Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister umetnosti/magistrica umetnosti s področja gledališke režijeDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Magisterij znanosti/umetnosti
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
Zaključen dodiplomski študij ustrezne smeri na AGRFT in izpolnjevanje naslednjih pogojev:
  • nadpovprečne sposobnosti,
  • povprečna ocena iz dodiplomskega študija najmanj 8,
  • ustrezno dokazilo o znanju vsaj enega svetovnega jezika.
ISCED področje ISCED področje:
Umetnost in humanistika
ISCED podpodročje isced podpodročje: glasba, ples in uprizoritvene umetnosti
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 9
Raven EOK: EOK 8
Raven EOVK: Tretja stopnja

Učni izidi:

Imetnik/imetnica kvalifikacije je osvojil/-a poglobljena znanja s posameznih gledaliških disciplin s poudarkom na kakovostni in inovativni raziskavi tako njihove imanence kot tudi referenčnega prostora, v katerega se umeščajo. Usposobljen je za nenehno preverjanje in poglabljanje znanj in načinov dela ter iskanje novih poti. V skladu s tem se pridobljeno znanje navezuje na rezultate, dosežene z dodiplomskim študijem, diplomant pa je hkrati usposobljen za odkrivanje novih oblik in izrazov ter načinov dela.

Ocenjevanje in zaključevanje:
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent se lahko vpiše v 2. letnik, če je uspešno opravil s programom dogovorjene obveznosti za 1. letnik.

Magister umetnosti/magistrica umetnosti s področja gledališke režije

SOK 9

EOK 8

Prikazana je možna karierna pot znotraj znotraj področja izbrane kvalifikacije. Za možnost nadaljnjega izobraževanja na višji stopnji glejte zavihek 'Prehodnost'.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Gledališki režiser najpogosteje snuje in vodi zamisli o uprizoritvi dramskega besedila ali scenarija za gledališki dogodek, ki je namenjen enkratnemu ali večkratnemu ogledu občinstva v gledališču. 

Kaj delavec običajno dela

Gledališki režiser najpogosteje snuje in vodi zamisli o uprizoritvi dramskega besedila, scenarija za gledališki dogodek, ki je namenjen enkratnemu ali večkratnemu ogledu občinstva v gledališču. Skrb za celostno estetsko podobo, za psihološko in čutno-nazorno podobo ter poglobljeno idejno interpretacijo uprizoritve je prvenstvena režiserjeva zaveza. Tej skrbi je namenjeno režiserjevo pripravljalno delo pred njegovim stikom z igralkami in igralci ter s sodelavci, ki oblikujejo gledališko uprizoritev. 

Režiserjevi najožji sodelavci iz pripravljalnega obdobja so dramaturg, lektor, scenograf, kostumograf, avtor scenske glasbe ali glasbe songov, koreograf, dirigent, oblikovalec tona, oblikovalec svetlobe, svetovalec za bojne prizore in asistent režije. Predlagajo rešitve, ki jih režiser usklajuje s svojo zamislijo in videnjem bodoče uprizoritve. Pripravljalno obdobje študija traja različno dolgo in je odvisna od intelektualne zapletenosti in fizične zahtevnosti uprizoritve. Že v pripravljalnem obdobju, pozneje pa tudi v času bralnih ter glavnih in generalnih vaj režiser posreduje svojo vizijo o oblikovanju stila igralske udeležbe pri uprizoritvi igre. V stalnem ustvarjalnem dialogu z igralkami in igralci ter v tesnem sodelovanju z dramaturgom uprizoritve vodi študijo tako, da ne zaide iz smeri, kakor je bila predvidena in zasnovana, smeri, ki pomeni pot do idejnih in vsebinskih ciljev in hkrati formalne in estetske rešitve na tej poti. Igralci si želijo človeško in umetniško občutljivega voditelja, ki zna biti obziren pedagog z razvitim smislom za metodiko dela.

Režiserjeva intervencija ne sme biti avtokratska ali brutalna. Vedno naj pomeni le demokratični del in logično nadaljevanje ustvarjalnega dialoga med sodelujočimi pri uprizoritvi. Nikdar ne sme spustiti vodstvenega krmila iz rok, saj je edini in nesporni vodja študije in režijski avtor uprizoritve. Izbor sodelavcev pri uprizoritvi je odvisen od trdnosti njegovega položaja in njegovega vpliva znotraj ustanove, v kateri deluje, ter od avtoritete režiserjevih delodajalcev (direktor in umetniški vodja). Njegovo delo pri uprizoritvi je praviloma odvisno od kadrovskih, organizacijskih, ekonomskih in etičnih razmer v gledališču ter od nadarjenosti sodelavcev, igralcev in drugih, ki pri uprizoritvi sodelujejo. Redko obstaja možnost popolne režiserjeve svobode ali neodvisnosti glede kadrovskih razmer v gledališču.

Tudi najboljše zamisli prilagaja danim možnostim in je pri usklajevanju zelo elastičen, čeprav vedno tudi načelen. Praviloma je v gledališču zaposleni režiser tudi član ožjega vodstva gledališča, morebiti tudi član njegovega strokovnega sveta. Zato mu je zaupana tudi skrb za razvoj ansambla v celoti, zlasti mlajšega dela, kar naj bi izpričeval predvsem s pametnim zasedanjem vlog članov ansambla. Ti naj bi po možnosti dobivali enakovredne in ustrezne igralske naloge. V gledališču zaposleni režiser je tudi eden od "prvih bralcev" besedil , ki bodo prišla na repertoar gledališča. Vse navedene naloge, dolžnosti in pravice so odvisne od odnosov, ki vladajo v gledališču, predvsem pa od odnosov med njim in direktorjem ter umetniškim vodjo gledališča.  

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent poleg uspešno opravljenih izpitov pri posameznih predmetih uspešno javno zagovarjati pozitivno ocenjeno magistrsko delo. Diplomanti tega študijskega programa morajo študij zaključiti do 30.9.2016. 

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo

URL

URL izvajalca: