Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor tehnike/magistrica profesorica tehnikeDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program 1. stopnje tehnične smeri v obsegu najmanj 180 ECTS ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje s področja naravoslovja ali sorodnih področij, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Te obveznosti obsegajo 24 ECTS, kandidati pa jih pridobijo z opravljanjem diferencialnih izpitov ali
  • zaključen študijski program za pridobitev visoke strokovne izobrazbe tehnične smeri, sprejet pred 11.6.2004 ali
  • zaključen študijski program za pridobitev visoke strokovne izobrazbe s področja naravoslovja ali sorodnih področij, sprejet pred 11.6.2004, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Te obveznosti obsegajo 24 ECTS, kandidati pa jih pridobijo z opravljanjem diferencialnih izpitov.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • razumevanje in uporabo kurikularnih teorij ter temeljnega didaktičnega znanja,
  • analizo in sintezo ter predvidevanje rešitve strokovnih in didaktičnih problemov,
  • interdisciplinarno povezovanje vsebin,
  • uporabo znanja v praksi za reševanje različnih problemov,
  • ustvarjalno mišljenje in spodbujanje le tega pri učencih/dijakih/študentih,
  • raziskovalni pristop in usmerjenost v reševanje problemov ter odgovorno usmerjanje lastnega profesionalnega razvoja v procesu vseživljenjskega učenja,
  • kreativno in avtonomno delovanje,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznikov oz. skupin,
  • poznavanje in razumevanje različnosti in multikulturnosti ter upoštevanje nediskriminatornosti pri delu,
  • raziskovalni pristop tako v stroki, kot tudi v vzgoji in izobraževanju,
  • uporabo IKT pri pouku in drugem strokovnem delu in razvijanje informacijske pismenosti pri učencih,
  • strokovni dialog, mednarodno sodelovanje ter oblikovanje vodenja projektov,
  • refleksijo in vrednotenje rezultatov svojega dela,
  • dobro poznavanje svojega poklica in predpisov, ki urejajo delovanje šol,
  • uporabo predhodno pridobljenih teoretičnih znanj na praktičnih primerih,
(predmetnospecifične kompetence)
  • ustrezno strokovno opismenjevanje učencev na področju izobraževanja v tehniki,
  • poznavanje in uporabljanje uveljavljenega tehniškega izrazoslovja,
  • profesionalno obvladanje učnih načrtov, vsebin in konceptov višješolskih, srednješolskih, poklicnih in osnovnošolskih predmetov tehničnih vsebin za ustvarjanje takšnih učnih pogojev, pri katerih je učencem omogočena izgradnja kvalitetnega znanja (trajnost, prenosljivost, celovitost),
  • suvereno obvladovanje specifične organizacijske oblike pouka tehničnih predmetov: oblikovanje projektnih dni, vodenje krožkov, mentorstvo pri raziskovalnih nalogah, medpredmetno načrtovanje in izvajanje pouka raziskovalno delo,
  • poglobljeno znanje s področja modeliranja in konstruiranja,
  • poznavanje in uporabo sodobnih numeričnih postopkov za dimenzioniranje strojnih delov in konstrukcij,
  • poznavanje in uporabo konvencionalnih in sodobnih gradiv pri načrtovanju in izdelavi izdelkov,
  • poznavanje in uporabo konvencionalnih in sodobnih obdelovalnih tehnologij (CAM, CIM, CQM, robotika ...),
  • poznavanje in uporaba metod za programiranje sodobnih računalniško podprtih strojev in naprav;
  • poznavanje in uporabo sodobnih metod za načrtovanje procesov in sistemov,
  • poznavanje in uporabo kalkulacij, finančnih izračunov in finančnih analiz pri snovanju izdelkov,
  • organiziranje in vodenje izobraževanj.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Pogoj za napredovanje v 2. letnik je zbranih najmanj 36 ECTS kreditnih točk. Med opravljenimi predmeti morajo biti predmeti Didaktika tehnike I, Modeliranje in konstruiranje, Sodobna gradiva in tehnologije ter Praktično usposabljanje za poučevanje tehnike I.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent zaključi študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko

URL

URL izvajalca: