Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Snovalec vizualnih komunikacij in trženja/snovalka vizualnih komunikacij in trženjaDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Višja strokovna izobrazba
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Višje strokovno izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:

V višješolski študij se lahko vpiše, kdor:

  • je opravil splošno ali poklicno maturo oziroma je končal temu ustrezno izobraževanje po prejšnjih predpisih ali
  • ima opravljen mojstrski, delovodski ali poslovodski izpit, tri leta delovnih izkušenj in je opravil preizkus znanja iz splošnoizobraževalnih predmetov v obsegu, ki je določen za poklicno maturo v srednjem strokovnem izobraževanju.
ISCED področje ISCED področje:
Umetnost in humanistika
ISCED podpodročje isced podpodročje: modno oblikovanje, oblikovanje prostora in industrijsko oblikovanje
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 6
Raven EOK: EOK 5
Raven EOVK: Kratki cikel

Učni izidi:

Študent/ka je zmožen/na:

(Generične kompetence)

  • načrtovati, pripraviti, izvesti in kontrolirati lastno delo in delo drugih;
  • razvijati podjetne lastnosti, spretnosti in vedenje;
  • izvajati samoevalvacijo dela;
  • komunicirati s sodelavci, strokovnjaki in svetuje uporabnikom;
  • uporabljati strokovno terminologijo, komunicirati v enem tujem jeziku;
  • uporabljati sodobno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (IKT);
  • voditi in/ali sodelovati v strokovnem timu in pri reševanju problemov;
  • voditi poslovanje in administrativne procese, vodi dokumentacijo;
  • nadzorovati delo v strokovnem timu in organizira dela za področje vizualnih komunikacij in trženja;
  • evidentirati, naročati in shranjevati material in zagotavljati vzdrževanje delovnih sredstev in opreme;
  • načrtovati organizacijo internega izobraževanja in usposabljanja ter sodelovati pri izobraževanju in usposabljanju kadrov;
  • zagotavljati kakovost delovnih procesov v dejavnosti vizualnih komunikacij in trženja;
  • spremljati razvoj stroke in pripravlja strokovne predloge za uvedbo novosti v dejavnosti vizualnih komunikacij in trženja;
  • skrbeti za racionalno rabo energije, materiala, časa;
  • varovati zdravje in okolje, odgovarjati za svojo varnost in varnost drugih.

(Poklicno-specifične kompetence:)

  • zagotavljati profesionalnost in kakovost medosebnega in poslovnega sporazumevanja, obvladati strategije kakovostne komunikacije – na medkulturni ravni s pozitivnim odnosom do drugačnosti, razumeti in sprejemati ljudi iz različnih kulturnih okolij;
  • uporabljati informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (IKT) pri iskanju virov in literature, pri samostojni obdelavi podatkov, izdelavi in oblikovanju celostne grafične podobe ter predstavitvah v tujem jeziku;
  • sistematično pristopati k zbiranju, urejanju in shranjevanju podatkov in informacij, jih obdelati in analizirati z enostavnimi statističnimi metodami in osnovnimi metodami finančnega poslovanja;
  • spremljati in upoštevati trende na področju dejavnosti vizualnih komunikacij in trženja ter oblikovanja;
  • uporabljati posebnosti dejavnosti vizualnih komunikacij in trženja ter koordinira aktivnosti med različnimi izvajalci;
  • upravljati delovni proces, spremlja in kontrolira delo v strokovnem timu in organizacijo dela;
  • sodelovati v strokovnem timu pri načrtovanju, oblikovanju, predstavitvi in trženju novih storitev, proizvodov, programov in izdelkov;
  • poznati umetnostno-zgodovinske stile, smeri in gibanja in jih ustrezno vključuje v koncept svojega dela;
  • uporabljati vire in učinke svetlobe in osvetljevanja, obliko, barvo in druge oblikovne elemente pri promociji podjetja in prodaje;
  • načrtovati in organizirati dogodke, promocije in srečanja;
  • pridobivati in uporabljati predstavitvena sredstva in materiale, ki so do okolja prijazni in ekonomični;
  • načrtovati, koordinirati in izvajati projekte naročnikov in izvajalcev;
  • kreativno razvijati in izvajati koncepte vizualnega oblikovanja, ki izražajo filozofijo podjetja oziroma naročnika;
  • načrtovati in oblikovati prodajne, predstavitvene in razstavne prostore;
  • obvladati principe reševanja nezadovoljstva uporabnikov in reklamacij;
  • izvajati metode ozaveščanja in spreminjanja vedenjskih vzorcev uporabnikov;
  • svetovati uporabniku pri oblikovanju celostne grafične podobe (za različne priložnosti);
  • usposabljati uporabnika za pravilno uporabo vedenjskih vzorcev pri poslovni in zasebni komunikaciji in javnem nastopanju.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, s seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, s projektnimi deli, z nastopi, s storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

V 2. letnik lahko napreduje študent, če je uspešno opravil obveznosti modulov, predmetov in praktičnega izobraževanja (vključno z vajami, s seminarskimi nalogami, projekti, izpiti …) 1. letnika v obsegu najmanj 45 KT; pri tem mora v celoti opraviti obveznosti iz vaj in praktičnega izobraževanja.

Snovalec vizualnih komunikacij in trženja/snovalka vizualnih komunikacij in trženja

SOK 6

EOK 5

V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.

SOK 7 / EOK 6

Prehodnost:
Študijski programi 1. stopnje (SOK: raven 7)

Opis poklica

Kratek opis

V prodajalnah aranžer svetuje poslovodjem in prodajalcem, kako razporediti prodajno blago, da bi bilo bolj opazno in mikavnejše za kupce. Pri tem uporablja razne pripomočke, kot so fotografije, napisi in dekorativni elementi.

Kaj delavec običajno dela

Aranžer ali oblikovalec razstavnih prostorov v prvi fazi dela naredi idejno skico in barvno študijo izložbe ali kakega drugega razstavnega prostora v prodajalni, v razstavnem paviljonu ali na razstavi. Idejna skica ima vse lastnosti za zbujanje pozornosti kupcev. Biti mora izvirna, imeti mora likovna izrazna sredstva, kompozicijo, barvno usklajenost in harmonijo oblik. Nato oblikuje spremne tekste in informacije o blagu ter jih tudi izdela s pomočjo računalnika ali ročno. Oblikuje in izdela cene izdelkov. O svoji zamisli se posvetuje z vodjem aranžerske službe, vodjo marketinga ali direktorjem podjetja. Preden svojo zamisel uresniči, izbere, poišče ali sam naredi potrebne rekvizite za razstavo blaga. Nato izbere blago, ki ga bo razstavil ter ga smiselno, barvno in estetsko razporedi v skupine, ki jih na koncu aranžira na razstavnem prostoru. Z blagom in z materialom mora ravnati pazljivo, da ga ne poškoduje.

V prodajalnah aranžer svetuje poslovodjem in prodajalcem, kako razporediti prodajno blago, da bi bilo bolj opazno in vabljivo za kupce. Pri tem uporabi razne pripomočke, kot so fotografije, napisi, dekorativni elementi in razna stojala ter podstavki. Oblikuje letake, plakate, oglase, transparente, prodajne kataloge in embalažo. Sodeluje s službo za marketing ali s službo za pospeševanje prodaje pri usklajenem načrtovanju propagandnih akcij. Sodeluje z mediji, s tiskarnami in foto studii. Projektira enostavnejše dele opreme prodajnih prostorov, projektira elemente za razstavne površine, razstavne panoje in vitrine. Izdeluje načrte za preureditev trgovin in za osvetlitev prodajnih in razstavnih prostorov.

Izdeluje finančne načrte za svoje področje dela. Išče najboljše ponudnike za izvajanje del, ki so povezana z naštetimi opravili in nadzoruje izvedbo teh del. Spremlja novosti s področja njegovega dela. Z njimi se seznanja ob prebiranju tujih strokovnih revij, zato je znanje tujih jezikov nepogrešljivo. Z novostmi se seznanja tudi tako, da obiskuje specializirane sejme in razstave doma in v tujini.

Pogoji za pridobitev javne listine:

Diploma se izda študentu, ko opravi vse spodaj navedene obveznosti.

1. Vsi obvezni moduli in predmeti v obsegu 80 KT:

  • Komunikacije (20 KT),
  • Ekonomika in poslovanje (20 KT),
  • Vizualne umetnosti (20 KT),
  • Projekti v prodajnem prostoru (20 KT) in

2. Eden izmed izbirnih modulov v obsegu 25 kreditnih točk:

  • Dekoriranje (25 KT) ali
  • Tržno komuniciranje (25 KT).

3. Eden od naslednjih izbirnih predmetov v obsegu 5 kreditnih točk:

  • Vedenje potrošnikov in odnosi s kupci (5 KT),
  • Interier (5 KT),
  • Eksterier (5 KT),
  • Komercialna fotografija (5 KT) ali
  • Kreativno mišljenje v trženju (5 KT).

4. Prosto izbirni predmet (5 KT)

5. Diplomsko delo (5 KT)

Izvajalci:

Višje strokovne šole

URL

URL izvajalca: