Ime kvalifikacije Diplomirani ekonomist (vs)/diplomirana ekonomistka (vs)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (VS)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko strokovno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
3 leta
Kreditne točke 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • poklicna matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje
Poslovne in upravne vede, pravo
ISCED podpodročje isced podpodročje poslovanje in upravljanje, menedžment
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
 
(splošne kompetence)
  • razumevanja svoje poklicne vloge v širšem družbenem (socialnem, sociološkem) kontekstu,
  • analize in sinteze – zlasti s pomočjo temeljnih predmetov programa, samostojnega analitskega in raziskovalnega pristopa pri izvedbi poslovnih aplikativnih projektov in drugih vsebin, ki zahtevajo tak pristop,
  • uporabe znanja v praksi – oblikovanje razumevanja kompleksnosti poslovnih problemov v stvarnem poslovnem življenju, zlasti z možnostjo njihovega spoznavanja (študijska praksa, predavanja gostujočih strokovnjakov iz prakse) in reševanja (aplikativni seminarski projekti, poslovne igre idr.),
  • učinkovitega delovanja v omejenem času – razvoj delovnih navad in zmožnosti za načrtovanje nalog učinkovitega časovnega obvladovanja teh nalog in strokovnih zadolžitev, ciljna usmerjenost in motiviranost za uresničevanje ciljev,
  • činkovite ustne in pisne komunikacije – zmožnost učinkovite in uspešne poslovne komunikacije v domačem in tujem jeziku ter prepričljiv strokovni nastop ob podpori rabe sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • raziskovalnega pristopa pri iskanju rešitev – razvoj raziskovalne radovednosti in zmožnosti za samostojno pridobivanje potrebnih informacij za reševanje bolj kompleksnih poslovnih problemov (pridobitev potrebnega znanja o rabi kvantitativnih metod in pristopov za objektivno pridobivanje in analiziranje podatkov za strokovno pripravo poslovnih odločitev),
  • učenja in samostojnega pridobivanja ter interpretacije informacij – oblikovanje zavedanja o metodah učinkovitega učenja in zmožnosti za samostojen študij in iskanje informacij,
  • kritične presoje – oblikovanje temeljnega razumevanja delovanja družbe, znanosti, vloge tehnologije, etičnosti in zmožnost samostojne strokovne presoje pri poslovnih odločitvah,
  • kreativnega in teamskega dela – oblikovanje usposobljenosti za delovanje v teamu različnih strokovnjakov pri reševanju sestavljenih poslovnih problemov in s tem razvoj zmožnosti za socializacijo v mikrookolju svojega strokovnega delovanja, zmožnost iskanja izvirnih rešitev,
  • vodenja – usposobljenost za samostojno strokovno vodenje projektov, delovnih teamov oziroma posameznih funkcijskih področij znotraj področja strokovne specializacije,
  • razumevanja in delovanja v večkulturnem okolju – študijske izmenjave, delo preko AIESEC in delovne prakse v tujini z namenom ustvarjanja izpostavljenosti tujemu kulturnemu okolju in učinkovitemu delovanju v težje obvladljivih situacijah,
  • razumevanja etične razsežnosti svojega strokovnega delovanja – ostrenje čuta za razumevanje širšega konteksta poslovnih odločitev in strokovno delovanje, oprto na etična načela,

 

(predmetnospecifične kompetence)
SMER: EKONOMIKA IN UPRAVLJANJE JAVNEGA SEKTORJA
  • razumevanja delovanja javnega sektorja,
  • poznavanja procesov upravljanja v javnem sektorju,
  • razumevanja mehanizmov financiranja, finančnega upravljanja in nadzora javnega sektorja,
  • spremljanja vplivov evropskih integracij na delovanje javnega sektorja,
  • presoje najučinkovitejših rešitev pri kombiniranju javnega in privatnega sektorja za izvajanje funkcij javnega sektorja,
  • timskega dela,
  • stalnega spremljanja in razvijanja znanja na tem področju,
SMER: MANAGEMENT
  • odkrivanja, analiziranja in reševanja problemov, ki zadevajo snovanje, gradnjo in uvajanje sodobnih managementskih rešitev, 
  • odkrivanja, analiziranja in reševanja problemov vseh pomembnih vidikov delovanja in obnašanja managementa (vidika managementa človeških virov, vidika temeljnega procesa, informacijskega vidika poslovanja, upravljalnega vidika poslovanja),
  • uspešnega in učinkovitega planiranja, organiziranja, vodenja in kontroliranja organiziranosti, delovanja in obnašanja različnih sistemov in procesov, 
  • uspešne uporabe sodobne informacijske tehnologije za podporo poslovanju in managementu poslovanja, 
  • uspešnega upravljanja človeških virov v organizaciji z vidika njihovega načrtovanja, motiviranja, nagrajevanja, razvoja in usposabljanja,
  • vodenja projektov izgradnje in razvoja poslovnih sistemov in njihovih delov,
  • uspešnega uvajanja sodobne informacijske tehnologije v poslovne in druge sisteme,
  • gradnje informacijskih sistemov za managerje,
  • -vodenja informacijskih in računalniških centrov in vodenja projektov izgradnje informacijskih sistemov,
SMER: MARKETING
  • uporabe sodobnih analitičnih metod in orodij za odločanje o problemih na področju marketinga,
  • razumevanja vplivov globalnih, ekonomskih, pravnih, ekoloških, kulturnih, psiholoških, socialnih, tehnoloških, poslovnih in drugih vplivov okolja na poslovanje organizacij,
  • izvajanja nalog načrtovanja, razvijanja, vodenja, izvajanja in kontrole strokovnih opravil na področju marketinga, še posebej na področju nabavnega in prodajnega poslovanja, vedenja uporabnikov, marketinških raziskav, razvijanja novih izdelkov in sodelovanja s posredniki v oskrbnih verigah,
  • reševanja problemov na področju marketinga z uporabo sodobnega managerskega znanja,
  • sodelovanja v strokovnih timih z različnimi strokovnjaki pri reševanju zapletenih ekonomskih in poslovnih problemih,
  • delovanja po načelih etičnega in družbeno odgovornega ravnanja,
  • uporabe inovativnih in kreativnih pristopov v strokovnem delovanju ob podpori sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • samostojnega raziskovanja trga za izdelke in storitve,
  • priprave in izvajanja marketinškega načrta,
  • načrtovanja in izvajanja nabavnih in prodajnih aktivnosti za vse vrste organizacij, 
  • raziskovanja vedenja odjemalcev na trgih,
  • načrtovanja in izvajanja marketinško komunikacijskih aktivnosti, 
  • načrtovanja aktivnosti v zvezi s tržnimi potmi za izdelke in storitve,
  • marketinškega upravljanja izdelkov in storitev, z njihovimi cenami in pogoji,
SMER: MEDNARODNI MANAGEMENT
  • uporabe strokovnih analitičnih orodij in metod za odločanje o poslovnih vprašanjih, še posebej o poslovnih vprašanjih mednarodnega trženja, mednarodnega financiranja, mednarodne logistike in pravne urejenosti delovanja na tujih trgih,
  • razvijanja, vodenja in izvajanja strokovnih opravil na področju mednarodnega podjetniškega poslovanja in trženja, mednarodnih financ in mednarodne poslovne logistike,
  • razumevanja vplivov ekonomskih, pravnih, ekoloških in etičnih silnic mednarodnega okolja na poslovanje podjetij, drugih organizacij in države,
  • razpoznavanja poslovnih priložnosti na tujih trgih,
  • sodelovanja v strokovnih teamih in fleksibilne presoje ter reševanja trženjskih, finančnih in logističnih problemov managementa mednarodnega podjetja,
  • uporabe kreativnih in sodobnih pristopov v strokovnem delovanju ob podpori informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • nadaljevanja izobraževanja na podiplomskem študiju,
  • presojanja poslovnih možnosti na mednarodnem trgu na podlagi strokovnega znanja,
  • strokovne komunikacije v materinem in v tujih jezikih,
  • fleksibilnosti pri uporabi in ustvarjanju idej za uresničenje poslovnih ciljev v mednarodnem okolju delujočega podjetja,
  • prilagajanja novim mednarodnim tržnim, logističnim in finančnim razmeram in odločanja v njih,
  • vodenja in izvajanja poslovnih procesov samostojno in v teamu,
  • samostojnega delovanja v mednarodnem okviru in identificiranja poslovnih priložnosti,
  • vodenja funkcijskih poslovnih procesov v mednarodnem managementu, posebej mednarodnega trženja, mednarodnega financiranja in mednarodne poslovne logistike,
  • spoštovanja raznolikosti in multikulturnosti,
  • opredeljevanja logističnih ciljev in strategij podjetij in drugih organizacij,
  • organiziranja logističnega sektorja in logističnih aktivnosti v podjetju,
  • spoznavanja logističnega potenciala,
  • presojanja o notranjem izvajanju logistike vs outsourcing,
  • poznavanja soodvisnosti med logistiko, proizvodnjo in marketingom,
  • vodenja transportnih/logističnih procesov,
  • načrtovanja logistične tehnike in tehnologije,
  • uporabe informacijske tehnologije v logistiki,
SMER: PODJETNIŠTVO
  • razumevanja različnih potreb, ki jih ima podjetje v različnih fazah rasti, 
  • rabe sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije v podjetništvu, 
  • sodelovanja z različnimi udeleženci (stakeholders) pri uvajanju korporacijskega podjetništva, 
  • komuniciranja z različnimi javnostmi, ki so interesno povezane s podjetništvom, 
  • udejanjanja podjetniških zamisli v družinskih podjetjih in v netržnih dejavnostih,
  • razvoja inovativnih podjetniških zamisli in njihove realizacije na trgu,
  • vključevanja in delovanja v podjetniških mrežah ter sodelovanja v projektih, 
  • uveljavljanja ekonomske, okoljske in družbene odgovornosti pri poslovanju,
SMER: POSLOVNE FINANCE IN BANČNIŠTVO
  • opisovanja, formuliranja in komuniciranja kompleksnih finančnih problemov in rešitev,
  • opravljanja delnih analiz in uporabe njihovih izsledkov v praksi,
  • strukturiranja samostojne izobraževalne poti,
  • uporabe finančnih metod in njihovih rezultatov,
  • razumevanja uveljavljenih standardov znanja v finančni disciplini,
  • uporabe osnovnih finančnih znanj,
  • prenašanja osvojenih znanj na sodelavce,
  • analize kompleksnih praktičnih problemov na profesionalen način,
  • sodelovanja pri operativnih finančnih odločitvah,
  • kazanja osebne integritete in delovanja v skladu s profesionalno etiko,
  • dela z ljudmi iz finančne discipline in iz drugih disciplin,
SMER: RAČUNOVODSTVO IN DAVŠČINE
  • strokovne in delovne prožnosti, 
  • razvoja strokovnih znanj in učinkovitega razvijanja v računovodski in davčni stroki,
  • uspešnega strokovnega delovanja na podlagi sodobnih znanj in doktrine,
  • opravljanja računovodskih, davčnih nalog in sorodnih v Sloveniji in v Evropski uniji, 
  • uspešnega dograjevanja strokovnih znanj in razvoja poklicne osebnosti (kariere),
SMER: TURIZEM
  • uporabe strokovnih analitičnih orodij in metod za odločanje o poslovnih vprašanjih, še posebej o poslovnih vprašanjih turizma, gostinstva in destinacijskega managementa,
  • razvijanja, vodenja in izvajanja strokovnih opravil na področju turizma in gostinstva,
  • razumevanja vplivov ekonomskih, pravnih, ekoloških in etičnih silnic mednarodnega okolja na poslovanje podjetij, drugih organizacij in države,
  • sodelovanja v strokovnih teamih pri reševanju problemov na izbranem strokovnem področju,
  • uporabe kreativnih in sodobnih pristopov v strokovnem delovanju ob podpori informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • nadaljevanja izobraževanja na podiplomskem študiju,
  • presojanja poslovnih možnosti na podlagi strokovnega znanja,
  • strokovne komunikacije v materinem in v tujih jezikih,
  • fleksibilnosti pri uporabi in ustvarjanju idej,
  • prilagajanja novim razmeram in odločanja v njih,
  • vodenja in izvajanja poslovnih procesov samostojno in v teamu,
  • samostojnega delovanja v mednarodnem poslovnem okolju,
  • vodenja funkcijskih poslovnih procesov v mednarodnem poslovanju,
  • spoštovanja raznolikosti in multikulturnosti (zelo pomembno za področje turizma).

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent mora za napredovanje v 2. letnik opraviti študijske obveznosti v obsegu vsaj 45 ECTS, za napredovanje v 3. letnik pa vse obveznosti 1. letnika in študijske obveznosti 2. letnika v obsegu vsaj 45 ECTS.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta

URL