Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor filozofije in …/magistrica profesorica filozofije in …Dodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen prvostopenjski univerzitetni študijski program filozofije ali
  • zaključen univerzitetni študijski program 1. stopnje z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija na drugi stopnji; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo od 10 do največ 60 kreditnih točk iz nabora temeljnih predmetov ali
  • zaključen študijski program za pridobitev visoke strokovne izobrazbe, sprejet od 1.1.1994 do 11.6.2004, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za študij na drugi stopnji; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo do 10 do 60 kreditnih točk iz nabora temeljnih predmetov.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • logično in abstraktno analiziranje, sintetiziranje in vrednotenje,
  • poglobljeno izražanje znanj z obeh strokovnih področij in njihovo kritično vrednotenje,
  • samostojno poglabljanje in izpopolnjevanje ter povezovanje pridobljenih znanj in usposobljenosti z različnimi strokovnimi področji,
  • kontekstualiziranje in samostojno nadgrajevanje informacij,
  • prenašanje svojih znanj in sposobnosti na druga problemska področja (sposobnost transferja),
  • reševanje problemov, konfliktnih situacij in delovnih nalog intra- in interdisciplinarno,
  • timsko reševanje problemov,
  • organiziranje in vodenje strokovnih skupin,
  • (samo)evalvacijo in (samo)ocenjevanje ter kritično in celostno razmišljanje,
  • samostojno iskanje, interpretiranje in uporabo novih virov znanja na strokovnih in znanstvenih področjih,
(predmetnospecifične kompetence)
  • povezovanje filozofskih spoznanj s spoznanji naravoslovnih, družboslovnih in humanističnih ved,
  • refleksijo in analizo temeljnih konceptov na področju naravoslovnih, družboslovnih in humanističnih ved,
  • primerjalno analizo in refleksijo na področjih filozofije, humanistike, pedagoških ved itn.,
  • branje, razumevanje in komentiranje temeljnih filozofskih besedil,
  • soočanje z logičnimi in argumentacijskimi napakami ter z epistemološkimi ovirami v vsakdanjem življenju in na področju znanosti,
  • ovrednotenje epistemološkega dometa besedil,
  • poznavanje in razumevanje temeljnih konceptov zgodovine filozofije in sodobnih filozofij,
  • kritično mišljenje na področju zgodovine filozofije in sodobnih filozofij,
  • primerjalno analizo in kritično ovrednotenje različnih filozofij ter poučevanje različnosti,
  • uporabo filozofskega znanja in temeljnih konceptov v praksi,
  • poučevanje filozofskih, zlasti pa spoznavnoteoretskih in etičnih vsebin na različnih ravneh izobraževanja,
  • uporabo filozofske didaktike v pedagoški praksi in v vsakdanjem življenju,
  • presojo znanja z vidika temeljnih vrednot, etičnih, pedagoških idr. načel,
  • aktivno soočanje z modnimi trendi, ideološkimi in drugimi pritiski na področjih filozofije, humanistike, pedagoških ved itn.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

120 kreditnih točk (ECTS)

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Srednješolski učitelj poučuje filozofijo na gimnaziji v 3. ali 4. letniku. Dijake usmerja v samostojno, ustvarjalno mišljenje in presojanje, spodbuja razmislek o temeljnih vprašanjih človeka in sveta, družbe in narave.

Kaj delavec običajno dela

Srednješolski učitelj za filozofijo vodi dijake pri odkrivanju in raziskovanju filozofskih problemov. Pomaga jim povezovati raziskovanje pojmov in problemov z ustreznimi avtorji in besedili, spodbuja jih in uči, kako naj razumno utemeljijo svoje trditve. Obenem nadzira delo in disciplino dijakov, jih ustno in pisno ocenjuje, kar vključuje tudi sestavljanje in popravljanje pisnih testov. Učitelj filozofije s svojim delom, z učno snovjo, predvsem pa z zgledom dijake vzgaja in vpliva na njihovo osebnostno rast. Sodeluje tudi z drugimi učitelji v kolektivu, predvsem z razredniki dijakov, ki jih uči, z ravnateljem, svetovalno službo in s starši na govorilnih urah in na roditeljskih sestankih. Poklic obsega individualno in skupinsko delo z nadarjenimi, pripravo učencev na različna tekmovanja, pripravo šolskih proslav in ekskurzij in vodenje debatnega krožka. Učitelj filozofije izdela letni učni načrt, obenem pa doma za vsako uro posebej piše učne priprave. K navedenemu je treba prišteti še strokovno izobraževanje na seminarjih in v študijskih skupinah. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študijskega programa mora študent na obeh dvopredmetnih programih uspešno zaključiti pedagoško prakso in zagovarjati magistrsko delo ter opraviti še vse druge študijske obveznosti, kot jih določa drugostopenjski magistrski pedagoški dvopredmetni študijski program, v skupnem obsegu 120 KT.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

URL

URL izvajalca: