Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister zdravstvenih ved/magistrica zdravstvenih vedDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:

V študijski program 2. stopnje Zdravstvene vede, se v skladu z 38. a členom in 16. členom prehodnih določb Zakona o visokem šolstvu lahko vpiše, kdor je:

  • končal študijski program 1. stopnje v obsegu 180 ECTS s področja zdravstvenih ved.
  • končal visokošolski strokovni študijski program s področja zdravstvenih ved pred novelo ZVIS, v obsegu 180 ECTS.
  • končal študijski program za pridobitev univerzitetne izobrazbe s področja zdravstvenih ved – program Zdravstvena vzgoja (ali visokošolski strokovni študijski program Zdravstvena nega 180 ECTS + specializacija v obsegu 60 ECTS na področju zdravstvenih ved), pred novelo ZVIS, v obsegu 240 ECTS, se mu prizna 50 ECTS. V prvem letniku se mu prizna 30 ECTS, opraviti mora naslednje predmete: Filozofski temelji za znanstveno raziskovanje in raziskovalne metode, Terapevtska komunikacija v zdravstvu in Pisanje znanstvenih del in prenos aplikativnih znanj v klinično okolje. V drugem letniku se študenti prizna 20 ECTS, od tega je obvezno opraviti oba predmeta na izbrani študijski smeri in magistrsko delo.
  • končal študijski program za pridobitev univerzitetne izobrazbe (ali visokošolski študijski program 180 ECTS + specializacija 60 ECTS) z drugih strokovnih področij (druge zdravstvene vede, družboslovne vede, humanistične vede, socialno delo) pred novelo ZVIS, v obsegu 240 ECTS, se mu prizna 30 ECTS. ECTS se priznajo v prvem letniku. Opraviti mora naslednje obvezne predmete: Filozofski temelji za znanstveno raziskovanje in raziskovalne metode, Terapevtska komunikacija v zdravstvu in Pisanje znanstvenih del in prenos aplikativnih znanj v klinično okolje. V drugem letniku mora opraviti vseh 60 ECTS.
ISCED področje ISCED področje:
Zdravstvo in socialna varnost
ISCED podpodročje isced podpodročje: interdisciplinarne izobraževalne aktivosti/zidi, pretežno zdravstvo in socialna varnost
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:

Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:

Splošne kompetence:

  • Sposobnost analize, sinteze, predvidevanja in planiranja rešitev ter posledic na kompleksnih strokovnih področjih, tudi v novih in neznanih okoliščinah s širokim (multidisciplinarnim) pristopom, sposobnost povezovanja znanja in reševanja kompleksnih situacij, neodvisno in avtonomno, sistematično in kritično presojanje kompleksnih situacij na področju zdravstvenih ved.
  • Sposobnost inovativno prispevati k razvoju in aplikaciji novih idej povezanih z raziskovanjem.
  • Avtonomnost pri strokovnem delu in pri sprejemanju strokovnih odločitev.
  • Sposobnost kritičnega samoocenjevanja in evalviranja učinkovitosti in uspešnosti izbranih metod in postopkov; sposobnost ravnanja tudi v primeru enostavnih in nepopolnih informacij, vendar z upoštevanjem socialne in etične odgovornosti povezane z uvajanjem znanja in odločanja.
  • Komunikacijske sposobnosti in spretnosti za delovanje tudi v mednarodnem okolju; sposobnost razložiti odločitve, kakor tudi znanje in razloge, na katerih temeljijo, na jasen in nedvoumen način in sicer strokovnemu in nestrokovnemu občinstvu.
  • V primerjavi z dodiplomskimi diplomanti izkazuje bolj poglobljeno in specializirano razumevanje, širšo akademsko perspektivo in nove kompetence.
  • Izkazovanje razumevanja raziskovalnega dela s področja zdravstvenih ved in usposobljenost za aktivno raziskovalno delo.
  • Sposobnost vodenja skupinskega dela, sposobnost dela v skupini ter strpno sprejemanje in upoštevanje tvornih kritik in pripomb.
  • Sposobnost kritičnega preverjanja informacij in dogodkov v lokalnem, nacionalnem in mednarodnem kontekstu in dogajanju.
  • Zavezanost profesionalni etiki, sposobnost etične refleksije in ravnanja v primeru etičnih dilem , ki se pojavljajo v zdravstvenem varstvu, kritično razmišljanje o etičnih vprašanjih.
  • Sposobnost analizirati procese zdravstvene politike v Sloveniji in EU in analiza povezave ekonomskega staranja v povezi s staranjem.
  • Sposobnost oblikovanje širšega pogleda pri razumevanju prepletenosti različnih dejavnikov tveganja, različnih okolij ter lastnosti posameznika pri patogenezi posameznih bolezni, kot tudi pomena širšega socialnega okolja pri zagotavljanju pogojev za ohranitev in povrnitev zdravja.
  • Sposobnost izobraževati, vzgajati za ohranjanje zdravja ter dobrega počutja zdrave in bolne populacije, družbene skupnosti, skupin in posameznikov.
  • Sposobnost razumeti pristope in probleme na področju izvajanja programov v okviru javnega zdravja v praksi.
  • Sposobnost prepoznavanja kritično bolnega in izvajanje najnujnejših ukrepov za preprečevanje poslabšanja stanja.
  • Sposobnost razumevanja namena in funkcij posameznih vrst zdravstvenih organizacij in servisov, ter njihova medsebojna povezanost.
  • Sposobnost uvajanje supervizije v vseživljenjsko izobraževanje in humanizacije kulture odnosov v zdravstvu.
  • Sposobnost za uvajanje sodobnih pristopov in spoznanj na področju spremljanja kakovosti v zdravstvu in na področju inovativnosti.
  • Sposobnost ravnanja s človeškim kapitalom z uporabo tehnik coachinga.
  • Sposobnost za spodbujanje in širjenje vrednot v medgeneracijskem okolju.
  • Sposobnost za povezavo teorije in prakse metod analiziranja življenjsko bivalnega in delovnega okolja. 

Predmetno – specifične kompetence, kot so:

  • Razumevanje zdravstvenih ved kot znanstvene discipline.
  • Sposobnost uporabe modelov zdravstvenih ved in sposobnost proučevanja konceptov, povezanih z umetnostjo in znanostjo zdravstvenih ved.
  • Sposobnost spremljanja, kritičnega ocenjevanja in aplikacije sodobnih trendov razvoja (evropskih in svetovnih) na področju organiziranja in vodenja, kot pomembnega sestavnega dela zdravstvene dejavnosti, zdravstvenih politik in skrbi za javno zdravje.
  • Sposobnost organiziranja, načrtovanja in nadziranja delovanja procesov in vodenja zdravstvenih timov na vseh ravneh zdravstvene dejavnosti, s skupnim temeljnim namenom izboljšanja kakovosti zdravstvene oskrbe.
  • Sposobnost preučevanja, snovanja, razvoja in uvajanja sodobnih rešitev na področju organiziranja, načrtovanja in nadziranja delovanja procesov zdravstvenih ved in vodenja zdravstvenih timov z uporabo znanstvenih metod in postopkov.
  • Sposobnost osebnostnega in profesionalnega razvoja ter nesebičnega prenašanja omenjenih spretnosti in znanj na sodelavce v zdravstvenem timu ter sposobnost kolektivnega delovanja.
  • Sposobnost razmišljanja in delovanja v interdisciplinarnem ter multidisciplinarnem delovnem okolju in timu.
  • Sposobnost aktivnega vključevanja v raziskovalno in strokovno delo.
  • Sposobnost reševanja problemov oziroma uvajanja sprememb na osnovi raziskovalnih rezultatov in aplikacija dokazov v klinično prakso.
  • Sposobnosti generiranja posameznih pojavov v celoto in razumevanje le-teh.
  • Sposobnost upoštevanja etičnih vidikov pri obravnavi pacientov, sodelavcev, vodenju in upravljanju ter pri organiziranju dela v zdravstvenih in socialnih zavodih.
  • Sposobnost rabe metod za kvantitativno, kvalitativno in akcijsko raziskovanje, ki so ga študenti že spoznali z znanstvenega vidika, s ciljem odkrivati in poglobljeno preučevati pojave v zdravstvenih vedah.
  • Sposobnost organiziranosti varovanja starostnikov (institucionarnega in domestikalnega varovanja) in kliničnosti staranja.
  • Sposobnost vsestranskega in sistematičnega prilagajanja obravnave pacienta glede na relevantne fizikalne, psihične, socialne, kulturne, duhovne in družbene dejavnike.
  • Sposobnost informirati, izobraževati, vzgajati in nadzorovati paciente in njihove družine.
  • Sposobnost obvladovati pristope, probleme in rešitve pri uveljavljanju medsektorskega delovanja ter mreženju organizacij, ki delujejo na področju preprečevanja zbolevanja in krepitve zdravja.
  • Sposobnost pravočasnega obveščanja ustrezne službe nujne pomoči in sodelovanje v postopkih nujne pomoči.
  • Sposobnost prepoznavanja pomena in vlog organiziranja zdravstvenih organizacij.
  • Sposobnost izdelave razvojne strategije zdravstvene organizacije v spreminjajočem se okolju.
  • Sposobnost za uvajanje supervizije kot procesa spremljanja strokovnega dela, ki vodi do boljših poklicnih zmožnosti in osebnega zorenja v poklicnem in občem človeškem pogledu ter hkrati varuje pred izgorevanjem.
  • Sposobnost o vodenju pomembnih procesov v zdravstvu, razumevanje načel in načina uporabe kliničnih poti, standardov kakovosti in smernic.
  • Sposobnost uporabe coaching metode pri osebni in razvojni rasti ter načrtovanju kariere.
  • Sposobnost za vzpostavljanje pozitivnih medgeneracijskih odnosov.
  • Razumevanje načinov ergonomske intervencije in terapije. 
     

Ocenjevanje in zaključevanje:

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent napreduje v 2. letnik, če z opravljenimi obveznostmi 1. letnika zbere najmanj 40 ECTS. Študent, ki ni opravil vseh obveznosti, določenih s študijskim programom, lahko v času študija enkrat ponavlja letnik, v kolikor je opravil vsaj polovico obveznosti potrebnih za napredovanje v višji letnik. Status študenta se lahko podaljša v skladu z določili Zakona o visokem šolstvu. 

Magister zdravstvenih ved/magistrica zdravstvenih ved

SOK 8

EOK 7

V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.

SOK 10 / EOK 8

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent magistrskega študijskega programa mora za dokončanje študijskega programa opraviti vse s programom določene obveznosti in zbrati 120 ECTS.

Izvajalci:

Visoka šola za zdravstvene vede Slovenj Gradec

URL

URL izvajalca: