Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Doktorat
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
3 leta
Kreditne točke Kreditne točke: 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program 2. stopnje ali
  • zaključen univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, in študijski program za pridobitev specializacije; takim kandidatom se pred vpisom v študijski program določijo študijske obveznosti v obsegu 48 KT iz univerzitetnega enopredmetnega študijskega programa 1. stopnje Slovenski jezik in književnost ali
  • zaključen študijski program, ki izobražuje za poklice, urejene z direktivami EU, ali drug enovit magistrski študijski program, ki je ovrednoten s 300 KT.
ISCED področje ISCED področje:
Umetnost in humanistika
ISCED podpodročje isced podpodročje: književnost in jezikoslovje
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 10
Raven EOK: EOK 8
Raven EOVK: Tretja stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
SMER SLOVENSKA KNJIŽEVNOST
  • funkcionalno uporabo literarnozgodovinskih in literarnoteoretičnih znanstveno-raziskovalnih metod,
  • samostojno izvirno in poglobljeno analizo in interpretacijo literarnih besedil,
  • uporabo novih znanj na področju literarnozgodovinskega raziskovanja in pri aplikativnih raziskavah,
  • reševanje najtežjih literarnoteoretskih problemov ter njihovo aplikacijo na literarnozgodovinske vsebine,
  • vključevanje v raziskovalno skupino in tvorno delovanje v njej,
  • predstavitev svojih ugotovitev v obliki monografij ali znanstvenih prispevkov,
SMER SLOVENSKI JEZIK
  • funkcionalno uporabo jezikoslovnih znanstvenoraziskovalnih metod,
  • avtonomnost pri znanstvenoraziskovalnem delu,
  • sprotno spremljanje in sledenje aktualnim teoretičnim in metodološkim raziskovalnim pristopom,
  • uporabo in interpretiranje relevantne domače in tuje študijske literature s področja jezikoslovja,
  • oblikovanje svojega znanstvenega pogleda in refleksije na razvoj slovenskega jezika,
  • uporabljanje sistemskih konceptov pri razumevanju in opredeljevanju problemskih jezikovnih sklopov v praksi,
  • predstavitev znanstvenih izsledkov v obliki monografij ali znanstvenih člankov v domači in mednarodni znanstveni periodiki,
SMER DIDAKTIKA SLOVENSKEGA JEZIKA IN KNJIŽEVNOSTI
  • razumevanje in uporabo kurikularnih teorij ter specifičnega didaktičnega znanja,
  • interdisciplinarno povezovanje vsebin,
  • problemsko razmišljanje, definiranje problema,
  • samostojno odkrivanje raziskovalnih problemov ter njihovo vsebinsko in metodološko opredeljevanje,
  • avtonomno sodelovanje in izvajanje vsebinsko-metodološko kompleksnejših kvalitativnih in kvantitativnih raziskav,
  • reševanje znanstvenih in strokovnih problemov,
  • samostojno pisanje raziskovalnih poročil, strokovnih in znanstvenih prispevkov,
  • strokovni dialog, mednarodno sodelovanje ter oblikovanje in vodenje projektov,
(predmetno specifične kompetence)
SMER SLOVENSKA KNJIŽEVNOST
  • poglobljeno uporabo literarno-zgodovinskih in literarno-teoretičnih znanstveno-raziskovalnih metod,
  • iskanje novih raziskovalnih možnosti na literarnovednem znanstvenem področju,
  • raziskovanje medkulturnih književnih povezav,
  • samostojno reševanje najtežjih literarno-zgodovinskih vprašanj,
  • povezovanje sinhronih in diahronih književnih procesov,
  • kompetentno znanstveno refleksijo sodobnih literarnih pojavov ter njihovo umeščanje v dinamiko slovenske književnosti,
SMER SLOVENSKI JEZIK
  • poznavanje razvoja slovenskega knjižnega jezika in razumevanje sodobne knjižne norme in predpisov,
  • obvladovanje diahronega pogleda na slovenski jezik ter povezovanje diahronih in sinhronih jezikovnih konceptov,
  • samostojno jezikoslovno analizo različnih besedil,
  • razumevanje vzročno-posledične povezave med vrsto besedila in tipičnimi jezikovnimi pojavi na ravni tvorjenega besedja, leksemskih povezav in frazeoloških zvez,
  • kritično presojo in odkrivanje pozitivnih in negativnih vplivov globalizacijskih procesov na vseh ravneh sodobnega jezikovnega sistema slovenščine,
  • oceno in umeščanje novih jezikovnih pojavov z vidika sporočanjske ustreznosti in nove vloge slovenščine v sodobnih integracijskih procesih,
  • funkcionalno uporabo različnih jezikovnih priročnikov in samostojno sestavljanje le-teh,
  • problemski pristop k delu in samostojno reševanje najtežjih razvojnih vprašanj slovenskega jezika,
  • strokovno zapisovanje in izražanje vsebine, reševanje strokovnih problemov, suvereno predstavitev ključnih spoznanj in spretno argumentiranje,
  • samostojno jezikoslovno interpretacijo določenega segmenta jezika z upoštevanjem najprimernejših teoretično-metodoloških prijemov in ubesedenje na ravni strokovnega ali znanstvenega članka,
SMER DIDAKTIKA SLOVENSKEGA JEZIKA IN KNJIŽEVNOSTI
  • poznavanje in razumevanje jezikoslovnih in književnih vsebin,
  • razumevanje težjih problemov na področju razvijanja recepcijske zmožnosti,
  • izbor in rabo posameznih znanstvenih metod za reševanje težjih problemov na področju razvijanja recepcijske zmožnosti,
  • načrtovanje in evalviranje implementacije novih književnodidaktičnih metod,
  • razumevanje najtežjih problemov na področju razvijanja sporazumevalne zmožnosti,
  • izbor in rabo posameznih znanstvenih metod za reševanje težjih problemov na področju razvijanja jezikovne didaktike,
  • prepoznavanje sodobnih globalizacijskih vplivov na didaktično prakso,
  • poznavanje splošnih teženj sodobnih jezikovnih sprememb in njihovega vpliva na jezikovni sistem ter njihovo aplikacijo na aktualno šolsko prakso,
  • poznavanje izbranih računalniških orodij za jezikovno delo v pedagoški praksi,
  • poznavanje temeljev pouka slovenščine na daljavo.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10). 

Napredovanje:

Študent mora za napredovanje v 2. letnik opraviti vse študijske obveznosti v obsegu 60 KT, za napredovanje v 3. letnik pa mora opraviti vse študijske obveznosti iz 1. (60 KT) in 2. (60 KT) letnika (tj. v obsegu 120 KT) iz nabora predmetov 1. in 2. letnika.

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse študijske obveznosti v obsegu 180 KT (opraviti vse izpite in vse obveznosti, ki jih določa študijski program, ter uspešno zagovarjati doktorsko disertacijo).

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

URL

URL izvajalca: