Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor nemščine/magistrica profesorica nemščineDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen »bolonjski« univerzitetni študijski program prve stopnje Germanistika ali
  • zaključen »bolonjski« dvodisciplinarni univerzitetni študijski program prve stopnje Nemcistika ali
  • zaključen katerikoli drug »bolonjski« univerzitetni študijski program prve stopnje sorodne stroke ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program sorodnih strok, npr. predšolska vzgoja, teologija, uprava, družboslovna informatika, visoka poslovna šola.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • logično, abstraktno, analitično in sintetično razmišljanje,
  • izražanje strokovnega znanja v pisni in ustni obliki in njegovo kritično reflektiranje in vrednotenje,
  • kompetentno in suvereno prenašanje usvojenih znanj v prakso,
  • povezovanje pridobljenih znanj in usposobljenosti z različnimi področji, njihovo  samostojno poglabljanje in izpopolnjevanje,
  • ustrezno kontekstualiziranje in samostojno nadgrajevanje informacij,
  • prenašanje svojih znanj in sposobnosti na druga problemska področja (sposobnost transferja) ter njihovo reševanje intra- in interdisciplinarno,
  • zaznavanje in inovativno reševanje kompleksnejših problemov in konfliktnih situacij ter kompetentno in suvereno odločanje,
  • ustrezno odzivanje na nove situacije ter ustvarjanje novih konceptov,
  • refleksijo in samorefleksijo, kritično in celostno razmišljanje,
  • samostojno iskanje novih virov znanja na strokovnem in znanstvenem področju,
  • strokovno in učinkovito uporabo IKT pri iskanju, izbiranju, obdelavi, predstavitvi in posredovanju informacij,
  • kompetentno sprejemanje mnenj drugih in suvereno ter argumentirano odzivanje nanje,
  • ocenitev lastnih in tujih zmožnosti in sposobnosti ter učinkovito in ekonomično delovanje,
  • ocenjevanje in zagotavljanje kvalitete lastnega dela ter zviševanje standardov kakovosti v delovnem okolju,
  • kritično in poglobljeno spremljanje aktualnega dogajanja v medijih,
  • ustvarjalno osmišljanje podatkov in sintetiziranje informacij,
  • razvoj medkulturne komunikacije v formalnih in neformalnih položajih,
  • preoblikovanje in posredovanje strokovno-predmetnih vsebin na učencu razumljiv način,
  • ustrezno povezovanje ciljev učnih načrtov, vsebin, načinov učenja in razvoja učencev pri uresničevanju šolskega kurikuluma,
  • učinkovito načrtovanje, organiziranje in izvajanje učnih aktivnosti,
  • obvladanje principov raziskovanja na pedagoškem področju ter njihovo uporabo pri izboljševanju učenja in poučevanja,
  • spodbujanje aktivnega in neodvisnega učenja, ki učencem omogoča, da sami načrtujejo, spremljajo, vrednotijo in uravnavajo svoje učenje,
  • spodbujanje sodelovalnega učenja, ki učencem omogoča razvoj socialnih veščin za uspešno sodelovanje v različnih heterogenih skupinah,
  • ustrezno uporabo različnih načinov spremljanja, preverjanja in ocenjevanja napredka posameznega učenca v skladu s cilji ter dajanje konstruktivne povratne informacije,
  • spremljanje in vrednotenje napredka učencev na področju usvajanja strategij učenja, učenja socialnih veščin, bralne in informacijske pismenosti,  
  • seznanjanje staršev in drugih odgovornih oseb o napredku učencev,
  • učinkovito komuniciranje z učenci in razvoj pozitivnih odnosov z njimi,
  • oblikovanje spodbudnega učnega okolja in skupnosti učencev, v kateri se ceni različnost in v katerih se učenci počutijo sprejete, varne in samozavestne,
  • oblikovanje jasnih pravil za vedenje in disciplino v razredu; pravila temeljijo na spoštovanju vseh udeležencev,
  • uspešno soočanje z neprimernim vedenjem, agresivnostjo, konflikti in uporabo ustreznih strategij za njihovo reševanje,
  • dajanje enakih možnosti vsem učencem in prilagajanje dela njihovim individualnim posebnostim,
  • prepoznavanje učencev s posebnimi potrebami, njihovih močnih in šibkih področij, prilagajanje dela njihovim zmožnostim in po potrebi sodelovanje z ustreznimi strokovnjaki in ustanovami,
  • razvijati pozitiven odnos do učencev, kazati spoštovanje do njihovega družbenega, kulturnega, jezikovnega, verskega izhodišča,
  • pri svojem delu upoštevati etična načela in zakonska določila,
  • kazati in spodbujati pozitivne vrednote, stališča in vedenje, ki ga pričakuje od učencev,
  • učinkovito komuniciranje in sodelovanje s starši ter drugimi osebami, odgovornimi za  učence,
  • sodelovanje z drugimi učitelji in sodelavci na šoli,
  • vključevanje in sodelovanje v različnih aktivnostih v ožjem in širšem okolju ter na področju izobraževanja,
  • načrtovanje, spremljanje, vrednotenje in uravnavo lastnega profesionalnega razvoja,
  • uporabo ustreznih metod za motiviranje učencev in razvoj strategij, ki omogočajo vseživljenjsko učenje,
  • spodbujanje prožnosti in vztrajnosti pri soočanju z novimi izzivi in nalogami ter sposobnosti samovrednotenja pri učencih,
  • pri delu uporabljati informacijsko-komunikacijsko tehnologijo in pri učencih razvijati informacijsko pismenost,
  • pri učencih razvijati komunikacijske in socialne veščine,
(predmetnospecifične kompetence)
  • razumevanje, govorjenje in pisanje standardnega nemškega jezika na stopnji C2,
  • jezik razumeti kot medij in rezultat simbolne interakcije, prepoznavati njegove kognitivne, emocionalne, kreativne, socialne, referenčne in metajezikovne funkcije in ga temu primerno uporabljati,
  • obvladovanje sodobnih teorij in teoretičnih modelov poučevanja tujega jezika, njihovo kritično vrednotenje ter njihovo učinkovito uporabo z ustreznim znanstvenim instrumentarijem,
  • prepoznavanje posebnosti jezika, literature in kulture dežel nemškega govornega področja ter njihovo primerjanje s posebnostmi slovenskega jezika, literature in kulture,
  • pri učencih razvijati poglobljen odnos do razlik med nemško govorečimi deželami ter njihovimi kulturami,
  • diferencirano razumevanje in posredovanje jezikovnih, literarnih in kulturnih pojavov, procesov in (dis)kontinuitet v diahronični in sinhronični perspektivi,
  • kritično in kompetentno odzivanje na strokovna, znanstvena in literarna besedila ter na besedila s področja didaktike poučevanja in učenja tujega jezika,
  • svoje strokovno in splošno znanje ubesediti v ustrezni jezikovni obliki in ga prilagajati različnim stopnjam poučevanja pri pouku nemščine,
  • obvladovanje repertoarja šolskega jezika, ki je izraz partnerskega učenja in spodbuja k medkulturnemu učenju,
  • razumevanje in ustrezno posredovanje jezikovnih, literarnih in kulturnih pojavov in procesov pri pouku nemškega jezika,
  • uspešno uporabo didaktike tujega jezika kot posredovalne discipline za spoznanja iz drugih znanstvenih disciplin pri pouku nemščine,
  • preoblikovanje strokovno-predmetnih vsebin v izobraževalni proces pouka nemščine,
  • poznavanje pedagoške teorije in didaktičnih zakonitosti poučevanja tujega jezika,
  • obvladanje temeljnih načel in postopkov za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa,
  • poznavanje temeljnih dokumentov s področja vzgoje in izobraževanja ter učnih načrtov za nemščino,
  • ustrezno povezovanje ciljev učnih načrtov, vsebin, učnih pristopov in razvoja učencev pri razvijanju šolskega kurikula za pouk nemščine,
  • spodbujanje medpredmetnega povezovanja,
  • uporabo strategij in metod poučevanja nemščine, ki spodbujajo razumevanje, uporabo, povezovanje in razvijanje novega znanja,
  • uporabo interaktivnih učnih metod in sodelovalnega skupinskega dela,
  • spodbujanje projektnega in raziskovalnega dela pri pouku nemščine na nacionalnem in mednarodnem nivoju,
  • pri pouku nemščine uporabljati IKT in pri učencih razvijati informacijsko pismenost v skladu s predmetom,
  • oblikovanje spodbudnega učnega okolja za učenje nemščine,
  • prepoznavanje učencev s posebnimi potrebami pri učenju tujega jezika in prilagajanje metod, oblik in strategij poučevanja in učenja tujega jezika posameznikom,
  • spremljanje in vrednotenje napredka učencev na področju usvajanja strategij učenja nemščine ter razvijanje vseh štirih jezikovnih zmožnosti.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Za napredovanje v drugi letnik mora študent v celoti opraviti vse obveznosti, predpisane s predmetnikom in posameznimi učnimi načrti za prvi letnik, v skupnem obsegu 60 KT.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študijskega programa mora študent opraviti vse študijske obveznosti, kot jih določajo študijski program in učni načrti posameznih predmetov, v skupnem obsegu 120 KT.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

URL

URL izvajalca: