Ime kvalifikacije Magister profesor računalništva in …/magistrica profesorica računalništva in …Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program 1. stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja izobraževalnega računalništva ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja računalništva in informatike, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 14 ECTS ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS z naravoslovnega, matematičnega ali tehničnega področja, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 30 ECTS ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program s področja računalništva in informatike, sprejet pred 11. 6. 2004, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 14 ECTS ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program iz naravoslovnega, matematičnega ali tehničnega področja, sprejet pred 11.6.2004, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 30 ECTS.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • razumevanje in uporabo kurikularnih teorij ter temeljnega didaktičneag znanja,
  • analizo in sintezo ter predvidevanje rešitve strokovnih in didaktičnih problemov,
  • interdisciplinarno povezovanje vsebin,
  • uporabo znanja v praksi za reševanje različnih problemov,
  • ustvarjalno mišljenje in spodbujanje le tega pri učencih/dijakih/študentih,
  • raziskovalni pristop in usmerjenost v reševanje problemov ter odgovorno usmerjanje lastnega profesionalnega razvoja v procesu vseživljenjskega učenja,
  • kreativno in avtonomno delovanje,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznikov oz. skupin,
  • poznavanje in razumevanje različnosti in multikulturnosti ter upoštevanje nediskriminatornosti pri delu,
  • raziskovalni pristop tako v stroki, kot tudi v vzgoji in izobraževanju,
  • uporabo IKT pri pouku in drugem strokovnem delu in razvijanje informacijske pismenosti pri učencih,
  • medpredmetno načrtovanje in izvajanje pouka skupaj z učitelji drugih predmetov,
  • strokovni dialog, mednarodno sodelovanje ter oblikovanje vodenja projektov,
  • suvereno soočanje z izzivi inovativnih pristopov k učenju, npr. e-izobraževanje in kombinirano izobraževanje,
  • refleksijo in vrednotenje rezultatov svojega dela,
  • dobro poznavanje svojega poklica in predpisov, ki urejajo delovanje šol,
  • uporabo predhodno pridobljenih teoretičnih znanj na praktičnih primerih,
(predmetnospecifične kompetence)
  • ustrezno strokovno opismenjevanje učencev v računalniškem jeziku,
  • poznavanje in uporabljanje strokovne terminologije iz strokovno-teoretičnih predmetov pri pouku računalništva v osnovni in srednji šoli,
  • profesionalno obvladanje učnih načrtov, vsebin in konceptov osnovnošolskega in srednješolskega poučevanja računalništva za ustvarjanje takšnih učnih pogojev, pri katerih je učencem omogočena izgradnja kvalitetnega znanja (trajnost, prenosljivost, celovitost),
  • suvereno obvladanje oblikovanja ciljev, načrtovanje in izvajanje pouka pri računalništvu ter vrednotenje znanja v luči izbrane taksonomije in za oblikovanje spodbudnega okolja za uravnotežen razvoj konceptualnih, proceduralnih, problemskih in komunikacijskih znanj pri učencih,
  • suvereno vrednotenje, izbiro in uporabo obstoječih učnih gradiv, didaktičnih pripomočkov in IKT pri pouku računalništva (različnih programov, interaktivne table, interneta …),
  • suvereno obvladanje specifičnih organizacijskih oblik pouka računalništva: oblikovanje projektnih dni, vodenje krožkov, mentorstvo pri raziskovalnih nalogah,
  • poznavanje sodobnih dosežkov in trendov pri poučevanju računalništva ter kritično in premišljeno vključevanje novih spoznanj v svoje delo,
  • sodelovanje z drugimi izobraževalnimi institucijami pri znanstveno-raziskovalnem delu na področju poučevanja računalništva in izobraževanja bodočih učiteljev računalništva.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Pogoj za napredovanje v 2. letnik je zbranih najmanj 21 ECTS. Med opravljenimi predmeti morajo biti predmeti Didaktika računalništva I ter Praktično usposabljanje za didaktiko računalništva I. Zgoraj navedeni pogoji za napredovanje se nanašajo na pedagoški dvopredmetni študijski program 2. stopnje Izobraževalno računalništvo. Za napredovanje v višji letnik mora študent tudi izpolniti pogoje, ki jih predvideva izbrani drugi dvopredmetni študijski program.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje matematiko

URL