presojo pedagoških praks in gradiv s področja inkluzivne pedagogike,
  • samostojno delo, vodeno samostojno delo in delo v skupini,
  • načrtovanje in izpeljavo projektov z upoštevanjem dogovorjenih rokov ter predstavljanje lastnih dosežkov in spoznanj v različnih oblikah,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje in uporabo različnih oblik sodelovanja s kolegi, vodstvom in širšim družbenim okoljem ter razvijanje veščin vzpostavljanja partnerstva s starši, družinami in okoljem,
  • razvijanje veščin timskega dela in strateškega delovanja,
  • spoznavanje koncepta zagovorništva,
  • občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
  • razvijanje etičnosti in odgovornosti,
  • upoštevanje okolja, vseh in vsakega posameznika, ki so/je vključen/i v edukacijo,
  • obvladovanje individualnega in skupinskega vzgojno svetovalnega dela,
  • pedagoško vodenje razreda, skupine, posameznikov,
  • razumevanje vzrokov in posledic socialnega vključevanja ter izključevanja,
  • razumevanje učenja kot procesa, ki se organizira tako, da se upošteva teoretično znanje in potrebe udeležencev,
  • znanje aktiviranja samoregulativnih mehanizmov pri udeležencih,
  • poznavanje strategij spodbujanja razvoja na posameznih področjih ter spodbujanja socialnih in drugih veščin tudi na šibkejših področjih otrokovega razvoja,
  • znanje prepoznavanja in prilagoditve dela učencem z različnimi sposobnostmi na različnih področjih,
  • razvijanje kritičnosti in reflektivnosti ter razvijanje strategij reflektivnega praktika,
  • samorefleksijo in načrtovanje sprememb ter delo na sebi (introspekcija, avtorefleksija, samoevalvacija),
  • razvijanje zmožnosti opazovanja in svetovanja,
  • poznavanje zakonitosti raziskovalnega dela,
  • razvijanje sposobnosti kritičnega presojanja podatkov in njihovo osmišljanje ipd.

Ocenjevanje in zaključevanje:
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent mora za prehod v 2. letnik študijskega programa doseči 48 KT (80 % KT) od 60 KT prvega letnika.

Magister profesor inkluzivne pedagogike/magistrica profesorica inkluzivne pedagogike

SOK 8

EOK 7

V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.

SOK 10 / EOK 8

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Svetovalni delavec v vrtcu, šoli in dijaškem domu skupaj z drugimi strokovnimi sodelavci pomaga otrokom, učencem in dijakom pri učenju in pri razvijanju učinkovitih metod in tehnik učenja ter učnih navad.

Kaj delavec običajno dela

Svetovalni delavec pomaga otrokom, učencem in dijakom pri učenju in razvijanju učinkovitih metod in tehnik učenja in učnih navad. Svetuje učencem z vzgojnimi in disciplinskimi težavami in jim nudi pomoč pri razvijanju učinkovite komunikacije, urjenju v socialnih spretnostih, razvijanju dobre samopodobe, tehnik sproščanja in podobno. Učence in dijake informira o nadaljnjem izobraževanju, o poklicih in možnostih zaposlovanja in jim svetuje in pomaga pri izbiri nadaljnjega šolanja in pri iskanju štipendij. Koordinira in organizira pomoč učencem pri reševanju finančnih težav za subvencioniranje prehrane, šole v naravi in drugih dejavnosti programa šole.

Učiteljem in vzgojiteljem nudi pomoč pri izboljšanju učinkovitosti poučevanja in jim svetuje za učinkovito delo z učenci in dijaki, ki imajo težave. Pripravlja in izvaja predavanja in delavnice za učitelje, vzgojitelje in starše na temo učenja, učnih navad, telesnega, osebnega, socialnega in poklicnega razvoja otrok. Sodeluje z vodstvom vrtca, šole in dijaškega doma pri pripravi razvojnega načrta poučevanja in strokovnega izpopolnjevanja učiteljev in vzgojiteljev. Pomaga pri oblikovanju ustrezne socialne klime in pri oblikovanju šolskega reda. Skupaj z učitelji soodloča o ponavljanju, napredovanju in prešolanju učencev in dijakov. Pripravlja različne analize, npr. analizo učne uspešnosti učencev, vedenjske problematike, vpisa, uspešnosti učencev in dijakov v nadaljnjem izobraževanju, socialno ekonomskih razmerah učencev, šolski klimi in kulturi. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Izvajalci:

Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

URL

URL izvajalca: