Ime kvalifikacije Magister profesor nemščine/magistrica profesorica nemščineDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen »bolonjski« univerzitetni študijski program prve stopnje Germanistika ali
  • zaključen »bolonjski« dvodisciplinarni univerzitetni študijski program prve stopnje Nemcistika ali
  • zaključen katerikoli drug »bolonjski« univerzitetni študijski program prve stopnje sorodne stroke ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program sorodnih strok, npr. predšolska vzgoja, teologija, uprava, družboslovna informatika, visoka poslovna šola.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • logično, abstraktno, analitično in sintetično razmišljanje,
  • izražanje strokovnega znanja v pisni in ustni obliki in njegovo kritično reflektiranje in vrednotenje,
  • kompetentno in suvereno prenašanje usvojenih znanj v prakso,
  • povezovanje pridobljenih znanj in usposobljenosti z različnimi področji, njihovo  samostojno poglabljanje in izpopolnjevanje,
  • ustrezno kontekstualiziranje in samostojno nadgrajevanje informacij,
  • prenašanje svojih znanj in sposobnosti na druga problemska področja (sposobnost transferja) ter njihovo reševanje intra- in interdisciplinarno,
  • zaznavanje in inovativno reševanje kompleksnejših problemov in konfliktnih situacij ter kompetentno in suvereno odločanje,
  • ustrezno odzivanje na nove situacije ter ustvarjanje novih konceptov,
  • refleksijo in samorefleksijo, kritično in celostno razmišljanje,
  • samostojno iskanje novih virov znanja na strokovnem in znanstvenem področju,
  • strokovno in učinkovito uporabo IKT pri iskanju, izbiranju, obdelavi, predstavitvi in posredovanju informacij,
  • kompetentno sprejemanje mnenj drugih in suvereno ter argumentirano odzivanje nanje,
  • ocenitev lastnih in tujih zmožnosti in sposobnosti ter učinkovito in ekonomično delovanje,
  • ocenjevanje in zagotavljanje kvalitete lastnega dela ter zviševanje standardov kakovosti v delovnem okolju,
  • kritično in poglobljeno spremljanje aktualnega dogajanja v medijih,
  • ustvarjalno osmišljanje podatkov in sintetiziranje informacij,
  • razvoj medkulturne komunikacije v formalnih in neformalnih položajih,
  • preoblikovanje in posredovanje strokovno-predmetnih vsebin na učencu razumljiv način,
  • ustrezno povezovanje ciljev učnih načrtov, vsebin, načinov učenja in razvoja učencev pri uresničevanju šolskega kurikuluma,
  • učinkovito načrtovanje, organiziranje in izvajanje učnih aktivnosti,
  • obvladanje principov raziskovanja na pedagoškem področju ter njihovo uporabo pri izboljševanju učenja in poučevanja,
  • spodbujanje aktivnega in neodvisnega učenja, ki učencem omogoča, da sami načrtujejo, spremljajo, vrednotijo in uravnavajo svoje učenje,
  • spodbujanje sodelovalnega učenja, ki učencem omogoča razvoj socialnih veščin za uspešno sodelovanje v različnih heterogenih skupinah,
  • ustrezno uporabo različnih načinov spremljanja, preverjanja in ocenjevanja napredka posameznega učenca v skladu s cilji ter dajanje konstruktivne povratne informacije,
  • spremljanje in vrednotenje napredka učencev na področju usvajanja strategij učenja, učenja socialnih veščin, bralne in informacijske pismenosti,  
  • seznanjanje staršev in drugih odgovornih oseb o napredku učencev,
  • učinkovito komuniciranje z učenci in razvoj pozitivnih odnosov z njimi,
  • oblikovanje spodbudnega učnega okolja in skupnosti učencev, v kateri se ceni različnost in v katerih se učenci počutijo sprejete, varne in samozavestne,
  • oblikovanje jasnih pravil za vedenje in disciplino v razredu; pravila temeljijo na spoštovanju vseh udeležencev,
  • uspešno soočanje z neprimernim vedenjem, agresivnostjo, konflikti in uporabo ustreznih strategij za njihovo reševanje,
  • dajanje enakih možnosti vsem učencem in prilagajanje dela njihovim individualnim posebnostim,
  • prepoznavanje učencev s posebnimi potrebami, njihovih močnih in šibkih področij, prilagajanje dela njihovim zmožnostim in po potrebi sodelovanje z ustreznimi strokovnjaki in ustanovami,
  • razvijati pozitiven odnos do učencev, kazati spoštovanje do njihovega družbenega, kulturnega, jezikovnega, verskega izhodišča,
  • pri svojem delu upoštevati etična načela in zakonska določila,
  • kazati in spodbujati pozitivne vrednote, stališča in vedenje, ki ga pričakuje od učencev,
  • učinkovito komuniciranje in sodelovanje s starši ter drugimi osebami, odgovornimi za  učence,
  • sodelovanje z drugimi učitelji in sodelavci na šoli,
  • vključevanje in sodelovanje v različnih aktivnostih v ožjem in širšem okolju ter na področju izobraževanja,
  • načrtovanje, spremljanje, vrednotenje in uravnavo lastnega profesionalnega razvoja,
  • uporabo ustreznih metod za motiviranje učencev in razvoj strategij, ki omogočajo vseživljenjsko učenje,
  • spodbujanje prožnosti in vztrajnosti pri soočanju z novimi izzivi in nalogami ter sposobnosti samovrednotenja pri učencih,
  • pri delu uporabljati informacijsko-komunikacijsko tehnologijo in pri učencih razvijati informacijsko pismenost,
  • pri učencih razvijati komunikacijske in socialne veščine,
(predmetnospecifične kompetence)
  • razumevanje, govorjenje in pisanje standardnega nemškega jezika na stopnji C2,
  • jezik razumeti kot medij in rezultat simbolne interakcije, prepoznavati njegove kognitivne, emocionalne, kreativne, socialne, referenčne in metajezikovne funkcije in ga temu primerno uporabljati,
  • obvladovanje sodobnih teorij in teoretičnih modelov poučevanja tujega jezika, njihovo kritično vrednotenje ter njihovo učinkovito uporabo z ustreznim znanstvenim instrumentarijem,
  • prepoznavanje posebnosti jezika, literature in kulture dežel nemškega govornega področja ter njihovo primerjanje s posebnostmi slovenskega jezika, literature in kulture,
  • pri učencih razvijati poglobljen odnos do razlik med nemško govorečimi deželami ter njihovimi kulturami,
  • diferencirano razumevanje in posredovanje jezikovnih, literarnih in kulturnih pojavov, procesov in (dis)kontinuitet v diahronični in sinhronični perspektivi,
  • kritično in kompetentno odzivanje na strokovna, znanstvena in literarna besedila ter na besedila s področja didaktike poučevanja in učenja tujega jezika,
  • svoje strokovno in splošno znanje ubesediti v ustrezni jezikovni obliki in ga prilagajati različnim stopnjam poučevanja pri pouku nemščine,
  • obvladovanje repertoarja šolskega jezika, ki je izraz partnerskega učenja in spodbuja k medkulturnemu učenju,
  • razumevanje in ustrezno posredovanje jezikovnih, literarnih in kulturnih pojavov in procesov pri pouku nemškega jezika,
  • uspešno uporabo didaktike tujega jezika kot posredovalne discipline za spoznanja iz drugih znanstvenih disciplin pri pouku nemščine,
  • preoblikovanje strokovno-predmetnih vsebin v izobraževalni proces pouka nemščine,
  • poznavanje pedagoške teorije in didaktičnih zakonitosti poučevanja tujega jezika,
  • obvladanje temeljnih načel in postopkov za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa,
  • poznavanje temeljnih dokumentov s področja vzgoje in izobraževanja ter učnih načrtov za nemščino,
  • ustrezno povezovanje ciljev učnih načrtov, vsebin, učnih pristopov in razvoja učencev pri razvijanju šolskega kurikula za pouk nemščine,
  • spodbujanje medpredmetnega povezovanja,
  • uporabo strategij in metod poučevanja nemščine, ki spodbujajo razumevanje, uporabo, povezovanje in razvijanje novega znanja,
  • uporabo interaktivnih učnih metod in sodelovalnega skupinskega dela,
  • spodbujanje projektnega in raziskovalnega dela pri pouku nemščine na nacionalnem in mednarodnem nivoju,
  • pri pouku nemščine uporabljati IKT in pri učencih razvijati informacijsko pismenost v skladu s predmetom,
  • oblikovanje spodbudnega učnega okolja za učenje nemščine,
  • prepoznavanje učencev s posebnimi potrebami pri učenju tujega jezika in prilagajanje metod, oblik in strategij poučevanja in učenja tujega jezika posameznikom,
  • spremljanje in vrednotenje napredka učencev na področju usvajanja strategij učenja nemščine ter razvijanje vseh štirih jezikovnih zmožnosti.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Za napredovanje v drugi letnik mora študent v celoti opraviti vse obveznosti, predpisane s predmetnikom in posameznimi učnimi načrti za prvi letnik, v skupnem obsegu 60 KT.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Za dokončanje študijskega programa mora študent opraviti vse študijske obveznosti, kot jih določajo študijski program in učni načrti posameznih predmetov, v skupnem obsegu 120 KT.