Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister religiologije in etike/magistrica religiologije in etikeDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen prvostopenjski univerzitetni študijski program Teološke in religijske študije ali
  • zaključen prvostopenjski univerzitetni študijski program z ustreznega strokovnega področja (humanistični in družboslovni programi), ovrednoten s 180 oziroma z 240 KT, ali
  • zaključen katerikoli od drugih prvostopenjskih univerzitetnih študijskih programov, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za študij na 2. stopnji: Antropologija z etiko, Uvod v Staro in Novo zavezo, Obredje in bogočastje, Verstva sodobnega sveta, Religijska etika, Filozofija religije, Skrivnost troedinega Boga, Antična verstva in krščanstvo, ali
  • zaključen predbolonjski visokošolski strokovni program Teologija.
ISCED področje ISCED področje:
Umetnost in humanistika
ISCED podpodročje isced podpodročje: religija in teologija
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • razumevanje kompleksnih družbenih, kulturnih in religijskih problemov, njihovih kontekstov, razlik in povezav,
  • razumevanje verskih in etičnih besedil in umetnostnih stvaritev ter njihove sporočilnosti,
  • razumevanje dialoga kot poti za skupno bližanje resnici,
  • razumevanje alternativ in realnih rešitev,
  • strokovnost, ki se kaže v samostojni, teoretično-metodološki, kritični in samokritični obravnavi problematike,
  • pridobivanje, evidentiranje, dokumentiranje, uporabo in presojo virov znanja in informacij,
  • uporabo znanstvenega aparata,
  • uporabo informacijske tehnologije,
  • čutenje potreb okolja in analiziranje položajev,
  • občutek za skupinsko dinamiko, sodelovanje in vključevanje v skupinsko delovno okolje,
  • vodenje skupinskega dela na področju humanistike in družboslovja,
  • komunikativnost in usklajevanje različnih interesov,
  • delo z ljudmi, posebno v versko pluralnih okoljih,
  • dialog kot edini način razreševanja konfliktov,
  • uporabo religiološke metodologije,
  • medkulturno in medversko posredovanje,
  • sodelovanje pri domačih ali mednarodnih aplikativnih projektih,
  • koordiniranje različnih humanističnih področij,
  • izražanje v medijih,
  • uporabo medijske dinamike pri oblikovanju humanističnih vsebin,
  • uporabo avdio-vizualnih sredstev pri javnem nastopanju,
  • uporabo informacijskih orodij v komunikacijskih medijih in pri administraciji,
  • vodenje skupin,
(predmetno specifične kompetence)
  • soočanje krščanske doktrine in teologije z doktrinami drugih verstev in njihovimi racionalnostmi,
  • odkrivanje skupnega temeljnega etičnega sporočila vseh verstev in nujnosti medsebojnega dialoga za vzpostavitev mirnega sožitja med narodi in posamezniki,
  • vzpostavljanje in usmerjanje strokovno podprtega in strpnega medverstvenega in medkrščanskega dialoga,
  • vrednotenje prispevka različnih verstev in cerkva pri verskem, kulturnem, gospodarskem in političnem razvoju slovenskega naroda ter pri oblikovanju in ohranjanju narodne zavesti in istovetnosti,
  • presojo novih verskih pojavov (sekt) in duhovnih gibanj v njihovih socioloških in verskih razsežnostih,
  • vključevanje v družbeni dialog o religioloških, ekumenskih in etičnih temah,
  • poglabljanje in razširjanje znanja o ključnih etičnih vprašanjih in dilemah sodobnega krščanstva,
  • iskanje novih virov znanja na področju religiologije in primerjalne etike,
  • uporabo pridobljenih spoznanj na širšem spektru etičnih vprašanj in na povsem novih dilemah,
  • organiziranje in vodenje tečajev, okroglih miz, seminarjev, podijskih diskusij itd. o religioloških in etičnih temah in na njih kompetentno posreduje svoje znanje,
  • pripravo strokovnega članka, izjave ali prispevka v sredstvih obveščanja,
  • odkrivanje in razčlenjevanje patoloških pojavov v religijah in novih verskih gibanjih,
  • sodelovanje pri ekumenskih dejavnostih, ki potekajo med krščanskimi Cerkvami v Sloveniji in v Evropi,
  • dajanje pobud za medkonfesionalne dejavnosti na karitativnem, socialnem in vzgojnem področju,
  • dajanje temeljne orientacije ljudem, ki v različnih osebnih krizah iščejo odgovor na smisel življenja,
  • angažiranje ljudi različnih verskih prepričanj za sodelovanje v prid družbenemu sožitju, miru in blaginje,
  • odkrivanje specifičnosti nasilja, povezanega z religijo, vzvodov tega nasilja in njegovih številnih oblik, z namenom, da bi jih lahko preprečili,
  • odpravljanje škodljivih predsodkov do religije in nevednosti v zvezi z njo, da bi se pripadniki religij obravnavali tudi v praksi kot enakovredni in enakopravni državljani.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10). 

Napredovanje:

Za napredovanje iz 1. v 2. letnik mora študent v celoti opraviti vse obveznosti, predpisane s predmetnikom in posameznimi učnimi načrti za 1. letnik, v skupnem obsegu 60 KT.

Magister religiologije in etike/magistrica religiologije in etike

SOK 8

EOK 7

V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.

SOK 10 / EOK 8

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse obveznosti, določene po programu. Pridobiti mora vse kredite (120 KT) in uspešno izdelati ter zagovarjati magistrsko delo.