Primarni zavihki
Magister profesor kemije in …/magistrica profesorica kemije in …
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Magister profesor kemije in …/magistrica profesorica kemije in …Dodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
2 leti
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 120 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
|
ISCED področje |
ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 8 |
- analitično in sintetično mišljenje ter razumevanje zahtevnejših konceptov pedagoških znanosti,
- poznavanje temeljnih področij kemijskih in pedagoških znanosti,
- kritično presojo raziskovalnih dosežkov na področju kemijskih znanosti in fleksibilen prenos le-teh za potrebe kurikulov programov osnovnega in srednjega kemijskega izobraževanja,
- iskanje virov znanja in uporabo znanstvenih metod za reševanje aplikativnih problemov na področju kemijskega izobraževanja,
- ustno in pisno komuniciranje ter sodelovalno/timsko delo,
- avtonomnost pri pedagoškem delu,
- informacijsko pismenost,
- komuniciranje v tujem jeziku za potrebe pedagoških dejavnosti in posebej kemijske terminologije,
- ustvarjanje optimalnega in spodbudnega učnega okolja,
- povezovanje izbranih vidikov različnih znanj s področja metodologije kemijskega izobraževanja in uporabo teh povezav na kurikularnih področjih aktualnih programov osnovnega in srednjega poklicnega, strokovnega in poklicno - tehniškega izobraževanja,
- didaktično in tehnološko načrtovanje, pripravo ter izvedbo strokovnih ogledov kemijske in njej sorodnih industrij,
- zavedanje problemov o okolju, v okolju, za okolje in družbo s kemijskega vidika ter reševanje le-teh kot sestavini kurikulov programov osnovnega in srednjega izobraževanja,
- obvladanje računalniških spretnosti v povezavi z operiranjem s kemijskimi informacijami in podatki,
- obvladanje informacijsko - tehničnih spretnosti kot npr. oblikovanje besedila, delo z razpredelnicami, vnašanje in shranjevanje kemijskih podatkov,
- učinkovito vključevanje IKT na področju kemijskih znanosti v poučevanje in učenje.
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)
Opis poklica
Kratek opis
Predmetni učitelj za kemijo poučuje kemijo v osnovni šoli, in sicer v osmem in devetem razredu osnovne šole.
Kaj delavec običajno dela
Predmetni učitelj za kemijo skrbi za uresničevanje ciljev učnega načrta za kemijo v osnovni šoli. Med temi cilji je posebej poudarjeno razvijanje procesov naravoslovne kulture pri učencih, sposobnost opazovanja in opisovanja pojavov, osmišljanja opažanj, sposobnost komuniciranja, razvijanje celostne učenčeve osebnosti in spoznavnih procesov na temelju iskanja razmerij med pojmi, prepoznavanja soodvisnosti, posploševanja in napovedovanja. Učitelj je dolžan zagotavljati učencem razvoj na spoznavnem, socialno-emocionalnem in psihomotoričnem področju. Učitelj kemije potrebuje za svoje delo številne spretnosti in sposobnosti, od načrtovanja in izvajanja pouka do laboratorijskih spretnosti. Ker mora biti pouk kemije zasnovan na eksperimentalnih in problemsko raziskovalnih temeljih, mora učitelj skrbno načrtovati in izpeljati različne oblike eksperimentalnega dela.
Znanje učencev sproti preverja in spremlja učenčev napredek. Znanje ocenjuje pisno in ustno. Ocenjuje tudi eksperimentalno delo in druge izdelke, ki nastajajo pri pouku kemije. Učitelj kemije osnovni šoli dela skupaj z laborantom, sodeluje pa tudi z ostalimi učitelji naravoslovnih predmetov v okviru aktiva za naravoslovje in z drugimi sodelavci v kolektivu; predvsem z razredniki učencev, ki jih poučuje, z ravnateljem, svetovalno službo in s starši. Učitelj kemije dodatno dela s posamezniki ali skupinami nadarjenih ali šibkejših učencev (dodatni in dopolnilni pouk), pripravlja učence na Preglovo tekmovanje iz znanja kemije, sodeluje pri organizaciji in izvajanju naravoslovnih dni, naravoslovnih taborov in šole v naravi ter vodi različne interesne dejavnosti, npr. kemijski ali naravoslovni krožek. Pred pričetkom šolskega leta izdela letno učiteljevo pripravo, med šolskim letom pa v okviru sprotne priprave na pouk piše tematske ali učne priprave na posamezne šolske ure. Udeležuje se programov stalnega strokovnega izpopolnjevanja in študijskih skupin za učitelje kemije ter domačih in tujih strokovnih srečanj, simpozijev in konferenc.
Učitelj kemije je lahko tudi razrednik. Kot razrednik skrbi za razred, ureja in vodi dokumentacijo, dnevnik in matični list, spremlja razred na ekskurzijah, na raznih dnevih dejavnosti Učencem pomaga pri organizaciji in izvedbi različnih akcij, kot je priprava proslave ob koncu leta ali razredni piknik. Če imajo učenci kakršne koli posebne težave (vedenjske, učne), poišče ustrezne rešitve v sodelovanju s svetovalno službo, drugimi člani kolektiva in starši. Pomemben delež ima med razrednikovimi opravili sodelovanje s starši o poteku dela, vsebinskih in organizacijskih zadevah med šolskim letom. V ta namen organizira in vodi vsaj tri roditeljske sestanke na leto. Na govorilnih urah, ki so vsak teden ali vsaj enkrat mesečno v popoldanskem času, lahko starši več izvedo o dosežkih in napredku svojega otroka.
Študent zaključi študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti.
Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko
URL
URL izvajalca:Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane