Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Doktorat
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
3 leta
Kreditne točke Kreditne točke: 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program 2. stopnje ali
  • zaključen univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004 ali
  • zaključen študijski program, ki izobražuje za poklice, urejene z direktivami EU, ali drug enovit magistrski študijski program, ki je ovrednoten  s 300 ECTS točkami ali
  • zaključen študijski program za pridobitev specializacije in pred tem visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, če je kandidat  pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti v obsegu 34 ECTS točk. Takim kandidatom se pred vpisom v študijski program določijo diferencialni izpiti iz predmetov programa 2. stopnje Razredni pouk.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev brez predmetne specializacije
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 10
Raven EOK: EOK 8
Raven EOVK: Tretja stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a (za):
(splošne kompetence)
  • vključevanje ter samostojno vodenje znanstveno raziskovalnega dela,
  • poglobljeno razumevanje teoretičnih konceptov področja - filozofski, sociološki,psihološki, pedagoški in antropološki vidiki,
  • vrhunsko razumevanje in obvladanje različnih raziskovalnih metod, postopkov in procesov, razvoj kritične in samokritične presoje
  • analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic,
  • uporabo znanja v praksi,
  • avtonomno zastaviti, oblikovati in izvajati obsežen raziskovalni proces,
  • samostojno razvijanje novega znanja, veščin, tehnik, praks in gradiv z raziskovalnim delom,
  • reševanje najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev ter z oblikovanjem novih,
  • odzivanje na abstraktne probleme, ki širijo in na novo opredeljujejo obstoječe proceduralno znanje oz. prakso,
  • z izvirnim raziskovanjem ustvariti prispevek, ki širi meje znanja in je pomemben na nacionalni in mednarodni ravni,
  • prepoznavanje problemov ter iskanje rešitev,
  • sodelovanje v kritičnih dialogih; vodenje in spodbujanje kompleksnih socialnih procesov znotraj poklicnega področja,
  • vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter znanstvenoraziskovalnih projektov s širokega strokovnega in znanstvenega področja,
  • komunikacijo s sodelavci in širšo (mednarodno)  znanstveno skupnostjo ter družbo nasploh o svojem ekspertnem področju,
  • kooperativnost in delo v skupini,
  • iniciativnost/ambicioznost (vrednota stalnega osebnega in strokovnega napredovanja),
  • upravljanje s časom za samostojno načrtovanje,
  • javno predstavljanje in obrambo znanstvenih študij,
  • v akademskih in strokovnih okoljih pospeševati socialni ali kulturni napredek družbe, ki je utemeljena na znanju,
  • ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov,
  • poznavanje etike raziskovalnega dela in delovanje v skladu z njo,
(predmetnospecifične kompetence)
  • sistematično poznavanje in razumevanje utemeljitve (utemeljitev) in zgodovine (razvoja) vzgojno-izobraževalnih sistemov, teorije in teoretskih sklopov, znanstvenih paradigem,
  • odkrivanje in reševanje konkretnih pedagoških problemov z uporabo znanstvenih metod in postopkov,
  • vodenje izvirnih raziskav na področju edukacijskih ved,
  • izvajanje samostojnih, izvirnih in objavljivih raziskav na področju edukacijskih ved,
  • kolaborativno učenje, ustvarjalno komuniciranje v raziskovalnem okolju, reševanje problemov ter sodelovanje v interdisciplinarnih raziskovalnih timih na področju edukacij,
  • koherentno obvladanje znanja, povezovanje znanja z različnih področij edukacije in aplikacijo v šolski praksi,
  • razumevanje splošne strukture temeljne edukacijske discipline ter povezanosti med njenimi poddisciplinami,
  • umeščanje novih informacij in interpretacij v kontekst vzgoje in izobraževanja,
  • razumevanje in uporabo metod kritične analize in razvoja teorij ter njihovo uporabo v reševanju konkretnih pedagoških problemov,
  • obvladanje organizacijskih in vodstvenih spretnosti v vzgoji in izobraževanju,
  • podrobno analiziranje in reflektiranje socialnih norm in odnosov znotraj izobraževalnih okolij, vodenje aktivnosti za njihovo spreminjanje ter posredovanje med akademskim raziskovanjem in družbenim okoljem,
  • poznavanje socialnih sistemov, posebej procesov v vzgoji in  izobraževanju,
  • kritičnost glede najširših implikacij uporabe znanja v konkretnih edukacijskih in poklicnih okoljih, pomoč pri pedagoškem vodenju posameznika, oddelka in/ali skupine,
  • razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na področju edukacijskih ved,
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent mora za napredovanje iz prvega letnika v drugi letnik zbrati 50 ECTS, pri čemer mora obvezno opraviti  izpita iz predmetov: Raziskovanje v didaktiki izobraževanja in Znanstveno raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. (30 ECTS). Za napredovanje iz drugega v tretji letnik mora zbrati 50 ECTS iz obveznosti tekočega letnika, pri čemer mora obvezno opraviti izpita iz predmetov Individualno raziskovalno delo I in Individualno raziskovalno delo II. Študent mora za napredovanje v tretji letnik opraviti tudi vse obveznosti iz prvega letnika.

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent zaključi študij, ko izpolni vse s študijskim programom predvidene obveznosti ter napiše in uspešno zagovarja doktorsko disertacijo in tako skupno zbere najmanj 180 ECTS.

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

URL

URL izvajalca: