Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi/magistrica tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmiDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:

V magistrski študijski program Tržno komuniciranje in odnosi z javnostmi se lahko vpiše, kdor je končal študijski program najmanj prve stopnje, ovrednoten z najmanj 180 kreditnimi točkami, iz katerega koli strokovnega področja oz. kandidati iz vseh strokovnih področij ali enakovreden študijski program, pridobljen po dosedanjih predpisih v RS ali tujini.

ISCED področje ISCED področje:
Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
ISCED podpodročje isced podpodročje: družbene vede in vedenjske znanosti, podrobneje neopredeljeno
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:

Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:

Splošne kompetence:

  • sposobnost sodelovanja v interdisciplinarni skupini 
  • osnovno poznavanje študijskega področja 
  • ustna in pisna komunikacija v maternem jeziku 
  • zmožnost analize in sinteze 
  • zmožnost uporabe znanja v praksi 
  • zmožnost oblikovanja novih zamisli (ustvarjalnost) 
  • zmožnost prilagajanja novim situacijam 
  • zmožnost učenja 
  • sposobnost avtonomnega delovanja in sprejemanja odločitev 
  • osnove računalniške spretnosti (urejevalniki besedil, baze podatkov, druga orodja) 
  • medosebne spretnosti 
  • raziskovalne spretnosti 
  • sposobnost menedžeriranja 
  • sposobnost nastopanja 
  • vodstvene in organizacijske zmožnosti

Predmetno-specifične kompetence:

Magister pridobi predmetno specifične kompetence v okviru obveznih vsebin ter strokovno usmeritvenih predmetov in sicer je zmožen:

  • razvijati teoretična, metodična in uporabna spoznanja na področju tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi; 
  • avtonomnega delovanja in sprejemanja odločitev na področju tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi; 
  • razumevanja kompleksnejših vprašanj s področja upravljanja in komuniciranja z deležniki; 
  • sposobnost samorefleksije in etičnega ravnanja v internem in eksternem organizacijskem okolju; 
  • samostojno analizirati vprašanja komuniciranja organizacij; 
  • povezovati in primerjati različne rešitve tržnega komuniciranja in upravljanja odnosov z javnostmi v različnih okoljih; 
  • kritično presoditi in ovrednotiti odločitve in ukrepe na področju vodenja proračunov komuniciranja s potrošniki in deležniki; 
  • samostojno analizirati vprašanja poslovanja organizacij specializiranih za tržno komuniciranje in odnose z javnostmi; 
  • razumeti načela, strategije in taktike za odnose z javnostmi; 
  • razumeti načela, strategije in taktike tržnega komuniciranja; 
  • upravljati z notranjimi in zunanjimi informacijami; 
  • je usposobljen za učinkovitejšo uporabo orodij promocijskega izdelčnega in korporativnega spleta; 
  • je usposobljen za analizo in načrtovanje programov za doseganje vedenjskih in družbenih sprememb; 
  • je usposobljen za učinkovito upravljanje tem in krizno komuniciranje; 
  • uspešno upravljati s tržnimi znamkami; 
  • je usposobljen za vodenje dialoga in odnosov z deležniki; 
  • identificirati in vrednotiti različne dejavnike uspeha potrebne za uspešno implementacijo korporativnih komunikacij; 
  • oblikovati problemski pristop in utemeljiti nameravano raziskovalno delo, umestiti raziskovalno delo v predhodno raziskovalno okolje na osnovi študije literature in virov; 
  • poročati o rezultatih v obliki raziskovalnega poročila, znanstvenega prispevka in magistrske naloge; 
  • načrtovati raziskavo in interpretirati vsebino rezultatov raziskovalnega projekta; 
  • poročati o rezultatih v obliki znanstvenega prispevka; 
  • poročati o rezultatih v obliki strokovnega prispevka.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Napredovanje v višji letnik je mogoče z opravljenimi vsaj 51 kreditnimi točkami tekočega letnika (brez posebne prošnje). V primeru izjemnih okoliščin (določenih v Statutu UL), pa se lahko na podlagi odobrene prošnje, vpišejo v višji letnik tudi tisti študentje, ki so opravili vsaj 42 kreditnih točk tekočega letnika.

Magister tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi/magistrica tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi

SOK 8

EOK 7

V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.

SOK 10 / EOK 8

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Vodja odnosov z javnostmi skrbi za odnose z mediji: pripravlja obvestila za objavo v množičnih medijih in sodeluje z novinarji, ki poskrbijo za objavo sporočil.

Kaj delavec običajno dela

Svetovalec za odnose z javnostmi, vodja oddelka ali službe za odnose z javnostmi v podjetju ali ustanovi skrbi za oblikovanje, vzdrževanje in ohranjanje medsebojnih odnosov z različnimi javnostmi. Tako v poslovnem svetu, v vladnih ustanovah, javnem in nepridobitnem sektorju, v bolnišnicah in drugod načrtuje in izvaja komunikacijske programe in aktivnosti. Javnost obvešča o dogajanjih, načrtih in spremembah, npr. o novem voznem redu, novem izdelku ali novi storitvi v poslovanju ter preučuje odzive uporabnikov. Strokovnjaki na tem področju so usposobljeni za pripravo strategije in posameznih korakov v različnih modelih odnosov z javnostmi. Predstavitev organizacije zahteva dober govorni nastop, redno obveščanje novinarjev v različnih medijih, pripravo razstav, oglasov pa tudi revij in biltenov, ki so namenjeni t.i. interni javnosti ali zaposlenim v podjetju.

Pomembno je, da vodja stikov z javnostmi pozna različna razpoloženja, skrbi in zahteve uporabnikov storitev in kupcev blaga. Njegovo delo kaže ogledalo tudi vodstvu podjetja, saj npr. obilica pritožb in kritik pomeni, da s poslovno strategijo podjetja nekaj ni v redu. V oddelkih za odnose z javnostmi zaposleni pripravljajo, raziskujejo in pišejo različna informativna ter promocijska gradiva. Vzdržujejo stike z novinarji, strankami in podjetniki ter odgovarjajo na vprašanja uporabnikov. V manjših organizacijskih enotah lahko vzdržuje odnose z javnostmi ali z zainteresiranimi uporabniki ena sama zaposlena oseba, ki pripravlja morebiti še oglase in druge podporne aktivnosti na področju trženja.

Vodja odnosov z javnostmi skrbi za odnose z mediji: pripravlja tiskana sporočila za objavo v množičnih medijih in sodeluje z novinarji, ki poskrbijo za objavo sporočil. Številni prispevki na radiu in TV ter članki v časopisih in revijah začno svojo pot prav na delovni mizi PR specialista (PR - Public Relations = odnosi z javnostmi). Ta za nazorno predstavitev dogajanj uporablja celo vrsto medijskih pripomočkov, kot so fotografije, letaki, radijska in TV sporočila in internet. V vladnih in političnih ustanovah ga poznajo tudi pod drugimi nazivi, npr. kot predstavnika za tisk ali medije. Njegova temeljna naloga je, da obvešča javnost o delovanju vladnih služb in vladnih predstavnikov. Ponekod sestavlja slavnostne govore za vodilne podjetnike ali politike in pripravlja predloge za različne projekte. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent zaključi študij, ko opravi vse predpisane obveznosti v obsegu 120 kreditnih točk iz predmetnika oz. priznanih obveznosti.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede

URL

URL izvajalca: