Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor računalništva in …/magistrica profesorica računalništva in …Dodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program 1. stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja izobraževalnega računalništva ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja računalništva in informatike, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 14 ECTS ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS z naravoslovnega, matematičnega ali tehničnega področja, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 30 ECTS ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program s področja računalništva in informatike, sprejet pred 11. 6. 2004, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 14 ECTS ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program iz naravoslovnega, matematičnega ali tehničnega področja, sprejet pred 11.6.2004, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 30 ECTS.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • razumevanje in uporabo kurikularnih teorij ter temeljnega didaktičneag znanja,
  • analizo in sintezo ter predvidevanje rešitve strokovnih in didaktičnih problemov,
  • interdisciplinarno povezovanje vsebin,
  • uporabo znanja v praksi za reševanje različnih problemov,
  • ustvarjalno mišljenje in spodbujanje le tega pri učencih/dijakih/študentih,
  • raziskovalni pristop in usmerjenost v reševanje problemov ter odgovorno usmerjanje lastnega profesionalnega razvoja v procesu vseživljenjskega učenja,
  • kreativno in avtonomno delovanje,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznikov oz. skupin,
  • poznavanje in razumevanje različnosti in multikulturnosti ter upoštevanje nediskriminatornosti pri delu,
  • raziskovalni pristop tako v stroki, kot tudi v vzgoji in izobraževanju,
  • uporabo IKT pri pouku in drugem strokovnem delu in razvijanje informacijske pismenosti pri učencih,
  • medpredmetno načrtovanje in izvajanje pouka skupaj z učitelji drugih predmetov,
  • strokovni dialog, mednarodno sodelovanje ter oblikovanje vodenja projektov,
  • suvereno soočanje z izzivi inovativnih pristopov k učenju, npr. e-izobraževanje in kombinirano izobraževanje,
  • refleksijo in vrednotenje rezultatov svojega dela,
  • dobro poznavanje svojega poklica in predpisov, ki urejajo delovanje šol,
  • uporabo predhodno pridobljenih teoretičnih znanj na praktičnih primerih,
(predmetnospecifične kompetence)
  • ustrezno strokovno opismenjevanje učencev v računalniškem jeziku,
  • poznavanje in uporabljanje strokovne terminologije iz strokovno-teoretičnih predmetov pri pouku računalništva v osnovni in srednji šoli,
  • profesionalno obvladanje učnih načrtov, vsebin in konceptov osnovnošolskega in srednješolskega poučevanja računalništva za ustvarjanje takšnih učnih pogojev, pri katerih je učencem omogočena izgradnja kvalitetnega znanja (trajnost, prenosljivost, celovitost),
  • suvereno obvladanje oblikovanja ciljev, načrtovanje in izvajanje pouka pri računalništvu ter vrednotenje znanja v luči izbrane taksonomije in za oblikovanje spodbudnega okolja za uravnotežen razvoj konceptualnih, proceduralnih, problemskih in komunikacijskih znanj pri učencih,
  • suvereno vrednotenje, izbiro in uporabo obstoječih učnih gradiv, didaktičnih pripomočkov in IKT pri pouku računalništva (različnih programov, interaktivne table, interneta …),
  • suvereno obvladanje specifičnih organizacijskih oblik pouka računalništva: oblikovanje projektnih dni, vodenje krožkov, mentorstvo pri raziskovalnih nalogah,
  • poznavanje sodobnih dosežkov in trendov pri poučevanju računalništva ter kritično in premišljeno vključevanje novih spoznanj v svoje delo,
  • sodelovanje z drugimi izobraževalnimi institucijami pri znanstveno-raziskovalnem delu na področju poučevanja računalništva in izobraževanja bodočih učiteljev računalništva.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Pogoj za napredovanje v 2. letnik je zbranih najmanj 21 ECTS. Med opravljenimi predmeti morajo biti predmeti Didaktika računalništva I ter Praktično usposabljanje za didaktiko računalništva I. Zgoraj navedeni pogoji za napredovanje se nanašajo na pedagoški dvopredmetni študijski program 2. stopnje Izobraževalno računalništvo. Za napredovanje v višji letnik mora študent tudi izpolniti pogoje, ki jih predvideva izbrani drugi dvopredmetni študijski program.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Predmetni učitelj za računalništvo poučuje izbirni predmet računalništvo v osnovni šoli, in sicer od sedmega do devetega razreda. To pomeni, da pomaga učencem do znanja o tem, kaj računalniki so in kako jih uporabljamo v šoli, doma in pozneje v službi.

Kaj delavec običajno dela

Predmetni učitelj za računalništvo vodi učni proces, preverja znanje učencev in ga ocenjuje. Poučevanje v osnovni šoli je tesno povezano z vzgojo: učitelj s svojim delom, z učno snovjo, predvsem pa s svojo osebnostjo in z zgledom učence vzgaja in vpliva na njihovo osebnostno rast. Učitelj računalništva sodeluje z drugimi učitelji v kolektivu zlasti pri izdelavi projektnih nalog, katerih vsebina zaobjema tudi druge predmete, z ravnateljem, psihologom in s starši na govorilnih urah in roditeljskih sestankih. Učiteljeve obveznosti obsegajo individualno in skupinsko delo z nadarjenimi in učno šibkejšimi učenci, pripravo učencev na predstavitve, npr. festival Timko, in razna tekmovanja iz računalništva. Učitelj računalništva na začetku leta izdela letno pripravo na pouk, za vsako uro sproti pa doma piše priprave tudi med šolskim letom. Poleg stalnega strokovnega izobraževanja na seminarjih in v študijskih skupinah v ta poklic običajno sodi tudi vloga razrednika: učitelju je dodeljena posebna skrb za določen razred učencev, pri čemer je potrebno aktivno sodelovanje s starši teh otrok. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje matematiko

URL

URL izvajalca: