Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor poučevanja/magistrica profesorica poučevanjaDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
1 leto
Kreditne točke Kreditne točke: 60 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program prve stopnje z ustreznih predhodnih strokovnih področij (1, alineja 38.a člena ZVis) v obsegu 240 KT ali
  • zaključen študijski program prve stopnje (UN ali VS) z ustreznih predhodnih strokovnih področij (1. alineja 38.a člena ZVis) v obsegu 180 KT ali
  • zaključen študijski program prve stopnje v obsegu 240 KT z drugih strokovnih področij (2 alineja 38.a člena ZVis) ali
  • zaključen študijski program prve stopnje (UN ali VS) v obsegu 180 KT z drugih strokovnih področij (2. alineja 38.a člena ZVis) ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program po starem programu v obsegu 180 KT z drugih strokovnih področij, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija na izbrani smeri.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • samostojno pedagoško delo,
  • poznavanje in uporabo ustreznih metod raziskovanja in razvoja lastne prakse,
  • raziskovanje in prenašanje spoznanj v praksi,
  • prevzem odgovornosti za lasten poklicni razvoj in učenje z evalvacijo in refleksijo lastnega dela (izkustveno učenje, intervizija, supervizija),
  • vzpostavljanje partnerskega odnosa z uporabniki in drugimi skupinami,
  • razvijanje novega znanja in razumevanje področja,
  • delovanje v skladu z etičnimi normami in poklicnim kodeksom,
  • sodelovanje v interdisciplinarnem timu in komuniciranje z vsemi vključenimi subjekti v vzgojno-izobraževalnem procesu (otroki, mladostniki, starši in strokovnimi delavci),
  • reflektiranje in evalvacijo obstoječe vzgojno-izobraževalne prakse ter prepoznavanje neizkoriščenih možnosti za dvig njene kakovosti,
  • razvijanje višjih kognitivnih veščin, povezanih z ustvarjanjem novega znanja,
  • vodenje in organizacijo,
(predmetnospecifične kompetence)
predmetno področje BIOLOGIJA:
  • sodelovalno reševanje problemov izobraževanja različnih bioloških vsebin,
  • razpravljanje in posredovanje znanja o problemih, ki so povezani z različnimi naravnimi sistemi - organizmi in ekosistemi ter etiko narave,
  • poglobljeno poznavanje in razumevanje vsebinskih in didaktičnih posebnosti pouka biologije v osnovnih, nižjih poklicnih, srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šolah,
  • prilagajanje prakse zahtevam biološke znanosti,
  • uporabo bioloških raziskav za oblikovanje praks,
  • uporabo bioloških raziskovalnih metod v procesu izobraževanja,
  • poučevanje bioloških vsebin,
  • predmetno področje FIZIKA:
  • poglobljeno poznavanje stroke, ki omogoča strokovno korektnost poučevanja,
  • razvijanje in uporabo novih metod poučevanja fizikalnih vsebin in novih eksperimentalnih metod,
  • refleksijo in evalvacijo učinkov vpeljave novih metod v poučevanje,
  • razvoj znanja in razumevanja na področju specialne didaktike fizike,
  • reflektiranje vrednot, ki ustrezajo edukacijskim dejavnostim,
  • organizacijo, vodenje in mentorstvo pri raziskovalnih nalogah,
  • poljudno razlago kompleksnih pojavov,

predmetno področje GOSPODINJSTVO:

  • poznavanje, razumevanje in apliciranje zahtevnejših vsebin modulov gospodinjstva,
  • obravnavanje problemov gospodinjstva v pedagoškem kontekstu z zahtevnejšimi hevristikami in strategijami,
  • uveljavljanje pomena gospodinjstva v kulturi v interdisciplinarnem pedagoškem delovanju,
  • poglobljeno poznavanje in razumevanje vsebinskih in didaktičnih posebnosti pouka gospodinjstva v osnovnih in srednjih šolah,
  • poglobljeno poznavanje, razumevanje in razvijanje kurikuluma gospodinjstva,
  • razvijanje teoretično podprtih didaktičnih vidikov pouka gospodinjstva ob reflektiranju lastne prakse,
  • predstavljanje strokovnega in raziskovalnega delovanja v strokovni publicistiki in na strokovnih predstavitvah,
  • reflektiranje vrednot, ki ustrezajo edukacijskim dejavnostim,
  • razvoj znanja in razumevanja na izbranem področju edukacijske poklicne specializacije, npr. kurikularne študije, edukacijske politike, izobraževanje odraslih,

predmetno področje KEMIJA:

  • poglobljeno poznavanje stroke, ki omogoča strokovno korektnost poučevanja,
  • razvijanje in uporabo novih metod poučevanja kemijskih vsebin in novih eksperimentalnih metod,
  • refleksijo in evalvacijo učinkov vpeljave novih metod v poučevanje,
  • razvoj znanja in razumevanja na področju specialne didaktike kemije,
  • reflektiranje vrednot, ki ustrezajo edukacijskim dejavnostim,
  • organizacijo, vodenje in mentorstvo pri raziskovalnih nalogah,
  • poljudno razlago kompleksnih pojavov,

predmetno področje MATEMATIKA:

  • poznavanje, razumevanje in apliciranje zahtevnejših vsebin elementarne matematike,
  • obravnavanje matematičnih problemov v pedagoškem kontekstu z zahtevnejšimi hevristikami in strategijami,
  • uveljavljanje pomena matematike v kulturi v interdisciplinarnem pedagoškem delovanju,
  • obvladovanje splošnih in za matematiko specifičnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij,
  • predstavljanje strokovnega delovanja v strokovni publicistiki in na strokovnih predstavitvah,
  • poglobljeno poznavanje in razumevanje vsebinskih in didaktičnih posebnosti pouka matematike v osnovnih in srednjih šolah,
  • poglobljeno poznavanje, razumevanje in razvijanje matematičnega kurikuluma,
  • teoretično podprto razvijanje didaktičnih vidikov pouka matematike ob reflektiranju lastne prakse,

predmetno področje RAČUNALNIŠTVO:

  • poznavanje, razumevanje in apliciranje zahtevnejših vsebin s področja računalništva (po definiciji ACM/IEEE Computer science Curricula),
  • obravnavanje problemov s področja računalništva v pedagoškem kontekstu z zahtevnejšimi hevristikami in strategijami,
  • poglobljeno poznavanje in razumevanje vsebinskih in didaktičnih posebnosti pouka računalništva v osnovnih in srednjih šolah,
  • poglobljeno poznavanje, razumevanje in razvijanje kurikuluma za področje računalništva,
  • obvladovanje zahtevnejših didaktičnih in tehničnih vidikov uporabe informacijsko komunikacijske tehnologije na različnih področjih izobraževanja,
  • obvladovanje zahtevnejših pristopov za zajem, obdelavo, shranjevanje in predstavitev podatkov v pedagoškem kontekstu,
  • obvladovanje zahtevnejših pristopov pri uporabi IKT za komuniciranje, sodelovalno delo in svetovanje v pedagoškem kontekstu,
  • raziskovalno delo na področju poučevanja računalništva in uporabe IKT v izobraževanju,
  • predstavljanje strokovnega delovanja v strokovni publicistiki in na strokovnih predstavitvah,

predmetno področje TEHNIKA:

  • poglobljeno poznavanje tehniške stroke, ki omogoča strokovno korektnost poučevanja,
  • razvoj znanja in razumevanja na področju specialne didaktike tehnike,
  • razvijanje in uporabo novih metod in strategij poučevanja tehniških vsebin ter računalniških modelov sodobnih učnih okolij,
  • refleksijo in evalvacijo učinkov vpeljave novih metod in strategij tehniškega izobraževanja v poučevanje,
  • organizacijo, vodenje in mentorstvo pri raziskovalnih nalogah,
  • uporabo raziskovanja v tehniki za oblikovanje praks,
  • povezovanje predhodno pridobljenega znanja z različnih področij ter prilagajanje prakse specifičnim edukacijskim kontekstom,
  • razumevanje novih tehnologij in znanstvenih odkritij s področja tehnike in njihov prenos v šolsko prakso,
  • analizo na osnovi razstavitve nepoznanega tehničnega sistema,
  • razvoj znanja in razumevanja uporabe sodobnih metod in orodij za modeliranje, analize, simulacije, vizualizacije in za eksperimentalno delo v tehniki.

Ocenjevanje in zaključevanje:
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Za kandidate, ki opravljajo program kot redni študij in v osnovnem obsegu 60 KT ECTS, pogojev za napredovanje ni (študij traja eno leto). Kandidatom, ki opravljajo program kot izredni študij, se pogoje za napredovanje določi tako, da se upošteva celotni obseg obveznosti (vse predvidene kreditne točke), opredeljenih za posamezno leto študija (najmanj 30 in največ 45 KT ).

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora kandidat zbrati vse predvidene kreditne točke iz vseh ustreznih delov programa.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL

URL izvajalca: