Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor angleščine in .../magistrica profesorica angleščine in ...Dodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:

V dvopredmetni pedagoški študijski program druge stopnje Poučevanje angleščine se lahko vpiše kandidat, ki je zaključil:

  • univerzitetni študijski program prve stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja angleškega jezika in književnosti;
  • študijski program prve stopnje z drugih strokovnih področij, če pred vpisom opravi obveznosti v obsegu 5–30 ECTS, bistvene za nadaljevanje študija: Osnove funkcionalne pismenosti v angleščini, Oblikoslovje angleškega jezika in Književnosti v angleščini ter druge obveznosti, ki jih glede na profil kandidata določi Oddelek za anglistiko in amerikanistiko,
  • Diplomantom univerzitetnih študijskih programov s področja angleškega jezika in književnosti, sprejetih pred 11. 6. 2004, se priznajo študijske obveznosti v obsegu do 30 ECTS ter ustrezno število ECTS na drugem delu dvopredmetnega programa.
  • Pogoje za vpis izpolnjuje tudi, kdor je končal enakovredno izobraževanje v tujini in aktivno obvlada angleški jezik na stopnji C1 Skupnega evropskega jezikovnega okvira (Common European Framework of Reference).
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:

Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:

Splošne kompetence:

  • zmožen učinkovito komunicirati z učenci in razvijati pozitivno učno okolje ter dobre odnose z učenci in med njimi samimi,
  • znal razlikovati učence glede na stopnjo v njihovem kognitivnem, socialnem in emocionalnem razvoju, stil in strategije učenja ipd.,
  • znal poučevati v jasnem jeziku, ki je primeren razvojni stopnji učencev in ti na način, ki spodbuja,
  • znal zastavljati vprašanja učencem, dosegati njihov odziv in pri učencih spodbujati zastavljanje vprašanj in razgovor oz. diskusijo,
  • razumel pomen in bil zmožen sodelovalnega reševanja problemov,
  • poznal in razumel načela sodobnega tujejezikovnega poučevanja ter jih znal uporabljati pri načrtovanju in izvajanju pedagoških aktivnosti,
  • sposoben načrtovati, izvajati in vrednotiti učnega procesa ter določati dolgoročne in kratkoročne učne cilje,
  • zmožen upoštevati razvojne značilnosti in individualne posebnosti učencev ter zakonitosti in dejavnike uspešnega učenja
  •  izkazoval znanje angleščine, prilagojeno za namen poučevanja tujega jezika v šoli (predmetno pedagoško znanje),
  • poznal in znal uporabljati sodobna načela, metode in tehnike preverjanja in ocenjevanja znanja ter vrednotenja,
  • poznal in znal načrtovati in pripraviti različne učne aktivnosti in pripomočke za poučevanje, s katerimi bo učinkovito dosegal želene učne cilje,
  • znal učinkovito uporabljati gradiva (učbenike, delovne zvezke ipd.) in učna sredstva za poučevanje in načrtovati ter samostojno izdelati gradiva za tujejezikovno poučevanje in učenje (npr. jezikovne vaje),
  • znal uporabljati sodobno informacijsko in komunikacijsko tehnologijo pri poučevanju in pedagoškem delu,
  • poznal in razumel pomen raziskovalnega dela za poklic učitelja in sposoben načrtovati in izvesti manjše uporabne raziskave (t. i. razredno raziskovanje) na področju poučevanja in učenja angleščine.
  • obvladal organizacijske in administrativne naloge v zvezi z načrtovanjem učnega procesa (prostorsko, časovno načrtovanje ipd.), spremljanje in vrednotenje,
  • obvladal osnovne spretnosti vodenja razreda: obvladovanje časa in prostora, organizacija in vodenje dela s posameznimi učenci in celim razredom, delo v parih in skupinah,
  • poznal značilnosti in način delovanja šole (delovanje aktivov, timov učiteljev, projektne šole ipd.)
  • poznal osnovno šolsko zakonodajo in dokumentacijo
  • znal učinkovito komunicirati in sodelovati z učitelji in drugimi delavci na šoli
  • poznal oblike sodelovanja s starši.
  • poznal in razumel širše (filozofske, sociološke, moralno-etične) razsežnosti izobraževanja in poučevanja v svojem profesionalnem okolju in družbi nasploh in razvil kritičen odnos do svojega poučevanja,
  • sposoben kritično premisliti (reflektirati) svoje pedagoško delo in načrtovati svoj profesionalni razvoj.

 

Predmetno-specifične kompetence:

  • razumel pojave in zakonitosti na področju angleškega jezika in izkazoval načine mišljenja in ravnanja, ki so značilni za predmet s posebnim obzirom na potrebe poučevanja angleškega jezika (educational linguistics),
  • poznal in razumel načela in zakonitosti poučevanja angleškega jezika v skladu s sodobnimi pedagoškimi, psihološkimi in didaktičnimi spoznanji ter jih uporabljati pri načrtovanju in izvajanju pedagoških aktivnosti,
  • bil sposoben sporazumevanja v angleščini oz. imel sporazumevalno (lingvistično, sociolingvistično, pragmatično idr.) kompetenco na stopnji C1 (Skupni evropski referenčni okvir za jezike),
  • izkazoval znanje književnosti v angleščini za potrebe poučevanja angleškega jezika na različnih nivojih poučevanja,
  • izkazoval znanje o procesih usvajanja drugega oz. tujega jezika,
  • poznal in znal uporabljati ustrezno terminologijo za poučevanje angleškega jezika v šoli (classroom English),
  • poznal veljavne učne načrte za poučevanje angleščine v osnovni in srednji šoli ter jih znal uporabljati pri načrtovanju in izvajanju pedagoškega dela,
  • znal načrtovati učne enote (posamezne ure in večje sklope) na osnovi letnega načrta,
  • poznal in znal uporabljati različne strategije in tehnike učinkovitega poučevanja, preverjanja in ocenjevanja znanja ter vrednotenja,
  • znal načrtovati in pripraviti različne učne aktivnosti in pripomočke za poučevanje, s katerimi bodo učinkovito dosegali želene učne cilje,
  • zmožen povezovati jezikovno učenje z učenjem določene vsebine (t.i. na vsebini zasnovano poučevanje in učenje angleščine)
  • zmožen načrtovati in izvajati razredne aktivnosti na način, ki razvija in spodbuja multikulturno zavest in mednarodno sodelovanje.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Za napredovanje iz prvega v drugi letnik morajo študenti zbrati najmanj 21 ECTS z dvopredmetnega študijskega programa Poučevanje angleščine (oz. skupno predpisanih 60 ECTS na obeh dvopredmetnih programih) ter določeno število kreditnih točk, ki ga predvideva drugi dvopredmetni študijski program.

Študent mora za napredovanje v drugi letnik opraviti vse s študijskim programom Poučevanje angleščine določene obveznosti prvega letnika pri predmetih Didaktika angleščine 1, Didaktika angleščine 2, Razvijanje jezika za bodoče učitelje, Pedagoški praktikum angleščina 1 v obsegu 12 ECTS, zbrati mora najmanj 6 ECTS iz obveznih predmetov iz prvega PDP sklopa in 3 ECTS z izbiro med izbirnim predmetom iz jezika ali iz književnosti.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Predmetni učitelj za angleški jezik poučuje v osnovni šoli, kjer je angleščina kot eden izmed tujih jezikov sestavina obveznega splošno-izobraževalnega programa.

Kaj delavec običajno dela

Učenci se lahko pričnejo učiti angleščine kot del obveznega programa (prvi tuji jezik) v drugem triletju, to je v četrtem razredu, lahko pa v tretjem triletju, to je v sedmem razredu kot obvezni izbirni predmet (drugi tuji jezik), če so se v drugem triletju učili kakšen drug jezik kot del obveznega programa. Število ur pouka določa veljavni predmetnik. Na srednješolski stopnji lahko učenci nadaljujejo z učenjem angleščine, če so se je v osnovni šoli učili kot prvi tuji jezik ali obvezni izbirni predmet, ali pa se je začnejo učiti kot drugi ali tretji tuji jezik. Vzgojno-izobraževalno delo v osnovni šoli obsega pouk in druge oblike organiziranega dela z učenci (oddelčna skupnost - razredi, oddelki, učne skupine, razširjeni program, podaljšano bivanje, dodatni pouk, dopolnilni pouk, interesne in druge dejavnosti).

Učitelj v okviru šolskega aktiva za vsako šolsko leto sestavi letno pripravo na pouk, sproti pa se pripravlja za vsako uro posebej. Njegova naloga je usmerjati delo učencev tako, da razvijajo celostno sposobnost za medkulturne in medjezikovne komunikacije s pomočjo angleščine. Med učnim procesom učitelj učence spodbuja, spremlja njihov napredek, preverja in ocenjuje doseženo jezikovno znanje in spretnosti. Doma (in v šoli) načrtuje, sestavlja in popravlja preizkuse znanja (pisne in govorne). Učitelj angleščine na osnovni šoli pozna splošne in operativne cilje, ki so podrobno opredeljeni v učnem načrtu. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent zaključi dvopredmetni študijski program, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti na obeh delih dvopredmetnega študijskega programa, predstavi in uspešno zagovarja magistrsko nalogo ter tako skupno zbere najmanj 120 ECTS (60 ECTS na enem in 60 ECTS na drugem delu dvopredmetnega študijskega programa).

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

URL

URL izvajalca: