Ime kvalifikacije | Diplomirana medicinska sestra (vs)/diplomirani zdravstvenik (vs)Dodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma prve stopnje (VS) |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Visokošolsko strokovno izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
3 leta
|
Kreditne točke | 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
|
ISCED področje |
Zdravstvo in socialna varnost
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 7 |
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
- obvladovanje temeljnega znanja, povezovanje znanja z različnih področij, na katerih temelji zdravstvena nega,
- poznavanje profesionalne etike, zdravstvene zakonodaje, priznavanje in spoštovanje moralnih načel in vrednot ter njihovo uporabo pri strokovnem delu,
- avtonomno, holistično, tolerantno, skrbno in občutljivo obravnavo posameznika ali skupine, brez izrekanja sodb ob zagotavljanju/varovanju pravic, zaupanja in želja različnih posameznikov in skupin,
- obvladovanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov, razvoj kritične in samokritične presoje,
- razvoj komunikacijskih sposobnosti in spretnosti v strokovnem okolju (domačem in mednarodnem),
- uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na strokovnih področjih,
- razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na strokovnem področju,
- vodenje, organizacijo in kooperativno timsko delo,
- razumevanje in upoštevanje raznolikosti globalnega ter lokalnega okolja pri organizaciji in izvajanju celovite zdravstvene nege,
- prevzemanje odgovornosti v profesionalnem delu,
- sprejemanje odgovornosti za profesionalni razvoj in učenje, izboljševanje lastnega dela skozi evalvacijo z namenom, da se zagotovi kvaliteta storitev,
- izobraževanje, vzgojo in mentorsko delo,
(predmetnospecifične kompetence)
- vključevanje profesionalne etike, pravne zakonodaje, prepoznavanje in uporabo moralnih in etičnih načel pri strokovnem delu,
- holistično, tolerantno, skrbno in občutljivo obravnavo posameznika ali skupine, zagotavljanje in varovanje pravic in želja posameznikov in različnih skupin,
- izobraževanje, vzgajanje za ohranjanje zdravja, dobrega počutja zdrave in bolne populacije, družbene skupnosti, skupin in posameznikov,
- poznavanje in uresničevanje različnih pravil, odgovornosti in funkcij v zdravstveni negi ter prilagajanje pravil glede na pacientove potrebe,
- prevzemanje odgovornosti za profesionalen razvoj in uporabo evalvacije kot način za refleksijo in izpopolnjevanje lastnega dela ter povečanje kvalitete uslug na delovnem mestu,
- vsestransko in sistematično prilagajanje obravnave pacienta glede na relevantne fizične, psihične, socialne, kulturne, psihološke, spiritualne in družbene dejavnike,
- prepoznavanje in interpretiranje znakov normalnega in spreminjajočega se zdravja (postavljanje negovalnih diagnoz),
- načrtovanje, izvajanje in evalvacijo individualnih programov zdravstvene nege v sodelovanju s pacienti, oskrbovanci, svojci in drugimi,
- vključevanje standardov kakovosti s kritičnim ocenjevanjem, interpretacijo, sintezo in pomoč pacientom pri izbiri,
- ustrezno uporabo niza veščin, intervencij in zagotavljanje optimalne zdravstvene nege,
- spoštovanje pacientovega dostojanstva, zasebnosti in zaupnosti podatkov,
- kvalitetno izvajanje intervencij v zdravstveni negi,
- izvajanje nujne medicinske pomoči,
- izvajanje zaščitnih ukrepov za preprečevanje okužb,
- upoštevanje psiholoških (emocionalnih, psihičnih, osebnih) in bioloških (udobna namestitev, ustrezna prehrana, osebna higiena in možnost za dnevne aktivnosti) potreb pacienta pri oskrbi,
- upoštevanje individualnih potreb pacienta skozi življenjska obdobja, v zdravju in bolezni,
- informiranje, izobraževanje, vzgajanje in nadzorovanje pacientov/oskrbovancev in njihove družine,
- varno dokumentiranje medicinskih in drugih terapij,
- znanje s področja zdravstvene nege in zmožnost apliciranja teoretičnega znanja v strokovno delo,
- temeljno znanje naravoslovnih znanosti in medicinskih ved ter njegovo aplikacijo,
- temeljno znanje s področij sociologije, pedagogike, andragogike ter drugih humanističnih ved,
- temeljno znanje s področja etike, prava, ekonomije in drugih družbenih ved,
- temeljno znanje s področja informacijsko komunikacijskih tehnologij v zdravstveni negi,
- temeljno znanje s področja mednarodnega in nacionalnega zdravstvenega varstva,
- temeljno znanje za raziskovalno delo,
- učinkovito komuniciranje (vključujoč uporabo tehnologij) s pacienti, z družinami in socialnimi skupinami v normalnem in specifičnem komunikacijskem okolju/vzdušju,
- spodbujanje pacientov in njihovih oskrbnikov, da izrazijo svoje probleme in skrbi ter primerno odzivanje glede na situacijo, tako emocionalno, socialno, psihološko, spiritualno ali psihično,
- primerno predstavljanje pacientove prihodnosti (perspektive), da bi preprečili neprimerno ravnanje,
- uporabo informacijsko-komunikacijskih tehnologij za delo v timu,
- zaznavanje bolnišničnega vzdušja/klime in prilagajanje obnašanja dani situaciji,
- uporabo komunikacijskih in svetovalnih tehnik,
- prepoznavanje psihičnih stanj, kot so strah, stres in depresija, dajanje emocionalne podpore ter svetovanje,
- vodenje zdravstvene dokumentacije, pisanje poročil in uporabo ustrezne tehnologije,
- spoznanje, da je dobro počutje pacienta doseženo v kombinaciji prizadevanj, aktivnosti in odgovornosti vseh članov zdravstvenega tima,
- vodenje in koordiniranje tima, primerno razporejanje nalog, reševanje problemov in odločanje,
- kakovostno organiziranje, vodenje in sodelovalno komuniciranje z vsem osebjem,
- ocenitev tveganja, aktivno promoviranje zdravja in skrb za varnost vseh ljudi v delovnem okolju,
- poznavanje relevantnih standardov kakovosti in kritično uporabo metodologije za evalvacijo,
- mentorsko delo, izobraževanje, podporo, nadziranje študentov zdravstvene nege in drugih zdravstvenih delavcev,
- poznavanje principov in procesa zdravstvene nege in ekonomsko učinkovito uporabo virov.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
V drugi letnik napreduje, kdor je opravil obveze prvega letnika v obsegu najmanj 45 KT in je opravil vse s programom predvidene vaje in klinično prakso. V tretji letnik napreduje, kdor je opravil vse obveznosti iz prvega letnika (60 KT) in je pridobil najmanj 45 KT iz obveznosti drugega letnika ter je opravil vse s programom predvidene vaje in klinično prakso.
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Pogoj za dokončanje študija so uspešno opravljene vse s programom predpisane študijske obveznosti v obsegu 180 KT.
UNIVERZA V NOVEM MESTU,FAKULTETA ZA ZDRAVSTVENE VEDE
URL