Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Diplomirana medicinska sestra (vs)/diplomirani zdravstvenik (vs)Dodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma prve stopnje (VS)
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Visokošolsko strokovno izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
3 leta
Kreditne točke Kreditne točke: 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Matura ali
  • poklicna matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje:
Zdravstvo in socialna varnost
ISCED podpodročje isced podpodročje: zdravstvena nega in babištvo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 7
Raven EOK: EOK 6
Raven EOVK: Prva stopnja

Učni izidi:

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:

(splošne kompetence)

  • obvladovanje temeljnega znanja, povezovanje znanja z različnih področij, na katerih temelji zdravstvena nega,
  • poznavanje profesionalne etike, zdravstvene zakonodaje, priznavanje in spoštovanje moralnih načel in vrednot ter njihovo uporabo pri strokovnem delu,
  • avtonomno, holistično, tolerantno, skrbno in občutljivo obravnavo posameznika ali skupine, brez izrekanja sodb ob zagotavljanju/varovanju pravic, zaupanja in želja različnih posameznikov in skupin,
  • obvladovanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov, razvoj kritične in samokritične presoje,
  • razvoj komunikacijskih sposobnosti in spretnosti v strokovnem okolju (domačem in mednarodnem),
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na strokovnih področjih,
  • razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na strokovnem področju,
  • vodenje, organizacijo in kooperativno timsko delo,
  • razumevanje in upoštevanje raznolikosti globalnega ter lokalnega okolja pri organizaciji in izvajanju celovite zdravstvene nege,
  • prevzemanje odgovornosti v profesionalnem delu,
  • sprejemanje odgovornosti za profesionalni razvoj in učenje, izboljševanje lastnega dela skozi evalvacijo z namenom, da se zagotovi kvaliteta storitev,
  • izobraževanje, vzgojo in mentorsko delo,

 

(predmetnospecifične kompetence)

  • vključevanje profesionalne etike, pravne zakonodaje, prepoznavanje in uporabo moralnih in etičnih načel pri strokovnem delu,
  • holistično, tolerantno, skrbno in občutljivo obravnavo posameznika ali skupine, zagotavljanje in varovanje pravic in želja posameznikov in različnih skupin,
  • izobraževanje, vzgajanje za ohranjanje zdravja, dobrega počutja zdrave in bolne populacije, družbene skupnosti, skupin in posameznikov,
  • poznavanje in uresničevanje različnih pravil, odgovornosti in funkcij v zdravstveni negi ter prilagajanje pravil glede na pacientove potrebe,
  • prevzemanje odgovornosti za profesionalen razvoj in uporabo evalvacije kot način za refleksijo in izpopolnjevanje lastnega dela ter povečanje kvalitete uslug na delovnem mestu,
  • vsestransko in sistematično prilagajanje obravnave pacienta glede na relevantne fizične, psihične, socialne, kulturne, psihološke, spiritualne in družbene dejavnike,
  • prepoznavanje in interpretiranje znakov normalnega in spreminjajočega se zdravja (postavljanje negovalnih diagnoz),
  • načrtovanje, izvajanje in evalvacijo individualnih programov zdravstvene nege v sodelovanju s pacienti, oskrbovanci, svojci in drugimi,
  • vključevanje standardov kakovosti s kritičnim ocenjevanjem, interpretacijo, sintezo in pomoč pacientom pri izbiri,
  • ustrezno uporabo niza veščin, intervencij in zagotavljanje optimalne zdravstvene nege,
  • spoštovanje pacientovega dostojanstva, zasebnosti in zaupnosti podatkov,
  • kvalitetno izvajanje intervencij v zdravstveni negi,
  • izvajanje nujne medicinske pomoči,
  • izvajanje zaščitnih ukrepov za preprečevanje okužb,
  • upoštevanje psiholoških (emocionalnih, psihičnih, osebnih) in bioloških (udobna namestitev, ustrezna prehrana, osebna higiena in možnost za dnevne aktivnosti) potreb pacienta pri oskrbi,
  • upoštevanje individualnih potreb pacienta skozi življenjska obdobja, v zdravju in bolezni,
  • informiranje, izobraževanje, vzgajanje in nadzorovanje pacientov/oskrbovancev in njihove družine,
  • varno dokumentiranje medicinskih in drugih terapij,
  • znanje s področja zdravstvene nege in zmožnost apliciranja teoretičnega znanja v strokovno delo,
  • temeljno znanje naravoslovnih znanosti in medicinskih ved ter njegovo aplikacijo,
  • temeljno znanje s področij sociologije, pedagogike, andragogike ter drugih humanističnih ved,
  • temeljno znanje s področja etike, prava, ekonomije in drugih družbenih ved,
  • temeljno znanje s področja informacijsko komunikacijskih tehnologij v zdravstveni negi,
  • temeljno znanje s področja mednarodnega in nacionalnega zdravstvenega varstva,
  • temeljno znanje za raziskovalno delo,
  • učinkovito komuniciranje (vključujoč uporabo tehnologij) s pacienti, z družinami in socialnimi skupinami v normalnem in specifičnem komunikacijskem okolju/vzdušju,
  • spodbujanje pacientov in njihovih oskrbnikov, da izrazijo svoje probleme in skrbi ter primerno odzivanje glede na situacijo, tako emocionalno, socialno, psihološko, spiritualno ali psihično,
  • primerno predstavljanje pacientove prihodnosti (perspektive), da bi preprečili neprimerno ravnanje,
  • uporabo informacijsko-komunikacijskih tehnologij za delo v timu,
  • zaznavanje bolnišničnega vzdušja/klime in prilagajanje obnašanja dani situaciji,
  • uporabo komunikacijskih in svetovalnih tehnik,
  • prepoznavanje psihičnih stanj, kot so strah, stres in depresija, dajanje emocionalne podpore ter svetovanje,
  • vodenje zdravstvene dokumentacije, pisanje poročil in uporabo ustrezne tehnologije,
  • spoznanje, da je dobro počutje pacienta doseženo v kombinaciji prizadevanj, aktivnosti in odgovornosti vseh članov zdravstvenega tima,
  • vodenje in koordiniranje tima, primerno razporejanje nalog, reševanje problemov in odločanje,
  • kakovostno organiziranje, vodenje in sodelovalno komuniciranje z vsem osebjem,
  • ocenitev tveganja, aktivno promoviranje zdravja in skrb za varnost vseh ljudi v delovnem okolju,
  • poznavanje relevantnih standardov kakovosti in kritično uporabo metodologije za evalvacijo,
  • mentorsko delo, izobraževanje, podporo, nadziranje študentov zdravstvene nege in drugih zdravstvenih delavcev,
  • poznavanje principov in procesa zdravstvene nege in ekonomsko učinkovito uporabo virov.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

V drugi letnik napreduje, kdor je opravil obveze prvega letnika v obsegu najmanj 45 KT in je opravil vse s programom predvidene vaje in klinično prakso. V tretji letnik napreduje, kdor je opravil vse obveznosti iz prvega letnika (60 KT) in je pridobil najmanj 45 KT iz obveznosti drugega letnika ter je opravil vse s programom predvidene vaje in klinično prakso.

Prehodnost:

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Opis poklica

Kratek opis

Delo glavne medicinske sestre poteka v ambulanti, na oddelku bolnišnice in v pisarni. V ambulanti ali na oddelku sprejema in naroča paciente in sodeluje v zdravstveno negovalni skupini. Skrbi za materiale, opremo, sterilizacijo, paciente in higieno.

Kaj delavec običajno dela

Glavna medicinska sestra ali glavni zdravstvenik je vodja medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov v določeni bolnišnici, v zdravstvenem domu ali zdravstvenem zavodu. Poleg glavne medicinske sestre celotne bolnišnice ali zavoda obstoja še glavna medicinska sestra na posameznih oddelkih bolnišnice ali zdravstvenega doma. Gre za vodjo vseh medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov na oddelku - glavna medicinska sestra na kirurškem oddelku bolnišnice, na porodniškem oddelku v bolnišnici, v splošni ambulanti v zdravstvenem domu in glavna medicinska sestra zobozdravstvenih ambulant v zdravstvenem domu.

Delo glavne medicinske sestre poteka tako v ambulanti ali na oddelku kot tudi v pisarni. V ambulanti ali na oddelku sprejema in naroča paciente, sodeluje v zdravstveno negovalni skupini, skrbi za materiale, opremo, sterilizacijo, paciente in za higieno. Poleg zdravstvenih ima tudi organizacijske naloge in zadolžitve: organizira in nadzira dela drugih medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov in preverja njihovo prisotnost na delovnem mestu. Organizira nadomeščanja, sodeluje pri razporejanju medicinskih sester in zdravstvenih tehnikov med ambulantami, organizira dežurstva in delo na terenu ter odloča o dopustih. Predlaga nadurno in dodatno delo, seznanja sodelavce z novostmi v zdravstvu ter na področju materialov in zdravstvene zakonodaje, ki jo mora spremljati.

Vsako jutro ob prihodu v službo ali po končanem delovnem dnevu skliče in vodi sestanek z odgovornimi medicinskimi sestrami vseh oddelkov. Skrbi za njihovo izobraževanje, seminarje, vodi preventivno dejavnost v zdravstvenih domovih oziroma je nadrejena sestram, ki skrbijo za izobraževanje in preventivno dejavnost za paciente v zdravstvenem domu ali na območju njegove pokritosti. Skrbi za pravilno higieno in zaščito pred infekcijami ter preverja postopke za preprečevanje bolnišničnih infekcij, pri čemer sodeluje s higiensko epidemiološko službo in z drugimi strokovnimi službami. Sodeluje tudi pri načrtovanju nabav osnovnega materiala in sredstev, ki jih potrebuje posamezna organizacijska enota.

Glavna medicinska sestra pripravlja mesečna, polletna in letna poročila o porabi, nabavi materiala, o kadrovanju, o infekcijah in o bolnikih na oddelkih ter pošilja statistična poročila nacionalnim ali državnim ustanovam, Inštitutu za varovanje zdravja, Ministrstvu za zdravje in Statističnemu Uradu. Če je zaposlena v zdravstvenem domu, organizira obdobne preventivne preglede za otroke, šoloobvezne otroke in mladino in za študente. Na šole oziroma fakultete pošilja vabila in se dogovarja z njimi za obisk. Za njih organizira tudi zdravstvena izobraževanja in seminarje ter pripravlja izobraževalne brošure, letake in plakate. Organizira obvezna cepljenja ter skrbi, da se na področju zdravstvenega doma, kjer je zaposlena, izvaja nacionalni program obveznega cepljenja.

Pogoji za pridobitev javne listine:

Pogoj za dokončanje študija so uspešno opravljene vse s programom predpisane študijske obveznosti v obsegu 180 KT.

Izvajalci:

UNIVERZA V NOVEM MESTU,FAKULTETA ZA ZDRAVSTVENE VEDE

URL

URL izvajalca: