Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor matematike/magistrica profesorica matematikeDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
5 let
Kreditne točke Kreditne točke: 300 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Matura ali
  • poklicna matura v kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu in izpit iz enega od maturitetnih predmetov, ki pa ne sme biti predmet, ki ga je kandidat že opravil na poklicni maturi; med opravljenimi predmeti na maturi ali poklicni maturi mora biti tudi matematika ali
  • zaključni izpit (pred 1. 6. 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • abstrakcijo in analizo problemov, sintezo ter kritično presojo rešitev,
  • sodelovanja,
  • samozaupanje, samostojnost in odgovornost pri stikih z drugimi,
  • sporazumevanje,
  • skupinsko delo z upoštevanjem raznolikosti, večkulturnosti in etičnosti,
  • premislek o različnih sistemih vrednot,
  • učinkovito reševanje problemov,
  • učinkovito poučevanje,
  • načrtovanje in upravljanje časa,
  • obvladanje strategij poučevanja/učenja in različnih načinov preverjanja in ocenjevanja znanja,
  • upoštevanje razvojnih značilnosti ter posebnosti otrok, dijakov, odraslih udeležencev izobraževanja (v nadaljnjem besedilu: učencev) za spodbujanje uspešnega učenja,
  • razvijanje sposobnosti učencev za vseživljenjsko učenje,
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije oziroma razvijanje informacijske pismenosti pri učencih,
  • sodelovanje z delovnim in družbenim okoljem (z družbo in v družbi): z delavci na šoli, drugimi šolami in inštitucijami ter strokovnjaki na vzgojno-izobraževalnem področju,s starši in drugimi osebami, odgovornimi za učence,
  • strokovno komuniciranje,
  • komuniciranje in timsko delo,
  • komuniciranje na lokalni, regionalni, nacionalni, evropski in širši globalni ravni,
  • stalen poklicni razvoj (vseživljenjsko izobraževanje),
  • samokritični premislek o lastnem delu in njegovo vrednotenje,
  • izboljšanje kakovosti svojega dela z razvijanjem študijskih in raziskovalnih veščin,
  • sporazumevanje, odprtost za nasvete in sodobna dognanja v svojem poklicnem okolju, razvijanje in ustvarjanje znanja,
  • organizacijo in vodenje ob dobrem poznavanju svojega poklica in predpisov, ki urejajo delovanje šole.
(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje temeljnih matematičnih disciplin (kot so algebra, analiza, geometrija),
  • logično razmišljanje in dokazovanje lažjih izrekov,
  • načrtovanje, izvajanje in evalvacijo učnega procesa,
  • refleksijo lastne pedagoške prakse,
  • uveljavljanje sodobnih didaktičnih spoznanj,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih sposobnosti in potreb posameznika,
  • znanje o vzgojnih in izobraževalnih konceptih,
  • pripravo, vodenje in evalvacijo projektnega pouka na področju matematike,
  • uporabo sodobnih tehnologij v izobraževanju,
  • uporabo za matematiko relevantne programske opreme,
  • poznavanje in razumevanje institucionalnih okvirov dela,
  • obvladovanje profesionalno-etičnih vprašanj,
  • poznavanje individualnih vrednot in vrednostnih sistemov,
  • tvorno sodelovanje v raziskovalno razvojnih projektih, namenjenih izboljševanju kakovosti vzgojno izobraževalnega dela.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:
Za vpis v višji letnik je potrebno zbrati vsaj za 54 ECTS iz opravljenih izpitov predmetov tekočega letnika, pri čemer morajo biti obvezno opravljeni naslednji izpiti:
  • za vpis v 2. letnik: Analiza 1, Algebra 1 in Računalniški praktikum,
  • za vpis v 3. letnik: vsi izpiti 1. letnika, Analiza 2a, Analiza 2b, Algebra 2 in Splošna topologija,
  • za vpis v 4. letnik: vsi izpiti 1. in 2. letnika in Analiza 3,
  • za vpis v 5. letnik: vsi izpiti 1., 2. in 3. letnika.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Predmetni učitelj za matematiko poučuje matematiko v osnovni šoli, in sicer od šestega do devetega razreda. Njegova naloga je pomagati učencem osvojiti čim več znanj in spretnosti s področja matematike, ob tem pa prikazati tudi uporabni pomen matematičnega znanja.

Kaj delavec običajno dela

Učitelj ustno in pisno ocenjuje učence, kar vključuje sestavljanje in popravljanje pisnih izdelkov. Poučevanje v osnovni šoli je tesno povezano z vzgojo: učitelj s svojim delom, z učno snovjo, predvsem pa s svojo osebnostjo in z zgledom učence vzgaja in vpliva na njihovo osebnostno rast. Učitelj matematike sodeluje z drugimi učitelji v kolektivu predvsem z razredniki učencev, ki jih uči, z ravnateljem, svetovalno službo in s starši na govorilnih urah in roditeljskih sestankih. Poklic obsega individualno in skupinsko delo z nadarjenimi in učno šibkejšimi učenci, pripravo učencev na zaključni izpit iz matematike ob koncu osnovne šole in na Vegovo tekmovanje. Šolsko leto se za učitelja začne avgusta, ko si izdela letno pripravo na pouk, sproti pa se pripravlja tako, da tudi za vsako uro posebej napiše učno pripravo. Priprava mora vsebinska in metodično-didaktična.

V ta poklic običajno sodi tudi vloga razrednika: učitelju je dodeljena posebna skrb za določen razred učencev, pri čemer je potrebno aktivno sodelovanje s starši teh otrok. K navedenemu je treba prišteti tudi stalno strokovno izobraževanje na seminarjih in v študijskih skupinah. Delovni dan se za učitelja konča šele doma, ko opravi analizo dela, ugotovi, kaj bi bilo dobro spremeniti ali popraviti. Naloga, ki jo opravlja po pouku, je ocenjevanje pisnih preizkusov znanj, ki naj bo natančno in objektivno, saj vsaka napaka učenca lahko oškoduje in prizadene. Predmetni učitelj mora ne glede na to, ali je to osnovna ali srednja šola, vedno ostati v stiku s stroko. Vsaka stroka se razvija, ugotovitve se spreminjajo, dopolnjujejo in učitelj mora biti s tem dobro seznanjen. Kako bi lahko drugače te novosti in spremembe predstavil svojim učencem? 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse izpite, opraviti prakso, opraviti zaključni izpit ter izdelati in zagovarjati magistrsko delo.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za matematiko in fiziko

URL

URL izvajalca: