Primarni zavihki
Magister tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi/magistrica tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Magister tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi/magistrica tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmiDodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
2 leti
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 120 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
V magistrski študijski program Tržno komuniciranje in odnosi z javnostmi se lahko vpiše, kdor je končal študijski program najmanj prve stopnje, ovrednoten z najmanj 180 kreditnimi točkami, iz katerega koli strokovnega področja oz. kandidati iz vseh strokovnih področij ali enakovreden študijski program, pridobljen po dosedanjih predpisih v RS ali tujini. |
ISCED področje |
ISCED področje:
Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: družbene vede in vedenjske znanosti, podrobneje neopredeljeno |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 8 |
Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:
Splošne kompetence:
- sposobnost sodelovanja v interdisciplinarni skupini
- osnovno poznavanje študijskega področja
- ustna in pisna komunikacija v maternem jeziku
- zmožnost analize in sinteze
- zmožnost uporabe znanja v praksi
- zmožnost oblikovanja novih zamisli (ustvarjalnost)
- zmožnost prilagajanja novim situacijam
- zmožnost učenja
- sposobnost avtonomnega delovanja in sprejemanja odločitev
- osnove računalniške spretnosti (urejevalniki besedil, baze podatkov, druga orodja)
- medosebne spretnosti
- raziskovalne spretnosti
- sposobnost menedžeriranja
- sposobnost nastopanja
- vodstvene in organizacijske zmožnosti
Predmetno-specifične kompetence:
Magister pridobi predmetno specifične kompetence v okviru obveznih vsebin ter strokovno usmeritvenih predmetov in sicer je zmožen:
- razvijati teoretična, metodična in uporabna spoznanja na področju tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi;
- avtonomnega delovanja in sprejemanja odločitev na področju tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi;
- razumevanja kompleksnejših vprašanj s področja upravljanja in komuniciranja z deležniki;
- sposobnost samorefleksije in etičnega ravnanja v internem in eksternem organizacijskem okolju;
- samostojno analizirati vprašanja komuniciranja organizacij;
- povezovati in primerjati različne rešitve tržnega komuniciranja in upravljanja odnosov z javnostmi v različnih okoljih;
- kritično presoditi in ovrednotiti odločitve in ukrepe na področju vodenja proračunov komuniciranja s potrošniki in deležniki;
- samostojno analizirati vprašanja poslovanja organizacij specializiranih za tržno komuniciranje in odnose z javnostmi;
- razumeti načela, strategije in taktike za odnose z javnostmi;
- razumeti načela, strategije in taktike tržnega komuniciranja;
- upravljati z notranjimi in zunanjimi informacijami;
- je usposobljen za učinkovitejšo uporabo orodij promocijskega izdelčnega in korporativnega spleta;
- je usposobljen za analizo in načrtovanje programov za doseganje vedenjskih in družbenih sprememb;
- je usposobljen za učinkovito upravljanje tem in krizno komuniciranje;
- uspešno upravljati s tržnimi znamkami;
- je usposobljen za vodenje dialoga in odnosov z deležniki;
- identificirati in vrednotiti različne dejavnike uspeha potrebne za uspešno implementacijo korporativnih komunikacij;
- oblikovati problemski pristop in utemeljiti nameravano raziskovalno delo, umestiti raziskovalno delo v predhodno raziskovalno okolje na osnovi študije literature in virov;
- poročati o rezultatih v obliki raziskovalnega poročila, znanstvenega prispevka in magistrske naloge;
- načrtovati raziskavo in interpretirati vsebino rezultatov raziskovalnega projekta;
- poročati o rezultatih v obliki znanstvenega prispevka;
- poročati o rezultatih v obliki strokovnega prispevka.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Napredovanje v višji letnik je mogoče z opravljenimi vsaj 51 kreditnimi točkami tekočega letnika (brez posebne prošnje). V primeru izjemnih okoliščin (določenih v Statutu UL), pa se lahko na podlagi odobrene prošnje, vpišejo v višji letnik tudi tisti študentje, ki so opravili vsaj 42 kreditnih točk tekočega letnika.
Magister tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi/magistrica tržnega komuniciranja in odnosov z javnostmi
SOK 8
EOK 7
V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.
SOK 10 / EOK 8
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)
Opis poklica
Kratek opis
Vodja odnosov z javnostmi skrbi za odnose z mediji: pripravlja obvestila za objavo v množičnih medijih in sodeluje z novinarji, ki poskrbijo za objavo sporočil.
Kaj delavec običajno dela
Svetovalec za odnose z javnostmi, vodja oddelka ali službe za odnose z javnostmi v podjetju ali ustanovi skrbi za oblikovanje, vzdrževanje in ohranjanje medsebojnih odnosov z različnimi javnostmi. Tako v poslovnem svetu, v vladnih ustanovah, javnem in nepridobitnem sektorju, v bolnišnicah in drugod načrtuje in izvaja komunikacijske programe in aktivnosti. Javnost obvešča o dogajanjih, načrtih in spremembah, npr. o novem voznem redu, novem izdelku ali novi storitvi v poslovanju ter preučuje odzive uporabnikov. Strokovnjaki na tem področju so usposobljeni za pripravo strategije in posameznih korakov v različnih modelih odnosov z javnostmi. Predstavitev organizacije zahteva dober govorni nastop, redno obveščanje novinarjev v različnih medijih, pripravo razstav, oglasov pa tudi revij in biltenov, ki so namenjeni t.i. interni javnosti ali zaposlenim v podjetju.
Pomembno je, da vodja stikov z javnostmi pozna različna razpoloženja, skrbi in zahteve uporabnikov storitev in kupcev blaga. Njegovo delo kaže ogledalo tudi vodstvu podjetja, saj npr. obilica pritožb in kritik pomeni, da s poslovno strategijo podjetja nekaj ni v redu. V oddelkih za odnose z javnostmi zaposleni pripravljajo, raziskujejo in pišejo različna informativna ter promocijska gradiva. Vzdržujejo stike z novinarji, strankami in podjetniki ter odgovarjajo na vprašanja uporabnikov. V manjših organizacijskih enotah lahko vzdržuje odnose z javnostmi ali z zainteresiranimi uporabniki ena sama zaposlena oseba, ki pripravlja morebiti še oglase in druge podporne aktivnosti na področju trženja.
Vodja odnosov z javnostmi skrbi za odnose z mediji: pripravlja tiskana sporočila za objavo v množičnih medijih in sodeluje z novinarji, ki poskrbijo za objavo sporočil. Številni prispevki na radiu in TV ter članki v časopisih in revijah začno svojo pot prav na delovni mizi PR specialista (PR - Public Relations = odnosi z javnostmi). Ta za nazorno predstavitev dogajanj uporablja celo vrsto medijskih pripomočkov, kot so fotografije, letaki, radijska in TV sporočila in internet. V vladnih in političnih ustanovah ga poznajo tudi pod drugimi nazivi, npr. kot predstavnika za tisk ali medije. Njegova temeljna naloga je, da obvešča javnost o delovanju vladnih služb in vladnih predstavnikov. Ponekod sestavlja slavnostne govore za vodilne podjetnike ali politike in pripravlja predloge za različne projekte.
Študent zaključi študij, ko opravi vse predpisane obveznosti v obsegu 120 kreditnih točk iz predmetnika oz. priznanih obveznosti.
Univerza v Ljubljani, Fakulteta za družbene vede
URL
URL izvajalca:Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane