Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Diplomirani ekonomist (vs)/diplomirana ekonomistka (vs)Dodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma prve stopnje (VS)
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Visokošolsko strokovno izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
3 leta
Kreditne točke Kreditne točke: 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Matura ali
  • poklicna matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje:
Poslovne in upravne vede, pravo
ISCED podpodročje isced podpodročje: poslovanje in upravljanje, menedžment
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 7
Raven EOK: EOK 6
Raven EOVK: Prva stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
 
(splošne kompetence)
  • razumevanja svoje poklicne vloge v širšem družbenem (socialnem, sociološkem) kontekstu,
  • analize in sinteze – zlasti s pomočjo temeljnih predmetov programa, samostojnega analitskega in raziskovalnega pristopa pri izvedbi poslovnih aplikativnih projektov in drugih vsebin, ki zahtevajo tak pristop,
  • uporabe znanja v praksi – oblikovanje razumevanja kompleksnosti poslovnih problemov v stvarnem poslovnem življenju, zlasti z možnostjo njihovega spoznavanja (študijska praksa, predavanja gostujočih strokovnjakov iz prakse) in reševanja (aplikativni seminarski projekti, poslovne igre idr.),
  • učinkovitega delovanja v omejenem času – razvoj delovnih navad in zmožnosti za načrtovanje nalog učinkovitega časovnega obvladovanja teh nalog in strokovnih zadolžitev, ciljna usmerjenost in motiviranost za uresničevanje ciljev,
  • činkovite ustne in pisne komunikacije – zmožnost učinkovite in uspešne poslovne komunikacije v domačem in tujem jeziku ter prepričljiv strokovni nastop ob podpori rabe sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • raziskovalnega pristopa pri iskanju rešitev – razvoj raziskovalne radovednosti in zmožnosti za samostojno pridobivanje potrebnih informacij za reševanje bolj kompleksnih poslovnih problemov (pridobitev potrebnega znanja o rabi kvantitativnih metod in pristopov za objektivno pridobivanje in analiziranje podatkov za strokovno pripravo poslovnih odločitev),
  • učenja in samostojnega pridobivanja ter interpretacije informacij – oblikovanje zavedanja o metodah učinkovitega učenja in zmožnosti za samostojen študij in iskanje informacij,
  • kritične presoje – oblikovanje temeljnega razumevanja delovanja družbe, znanosti, vloge tehnologije, etičnosti in zmožnost samostojne strokovne presoje pri poslovnih odločitvah,
  • kreativnega in teamskega dela – oblikovanje usposobljenosti za delovanje v teamu različnih strokovnjakov pri reševanju sestavljenih poslovnih problemov in s tem razvoj zmožnosti za socializacijo v mikrookolju svojega strokovnega delovanja, zmožnost iskanja izvirnih rešitev,
  • vodenja – usposobljenost za samostojno strokovno vodenje projektov, delovnih teamov oziroma posameznih funkcijskih področij znotraj področja strokovne specializacije,
  • razumevanja in delovanja v večkulturnem okolju – študijske izmenjave, delo preko AIESEC in delovne prakse v tujini z namenom ustvarjanja izpostavljenosti tujemu kulturnemu okolju in učinkovitemu delovanju v težje obvladljivih situacijah,
  • razumevanja etične razsežnosti svojega strokovnega delovanja – ostrenje čuta za razumevanje širšega konteksta poslovnih odločitev in strokovno delovanje, oprto na etična načela,

 

(predmetnospecifične kompetence)
SMER: EKONOMIKA IN UPRAVLJANJE JAVNEGA SEKTORJA
  • razumevanja delovanja javnega sektorja,
  • poznavanja procesov upravljanja v javnem sektorju,
  • razumevanja mehanizmov financiranja, finančnega upravljanja in nadzora javnega sektorja,
  • spremljanja vplivov evropskih integracij na delovanje javnega sektorja,
  • presoje najučinkovitejših rešitev pri kombiniranju javnega in privatnega sektorja za izvajanje funkcij javnega sektorja,
  • timskega dela,
  • stalnega spremljanja in razvijanja znanja na tem področju,
SMER: MANAGEMENT
  • odkrivanja, analiziranja in reševanja problemov, ki zadevajo snovanje, gradnjo in uvajanje sodobnih managementskih rešitev, 
  • odkrivanja, analiziranja in reševanja problemov vseh pomembnih vidikov delovanja in obnašanja managementa (vidika managementa človeških virov, vidika temeljnega procesa, informacijskega vidika poslovanja, upravljalnega vidika poslovanja),
  • uspešnega in učinkovitega planiranja, organiziranja, vodenja in kontroliranja organiziranosti, delovanja in obnašanja različnih sistemov in procesov, 
  • uspešne uporabe sodobne informacijske tehnologije za podporo poslovanju in managementu poslovanja, 
  • uspešnega upravljanja človeških virov v organizaciji z vidika njihovega načrtovanja, motiviranja, nagrajevanja, razvoja in usposabljanja,
  • vodenja projektov izgradnje in razvoja poslovnih sistemov in njihovih delov,
  • uspešnega uvajanja sodobne informacijske tehnologije v poslovne in druge sisteme,
  • gradnje informacijskih sistemov za managerje,
  • -vodenja informacijskih in računalniških centrov in vodenja projektov izgradnje informacijskih sistemov,
SMER: MARKETING
  • uporabe sodobnih analitičnih metod in orodij za odločanje o problemih na področju marketinga,
  • razumevanja vplivov globalnih, ekonomskih, pravnih, ekoloških, kulturnih, psiholoških, socialnih, tehnoloških, poslovnih in drugih vplivov okolja na poslovanje organizacij,
  • izvajanja nalog načrtovanja, razvijanja, vodenja, izvajanja in kontrole strokovnih opravil na področju marketinga, še posebej na področju nabavnega in prodajnega poslovanja, vedenja uporabnikov, marketinških raziskav, razvijanja novih izdelkov in sodelovanja s posredniki v oskrbnih verigah,
  • reševanja problemov na področju marketinga z uporabo sodobnega managerskega znanja,
  • sodelovanja v strokovnih timih z različnimi strokovnjaki pri reševanju zapletenih ekonomskih in poslovnih problemih,
  • delovanja po načelih etičnega in družbeno odgovornega ravnanja,
  • uporabe inovativnih in kreativnih pristopov v strokovnem delovanju ob podpori sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • samostojnega raziskovanja trga za izdelke in storitve,
  • priprave in izvajanja marketinškega načrta,
  • načrtovanja in izvajanja nabavnih in prodajnih aktivnosti za vse vrste organizacij, 
  • raziskovanja vedenja odjemalcev na trgih,
  • načrtovanja in izvajanja marketinško komunikacijskih aktivnosti, 
  • načrtovanja aktivnosti v zvezi s tržnimi potmi za izdelke in storitve,
  • marketinškega upravljanja izdelkov in storitev, z njihovimi cenami in pogoji,
SMER: MEDNARODNI MANAGEMENT
  • uporabe strokovnih analitičnih orodij in metod za odločanje o poslovnih vprašanjih, še posebej o poslovnih vprašanjih mednarodnega trženja, mednarodnega financiranja, mednarodne logistike in pravne urejenosti delovanja na tujih trgih,
  • razvijanja, vodenja in izvajanja strokovnih opravil na področju mednarodnega podjetniškega poslovanja in trženja, mednarodnih financ in mednarodne poslovne logistike,
  • razumevanja vplivov ekonomskih, pravnih, ekoloških in etičnih silnic mednarodnega okolja na poslovanje podjetij, drugih organizacij in države,
  • razpoznavanja poslovnih priložnosti na tujih trgih,
  • sodelovanja v strokovnih teamih in fleksibilne presoje ter reševanja trženjskih, finančnih in logističnih problemov managementa mednarodnega podjetja,
  • uporabe kreativnih in sodobnih pristopov v strokovnem delovanju ob podpori informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • nadaljevanja izobraževanja na podiplomskem študiju,
  • presojanja poslovnih možnosti na mednarodnem trgu na podlagi strokovnega znanja,
  • strokovne komunikacije v materinem in v tujih jezikih,
  • fleksibilnosti pri uporabi in ustvarjanju idej za uresničenje poslovnih ciljev v mednarodnem okolju delujočega podjetja,
  • prilagajanja novim mednarodnim tržnim, logističnim in finančnim razmeram in odločanja v njih,
  • vodenja in izvajanja poslovnih procesov samostojno in v teamu,
  • samostojnega delovanja v mednarodnem okviru in identificiranja poslovnih priložnosti,
  • vodenja funkcijskih poslovnih procesov v mednarodnem managementu, posebej mednarodnega trženja, mednarodnega financiranja in mednarodne poslovne logistike,
  • spoštovanja raznolikosti in multikulturnosti,
  • opredeljevanja logističnih ciljev in strategij podjetij in drugih organizacij,
  • organiziranja logističnega sektorja in logističnih aktivnosti v podjetju,
  • spoznavanja logističnega potenciala,
  • presojanja o notranjem izvajanju logistike vs outsourcing,
  • poznavanja soodvisnosti med logistiko, proizvodnjo in marketingom,
  • vodenja transportnih/logističnih procesov,
  • načrtovanja logistične tehnike in tehnologije,
  • uporabe informacijske tehnologije v logistiki,
SMER: PODJETNIŠTVO
  • razumevanja različnih potreb, ki jih ima podjetje v različnih fazah rasti, 
  • rabe sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije v podjetništvu, 
  • sodelovanja z različnimi udeleženci (stakeholders) pri uvajanju korporacijskega podjetništva, 
  • komuniciranja z različnimi javnostmi, ki so interesno povezane s podjetništvom, 
  • udejanjanja podjetniških zamisli v družinskih podjetjih in v netržnih dejavnostih,
  • razvoja inovativnih podjetniških zamisli in njihove realizacije na trgu,
  • vključevanja in delovanja v podjetniških mrežah ter sodelovanja v projektih, 
  • uveljavljanja ekonomske, okoljske in družbene odgovornosti pri poslovanju,
SMER: POSLOVNE FINANCE IN BANČNIŠTVO
  • opisovanja, formuliranja in komuniciranja kompleksnih finančnih problemov in rešitev,
  • opravljanja delnih analiz in uporabe njihovih izsledkov v praksi,
  • strukturiranja samostojne izobraževalne poti,
  • uporabe finančnih metod in njihovih rezultatov,
  • razumevanja uveljavljenih standardov znanja v finančni disciplini,
  • uporabe osnovnih finančnih znanj,
  • prenašanja osvojenih znanj na sodelavce,
  • analize kompleksnih praktičnih problemov na profesionalen način,
  • sodelovanja pri operativnih finančnih odločitvah,
  • kazanja osebne integritete in delovanja v skladu s profesionalno etiko,
  • dela z ljudmi iz finančne discipline in iz drugih disciplin,
SMER: RAČUNOVODSTVO IN DAVŠČINE
  • strokovne in delovne prožnosti, 
  • razvoja strokovnih znanj in učinkovitega razvijanja v računovodski in davčni stroki,
  • uspešnega strokovnega delovanja na podlagi sodobnih znanj in doktrine,
  • opravljanja računovodskih, davčnih nalog in sorodnih v Sloveniji in v Evropski uniji, 
  • uspešnega dograjevanja strokovnih znanj in razvoja poklicne osebnosti (kariere),
SMER: TURIZEM
  • uporabe strokovnih analitičnih orodij in metod za odločanje o poslovnih vprašanjih, še posebej o poslovnih vprašanjih turizma, gostinstva in destinacijskega managementa,
  • razvijanja, vodenja in izvajanja strokovnih opravil na področju turizma in gostinstva,
  • razumevanja vplivov ekonomskih, pravnih, ekoloških in etičnih silnic mednarodnega okolja na poslovanje podjetij, drugih organizacij in države,
  • sodelovanja v strokovnih teamih pri reševanju problemov na izbranem strokovnem področju,
  • uporabe kreativnih in sodobnih pristopov v strokovnem delovanju ob podpori informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • nadaljevanja izobraževanja na podiplomskem študiju,
  • presojanja poslovnih možnosti na podlagi strokovnega znanja,
  • strokovne komunikacije v materinem in v tujih jezikih,
  • fleksibilnosti pri uporabi in ustvarjanju idej,
  • prilagajanja novim razmeram in odločanja v njih,
  • vodenja in izvajanja poslovnih procesov samostojno in v teamu,
  • samostojnega delovanja v mednarodnem poslovnem okolju,
  • vodenja funkcijskih poslovnih procesov v mednarodnem poslovanju,
  • spoštovanja raznolikosti in multikulturnosti (zelo pomembno za področje turizma).

Ocenjevanje in zaključevanje:
Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent mora za napredovanje v 2. letnik opraviti študijske obveznosti v obsegu vsaj 45 ECTS, za napredovanje v 3. letnik pa vse obveznosti 1. letnika in študijske obveznosti 2. letnika v obsegu vsaj 45 ECTS.

Prehodnost:

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta

URL

URL izvajalca: