Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor slovenskega jezika in književnosti/magistrica profesorica slovenskega jezika in književnostiDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program prve stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja slovenskega jezika in književnosti ali
  • zaključen študijski program prve stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 10–60 ECTS ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti v obsegu 10–60 ECTS, ki so bistvene za nadaljevanje študija.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • razumevanje in uporabo kurikularnih teorij ter temeljnega didaktičnega znanja,
  • analizo in sintezo ter predvidevanje rešitev strokovnih in didaktičnih problemov,
  • interdisciplinarno povezovanje vsebin,
  • uporabo znanja v praksi,
  • ustvarjalno mišljenje in spodbujanje le-tega pri učencih/dijakih,
  • kreativno in avtonomno delovanje,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznikov oz. skupine,
  • poznavanje in razumevanje različnosti in multikulturnosti ter upoštevanje nediskriminatornosti pri delu,
  • raziskovalni pristop v vzgoji in izobraževanju,
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku in drugem strokovnem delu,
  • strokovni dialog, mednarodno sodelovanje ter oblikovanje in vodenje projektov v vzgoji in izobraževanju,
  • uporabo jezikovnih tehnologij (jezikovnih korpusov, e-slovarjev) v izobraževalnem procesu,
  • nove naloge, delo zunaj razreda: na šoli in s socialnimi partnerji,
  • razumevanje športa in gibanja kot osnove zdravega načina življenja,
  • aktivno uporabo angleškega/nemškega jezika v kontekstu študija na univerzi oz. dela v akademskem ali visoko profesionaliziranem okolju,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje in razumevanje temeljnih jezikoslovnih in književnih vsebin ter didaktično prilagoditev ustrezni ciljni skupini,
  • interpretacijo književnih besedil,
  • poznavanje mnogoobraznosti jezika in različnih vidikov njegove rabe,
  • posredovanje znanj o oblikovanju govorjenih in pisanih besedil,
  • ugotavljanje možnih povezav med vidiki predmetnega znanja in njihovo uporabo v vzgojno-izobraževalne namene,
  • uzaveščanje razlik med sporočanjskimi položaji in ustreznimi oblikami besedil ter s tem oblikovanje ustrezne komunikacijske kompetence,
  • pridobivanje in nadgrajevanje jezikovne zmožnosti pri učencih/dijakih,
  • prenašanje znanja o izbiranju, umeščanju in povezovanju jezikovnih prvin v umetnostnih in neumetnostnih besedilih,
  • raziskovalni pristop z ustreznim zaznavanjem novega v aktualnih jezikovnih in literarnih tokovih,
  • refleksijo in vrednotenje sodobnih jezikovnih in literarnih besedil,
  • organizacijske naloge in timsko delo na področju razvijanja jezikovne in bralne kulture,
  • uzaveščanje slovenščine kot maternega, državnega, uradnega jezika in jezika okolja,
  • ozaveščanje vloge in pomena slovenskega jezika in književnosti kot temeljnih prvin nacionalne identitete,
  • uzaveščanje vloge in pomena slovenskega jezika in književnosti v odnosu do drugih nacionalnih jezikov in književnosti v sodobni globalizirani družbi,
  • pridobitev znanja o osnovnih specialno-pedagoških načelih in pristopih k delu z učenci s posebnimi potrebami, uvajanje v poznavanje inkluzivne vzgoje in izobraževanja ter izpostavljanje novosti koncepcije izobraževanja otrok s PP,
  • pridobitev temeljnega vedenja jezikovne politike in jezikovnega načrtovanja, s posebnim poudarkom na dvojezičnosti.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Za napredovanje v višji letnik morajo študenti zbrati 44 ECTS, od tega mora obvezno opraviti vse skupne učne enote PDP-modula: Pedagogika, Didaktika, Psihologija učenja in razvoj mladostnika, Delo z otroki s posebnimi potrebami, Interdisciplinarna opazovalna praksa, ki skupaj znašajo 18 ECTS.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent zaključi enopredmetni študijski program, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti, predstavi in uspešno zagovarja magistrsko delo ter opravi magistrski izpit in tako skupno zbere najmanj 120 ECTS.

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

URL

URL izvajalca: