Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor športne vzgoje/magistrica profesorica športne vzgojeDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Diploma prvostopenjskega univerzitetnega programa Športna vzgoja ali prejšnjega univerzitetnega študijskega programa Športna vzgoja ali   
  • Diplome prvostopenjskih univerzitetnih programov Kineziologija, Športno treniranje in Športna rekreacija ter opravljeni diferencialni izpiti do 60 KT glede na manjkajoče kompetence, ki jih določi pristojna komisija na Fakulteti za šport ali
  • Diplome prvostopenjskih pedagoških univerzitetnih programov, ki jih na podlagi vloge študenta določi pristojna komisija na Fakulteti za šport, in opravljeni diferencialni izpiti do 60 KT glede na manjkajoče kompetence, ki jih določi pristojna komisija na Fakulteti za šport ali
  • Diploma visokošolskega strokovnega študijskega programa za pridobitev strokovnega naziva »Diplomirani trener« z navedbo izbrane športne panoge ali diploma visokošolskega strokovnega študijskega programa za trenerja izbrane športne panoge ter opravljeni diferencialni izpiti do 60 KT glede na manjkajoče kompetence, ki jih določi pristojna komisija na Fakulteti za šport.
 
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • vodenje,
  • poznavanje raziskovalnih izhodišč v vzgoji in izobraževanju,
  • mentorstvo (mentorstvo študentom in pripravnikom),
(predmetnospecifične kompetence)
  • pedagoško vodenje razreda pri športnovzgojnem procesu,
  • medpredmetno povezovanje,
  • preverjanje in ocenjevanje znanja pri športni vzgoji in oblikovanje povratnih informacij (ocena, svetovanje otrokom in staršem),
  • poznavanje dela z otroki s posebnimi potrebami, vključenimi v običajne šole, pri športni vzgoji,
  • prepoznavanje športno nadarjenih in njihovo usmerjanje,
  • raziskovalno delo na pedagoškem področju (zbiranje, obdelava in interpretacija podatkov),
  • poglobljeno poznavanje zakonitosti izbranih področij ter refleksijo lastnega razumevanja teorije in izkušenj v praksi,
  • analizo in načrtovanje raziskovalnega dela v pedagoški praksi, na področju telesnega in gibalnega razvoja ter antropoloških vidikov športa otrok in mladine.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Za napredovanje iz prvega v drugi letnik mora študent zbrati 50 ECTS.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Učitelj športne vzgoje poučuje športno vzgojo v osnovni šoli na predmetni in na razredni stopnji, in sicer učence od 7. do 15. leta starosti. Učencem posreduje praktično in teoretično športno znanje in vzgaja mlade v športnem duhu.

Kaj delavec običajno dela

Vsako starostno obdobje ima posebnosti in značilnosti ter posebne zahteve, zato morajo biti športne dejavnosti prilagojene učencem v posameznih obdobjih. S športno vzgojo se uresničuje otrokovo potrebo po gibanju in igri. Posamezniku je prilagojen razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti. Pri tem pridobiva raznovrstna športna znanja in razvija čustveno in razumsko dojemanje športa. Učitelj prikaže ali demonstrira različne korake, gibanja in načine izvajanja določenih športnih disciplin. Učenci posnemajo prikazano in telovadijo ter se urijo v športnih veščinah. Učitelj jih ocenjuje na podlagi praktičnega izvajanja različnih nalog.

Pri pouku se uresničujejo splošni cilji športne vzgoje- skrb za skladen telesni in duševni razvoj, skladna telesna razvitost in pravilna drža, zdrav način življenja, krepitev zdravega občutka samozavesti in zaupanje vase. S pomočjo športne vadbe poteka oblikovanje pozitivnih vedenjskih vzorcev:

  • spodbujanje k medsebojnemu sodelovanju
  • zdravi tekmovalnosti
  • spoštovanju športnega obnašanja - fair playa
  • strpnosti in sprejemanju drugačnosti
  • razumevanje koristnosti športa in navajanje na kakovostno preživljanje prostega časa.

Ta omogoča tudi razvoj ustvarjalnosti, razbremenitev in sprostitev po napornem delu.

Operativni cilji so v vsakem razredu razdeljeni na štiri sklope:

  • telesni razvoj in razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti
  • osvajanje in nadgradnja športnih znanj
  • seznanjanje s teorijo športa
  • oblikovanje in razvoj stališč, navad in načinov ravnanja v športu ter prijetno doživljanje športa.

Športni pedagog ima vlogo mentorja, usmerjevalca, spodbujevalca in ustvarjalca. Otrokom posreduje gibalna znanja iz različnih športnih zvrsti in teoretične vsebine. Uči jih opazovati, zaznavati okolico, vzpodbuja kritično mišljenje, ustvarjalno sodelovanje, spodbuja individualno in skupinsko delo. Delo učitelja obsega individualno in skupinsko delo z nadarjenimi in z manj uspešnimi, pripravo učencev na prireditve in šolska ter druga tekmovanja, izbirne predmete, krožke in kolesarski tečaj. Učitelj športne vzgoje izdela letni delovni načrt in se pripravi na vsako posamezno uro, kjer podaja teorijo in prikaže vse, kar želi, da se učenci naučijo in osvojijo. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent mora opraviti vse študijske obveznosti, predpisane s programom oziroma učnimi načrti v obsegu 120 ECTS.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za šport

URL

URL izvajalca: