Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Doktorat
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
3 leta
Kreditne točke Kreditne točke: 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program druge stopnje ali
  • zaključen študijski program, ki izobražuje za poklice, urejene z direktivami Evropske unije, če je ovrednoten s 300 kreditnimi točkami ali drug enovit magistrski študijski program, ki je ovrednoten s 300 kreditnimi točkami ali
  • zaključen dosedanji študijski program za pridobitev univerzitetne izobrazbe (programi pred Zakonom o visokem šolstvu iz 3. 9. 2004) ali
  • zaključen dosedanji študijski program za pridobitev specializacije, če so kandidati pred tem končali visokošolski strokovni program. Tem kandidatom lahko fakulteta pred vpisom v študijski program tretje stopnje določi dodatne obveznosti v obsegu od 30 do 60 kreditnih točk ali
  • zaključen dosedanji študijski program za pridobitev magisterija znanosti oziroma specializacije po končanem študijskem programu za pridobitev univerzitetne izobrazbe. Tem kandidatom se v doktorskem študijskem programu tretje stopnje priznajo študijske obveznosti v obsegu najmanj 60 kreditnih točk.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževalne znanosti
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 10
Raven EOK: EOK 8
Raven EOVK: Tretja stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a (za):
(splošne kompetence)
  • poglobljeno razumevanje teoretičnih konceptov področja - filozofski, sociološki, psihološki, pedagoški in antropološki vidiki,
  • vrhunsko razumevanje in obvladanje različnih raziskovalnih pristopov na znanstvenem področju,
  • zastaviti, oblikovati in izvajati obsežen raziskovalni proces,
  • samostojno razvijanje novega znanja, veščin, tehnik, praks in gradiv z raziskovalnim delom,
  • reševanje najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev ter z oblikovanjem novih,
  • odzivanje na abstraktne probleme, ki širijo in na novo opredeljujejo obstoječe proceduralno znanje oziroma prakso,
  • z izvirnim raziskovanjem ustvariti prispevek, ki širi meje znanja in je pomemben na nacionalni in mednarodni ravni,
  • kritično analizo, evalvacijo in sintezo kompleksnih idej,
  • prepoznavanje problemov ter iskanje rešitev,
  • sodelovanje v kritičnih dialogih; vodenje in spodbujanje kompleksnih socialnih procesov znotraj poklicnega področja; zmožnost kritičnosti in samokritičnosti,
  • vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter znanstvenoraziskovalnih projektov s širokega strokovnega in znanstvenega področja,
  • sporočanje sodelavcem in širši znanstveni skupnosti ter družbi nasploh o svojem ekspertnem področju,
  • javno predstavljanje in obrambo znanstvenih študij,
  • v akademskih in strokovnih okoljih pospeševati socialni ali kulturni napredek družbe, ki je utemeljena na znanju,
  • ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov,
  • poznavanje etike raziskovalnega dela in delovanje v skladu z njo,
(predmetnospecifične kompetence)
  • sistematično poznavanje in razumevanje teorije in teoretskih sklopov, znanstvenih paradigem ter razvoja področja izobraževanja učiteljev oz. edukacijskih ved,
  • poglobljeno razumevanje kvantitativnih in kvalitativnih raziskovalnih metod ter njihovo ustrezno uporabo v raziskovanju na tem področju,
  • pridobivanje in razumevanje obsežnega korpusa znanja, ki je v ospredju izbranega študija,
  • osebno odgovornost in pretežno avtonomne pobude v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah v poklicnih ali sorodnih okoljih, ki so povezana z edukacijo v najširšem in ožjem smislu na predmetnem področju,
  • kritičnost glede najširših implikacij uporabe znanja v konkretnih edukacijskih in poklicnih okoljih,
  • podrobno analiziranje in reflektiranje socialnih norm in odnosov znotraj konkretnega področja, ki bo predmet doktorandovega študija, vodenje aktivnosti za njihovo spreminjanje ter posredovanje med akademskim raziskovanjem in družbenim okoljem,
  • odkrivanje praktičnih problemov s predmetnega področja, ki jih je mogoče reševati z metodami in instrumenti akademskega raziskovanja,
  • vodenje izvirnih raziskav na izbranem področju,
  • izvajanje samostojnih, izvirnih in objavljivih raziskav,
  • kolaborativno učenje, ustvarjalno komuniciranje v raziskovalnem okolju, reševanje problemov ter sodelovanje v interdisciplinarnih raziskovalnih timih.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Kot pogoj za vpis v 2. letnik mora kandidat v 1. letniku doseči najmanj 40 KT ECTS iz organiziranih študijskih oblik in uspešno predstaviti predlog dispozicije doktorske disertacije. Kot pogoj za vpis v 3. letnik mora kandidat v 2. letniku doseči še najmanj 10 KT ECTS iz organiziranih študijskih oblik, tema njegove doktorske disertacije pa mora biti sprejeta v univerzitetnih organih.

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora imeti kandidat vse opravljene obveznosti iz organiziranih študijskih oblik (skupno 60 KT ECTS) ter iz raziskovalnega dela (120 KT ECTS) v skladu s sprejetim študijskim programom.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL

URL izvajalca: