Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Profesor specialne in rehabilitacijske pedagogike (un)/profesorica specialne in rehabilitacijske pedagogike (un)Dodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma prve stopnje (UN)
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Visokošolsko univerzitetno izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
4 leta
Kreditne točke Kreditne točke: 240 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev brez predmetne specializacije
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 7
Raven EOK: EOK 6
Raven EOVK: Prva stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:
(splošne kompetence)
  • komuniciranje, svetovalno/timsko delo,
  • sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje ter reševanje problemov,
  • fleksibilno uporabo znanja v praksi,
  • avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost,
  • splošno razgledanost, komuniciranje s strokovnjaki iz drugih strokovnih in znanstvenih področij,
  • iniciativnost/ambicioznost (vrednota osebnega stalnega napredovanja in strokovnega usposabljanja),
  • informacijsko pismenost,
  • upravljanje s časom, samopripravo in načrtovanje, samokontrolo izvajanja načrtov,
  • komuniciranje v tujem jeziku,
  • poznavanje in razumevanje socialnih sistemov, vodenja, institucionalnih okvirov dela (posebej procesov v šoli in kulturi),
  • občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
  • znanje o vzgojnih in izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih,
  • poznavanje in razumevanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
  • uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije v vzgoji in izobraževanju,
  • razumevanje individualnih vrednot in vrednotnih sistemov, obvladovanje profesionalno-etičnih vprašanj,
  • poznavanje, razumevanje in usmerjenost v inkluzivno, nediskriminativno delo, multikulturalnost,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje teoretičnih osnov področja SRP in njihovo uporabo v praksi,
  • ugotavljanje posebnih potreb posameznika z uporabo ustreznih (diagnostičnih) postopkov, metod in tehnik ter načrtovanje individualiziranih programov oz. intervencij v procesu rehabilitacije,
  • razvijanje inkluzivne kulture, politike in prakse,
  • delo s starši, skrbniki in družino - informiranje, educiranje, svetovanje in nudenje čustvene opore,
  • poznavanje socialnih sistemov, nevladnih organizacij, prostovoljnega dela, zagovorništva,
  • uporabo ustreznih postopkov (metod) raziskovanja in razvoja prakse (področja dela), npr. študij primera, akcijsko raziskovanje ipd.,
  • sinergistično delovanje v organizaciji/(inter)disciplinarnem timu,
  • reševanje konfliktov na odnosni in strokovni ravni,
  • poklicno delovanje v skladu s poklicno etiko, kodeksi; prepoznavanje in reševanje moralnoetičnih dilem in problemov: delovanje na način, ki ščiti osnovne pravice, integriteto in dostojanstvo posameznika,
  • prevzem odgovornosti za lasten poklicni razvoj in učenje z evalvacijo in refleksijo lastnega dela (izkustveno učenje, supervizija, intervizija).

Ocenjevanje in zaključevanje:

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
 

Napredovanje:

Splošen pogoj za napredovanje iz nižjega letnika v višji letnik je pridobitev najmanj 54 KT. Pri tem so pogoj za napredovanje opravljene vse vaje in integrirana praksa. Manjkajoče KT iz predhodnega letnika mora študent opraviti najkasneje v naslednjem letniku.

Prehodnost:

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Opis poklica

Kratek opis

Učitelj otrok in mladostnikov z motnjami v duševnem zdravju v sodelovanju s strokovnjaki drugih profilov skrbi za celosten razvoj otroka, mladostnika in tudi odraslih z motnjami v duševnem razvoju.

Kaj delavec običajno dela

Učitelj otrok in mladostnikov z motnjami v duševnem zdravju predvsem v fazi opazovanja, odkrivanja bolezni in usmerjanja otroka dela timsko in tesno sodeluje s starši. Glavna področja dela so določena z Zakonom o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami in z drugimi področnimi zakoni in predpisi. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent zbrati vse predvidene kreditne točke iz vseh delov programa (obvezni, izbirni ipd.).

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL

URL izvajalca: