Primarni zavihki
Doktor znanosti/doktorica znanosti s področja slovenističnih študij
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Doktorat |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
3 leta
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
|
ISCED področje |
ISCED področje:
Umetnost in humanistika
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: književnost in jezikoslovje |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 10 |
- funkcionalno uporabo literarnozgodovinskih in literarnoteoretičnih znanstveno-raziskovalnih metod,
- samostojno izvirno in poglobljeno analizo in interpretacijo literarnih besedil,
- uporabo novih znanj na področju literarnozgodovinskega raziskovanja in pri aplikativnih raziskavah,
- reševanje najtežjih literarnoteoretskih problemov ter njihovo aplikacijo na literarnozgodovinske vsebine,
- vključevanje v raziskovalno skupino in tvorno delovanje v njej,
- predstavitev svojih ugotovitev v obliki monografij ali znanstvenih prispevkov,
- funkcionalno uporabo jezikoslovnih znanstvenoraziskovalnih metod,
- avtonomnost pri znanstvenoraziskovalnem delu,
- sprotno spremljanje in sledenje aktualnim teoretičnim in metodološkim raziskovalnim pristopom,
- uporabo in interpretiranje relevantne domače in tuje študijske literature s področja jezikoslovja,
- oblikovanje svojega znanstvenega pogleda in refleksije na razvoj slovenskega jezika,
- uporabljanje sistemskih konceptov pri razumevanju in opredeljevanju problemskih jezikovnih sklopov v praksi,
- predstavitev znanstvenih izsledkov v obliki monografij ali znanstvenih člankov v domači in mednarodni znanstveni periodiki,
- razumevanje in uporabo kurikularnih teorij ter specifičnega didaktičnega znanja,
- interdisciplinarno povezovanje vsebin,
- problemsko razmišljanje, definiranje problema,
- samostojno odkrivanje raziskovalnih problemov ter njihovo vsebinsko in metodološko opredeljevanje,
- avtonomno sodelovanje in izvajanje vsebinsko-metodološko kompleksnejših kvalitativnih in kvantitativnih raziskav,
- reševanje znanstvenih in strokovnih problemov,
- samostojno pisanje raziskovalnih poročil, strokovnih in znanstvenih prispevkov,
- strokovni dialog, mednarodno sodelovanje ter oblikovanje in vodenje projektov,
- poglobljeno uporabo literarno-zgodovinskih in literarno-teoretičnih znanstveno-raziskovalnih metod,
- iskanje novih raziskovalnih možnosti na literarnovednem znanstvenem področju,
- raziskovanje medkulturnih književnih povezav,
- samostojno reševanje najtežjih literarno-zgodovinskih vprašanj,
- povezovanje sinhronih in diahronih književnih procesov,
- kompetentno znanstveno refleksijo sodobnih literarnih pojavov ter njihovo umeščanje v dinamiko slovenske književnosti,
- poznavanje razvoja slovenskega knjižnega jezika in razumevanje sodobne knjižne norme in predpisov,
- obvladovanje diahronega pogleda na slovenski jezik ter povezovanje diahronih in sinhronih jezikovnih konceptov,
- samostojno jezikoslovno analizo različnih besedil,
- razumevanje vzročno-posledične povezave med vrsto besedila in tipičnimi jezikovnimi pojavi na ravni tvorjenega besedja, leksemskih povezav in frazeoloških zvez,
- kritično presojo in odkrivanje pozitivnih in negativnih vplivov globalizacijskih procesov na vseh ravneh sodobnega jezikovnega sistema slovenščine,
- oceno in umeščanje novih jezikovnih pojavov z vidika sporočanjske ustreznosti in nove vloge slovenščine v sodobnih integracijskih procesih,
- funkcionalno uporabo različnih jezikovnih priročnikov in samostojno sestavljanje le-teh,
- problemski pristop k delu in samostojno reševanje najtežjih razvojnih vprašanj slovenskega jezika,
- strokovno zapisovanje in izražanje vsebine, reševanje strokovnih problemov, suvereno predstavitev ključnih spoznanj in spretno argumentiranje,
- samostojno jezikoslovno interpretacijo določenega segmenta jezika z upoštevanjem najprimernejših teoretično-metodoloških prijemov in ubesedenje na ravni strokovnega ali znanstvenega članka,
- poznavanje in razumevanje jezikoslovnih in književnih vsebin,
- razumevanje težjih problemov na področju razvijanja recepcijske zmožnosti,
- izbor in rabo posameznih znanstvenih metod za reševanje težjih problemov na področju razvijanja recepcijske zmožnosti,
- načrtovanje in evalviranje implementacije novih književnodidaktičnih metod,
- razumevanje najtežjih problemov na področju razvijanja sporazumevalne zmožnosti,
- izbor in rabo posameznih znanstvenih metod za reševanje težjih problemov na področju razvijanja jezikovne didaktike,
- prepoznavanje sodobnih globalizacijskih vplivov na didaktično prakso,
- poznavanje splošnih teženj sodobnih jezikovnih sprememb in njihovega vpliva na jezikovni sistem ter njihovo aplikacijo na aktualno šolsko prakso,
- poznavanje izbranih računalniških orodij za jezikovno delo v pedagoški praksi,
- poznavanje temeljev pouka slovenščine na daljavo.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent mora za napredovanje v 2. letnik opraviti vse študijske obveznosti v obsegu 60 KT, za napredovanje v 3. letnik pa mora opraviti vse študijske obveznosti iz 1. (60 KT) in 2. (60 KT) letnika (tj. v obsegu 120 KT) iz nabora predmetov 1. in 2. letnika.
Za dokončanje študija mora študent opraviti vse študijske obveznosti v obsegu 180 KT (opraviti vse izpite in vse obveznosti, ki jih določa študijski program, ter uspešno zagovarjati doktorsko disertacijo).
Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta
URL
URL izvajalca:Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane