Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor slovakistike in …/magistrica profesorica slovakistike in …Dodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program 1. stopnje z ustreznih strokovnih področij (Polonistika, Bohemistika) ali z ustreznih strokovnih disciplin (jezikoslovje, družboslovje, humanistika) ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za študij na drugi stopnji; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo od 10 do 60 KT ali
  • zaključen študijski program za pridobitev visoke strokovne izobrazbe sprejet od 1.1. 1994 do 11.6. 2004.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • logično in abstraktno analiziranje, sintetiziranje in vrednotenje,
  • poglobljeno izražanje znanj z obeh strokovnih področij v pisni in ustni obliki in njihovo kritično vrednotenje,
  • kompetentno prenašanje intra- in interdisciplinarnih znanj v prakso,
  • samostojno poglabljanje in izpolnjevanje ter povezovanje pridobljenih znanj in usposobljenosti z različnimi strokovnimi področji,
  • kontekstualiziranje in samostojno nadgrajevanje informacij,
  • prenašanje svojih znanj in sposobnosti na druga problemska področja (sposobnost transferja),
  • reševanje problemov, konfliktnih situacij in delovnih nalog intra- in interdisciplinarno,
  • timsko reševanje problemov,
  • organizacijo in vodenje strokovnih skupin,
  • (samo)evalvacijo in (samo)ocenjevanje ter kritično in celostno razmišljanje,
  • samostojno iskanje, interpretiranje in uporabo novih virov znanja na strokovnih in znanstvenih področjih,
  • strokovno in učinkovito uporabo IKT pri iskanju, izbiranju, obdelavi, predstavitvi in posredovanju informacij,
  • zagotavljanje kvalitete lastnega dela ter zviševanje standardov kakovosti v delovnem okolju,
  • preoblikovanje in posredovanje strokovno-predmetnih vsebin na učencu razumljiv način,
  • ustrezno povezovanje ciljev učnih načrtov, vsebin, načinov učenja in razvoja učencev pri uresničevanju šolskega kurikuluma,
  • učinkovito načrtovanje, organiziranje in izvajanje učnih aktivnosti,
  • obvladanje principov raziskovanja na pedagoškem področju ter njihovo uporabo pri izboljševanju učenja in poučevanja,
  • spodbujanje aktivnega in neodvisnega učenja, ki učencem omogoča, da sami načrtujejo, spremljajo, vrednotijo in uravnavajo svoje učenje,
  • spodbujanje sodelovalnega učenja, ki učencem omogoča razvoj socialnih veščin za uspešno sodelovanje v različnih heterogenih skupinah,
  • ustrezno uporabo različnih načinov spremljanja, preverjanja in ocenjevanja napredka posameznega učenca v skladu s cilji ter dajanje konstruktivne povratne informacije,
  • spremljanje in vrednotenje napredka učencev na področju usvajanja strategij učenja, učenja socialnih veščin, bralne in informacijske pismenosti,
  • seznanjanje staršev in drugih odgovornih oseb o napredku učencev,
  • učinkovito komuniciranje z učenci in razvijanje pozitivnih odnosov z njimi,
  • oblikovanje spodbudnega učnega okolja in skupnosti učencev, v kateri se ceni različnost in v katerih se učenci počutijo sprejete, varne in samozavestne,
  • oblikovanje jasnih pravil za vedenje in disciplino v razredu; pravila temeljijo na spoštovanju vseh udeležencev,
  • uspešno soočanje z neprimernim vedenjem, agresivnostjo, konflikti in uporabo ustreznih strategij za njihovo reševanje,
  • dajati vsem učencem enake možnosti in prilagajati delo njihovim individualnim posebnostim,
  • prepoznavanje učencev s posebnimi potrebami, njihovih močnih in šibkih področij, prilagajanje dela njihovim zmožnostim in po potrebi sodelovanje z ustreznimi strokovnjaki in ustanovami,
  • razvijati pozitiven odnos do učencev, kazati spoštovanje do njihovega družbenega, kulturnega, jezikovnega, verskega izhodišča,
  • pri svojem delu upoštevati etična načela in zakonska določila,
  • kazati in spodbujati pozitivne vrednote, stališča in vedenje, ki ga pričakuje od učencev,
  • učinkovito komuniciranje in sodelovanje s starši ter drugimi osebami, odgovornimi za učence,
  • sodelovanje z drugimi učitelji in sodelavci na šoli,
  • vključevanje in sodelovanje v različnih aktivnostih v ožjem in širšem okolju ter na področju izobraževanja,
  • načrtovanje, spremljanje, vrednotenje in uravnavo lastnega profesionalnega razvoja,
  • uporabo ustreznih metod za motiviranje učencev in razvijanje strategij, ki omogočajo vseživljenjsko učenje,
  • spodbujanje prožnosti in vztrajnosti pri soočanju z novimi izzivi in nalogami ter sposobnostmi samovrednotenja pri učencih,
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije pri delu in razvijanje informacijske pismenosti pri učencih,
(predmetnospecifične kompetence)
  • tekočo, sproščeno in pravilno uporabo slovaškega knjižnega jezika v ustni in pisni obliki,
  • poglobljeno poznavanje različnih socialnih in funkcijskih zvrsti ter ustrezno jezikovno diferenciacijo tako pri ustnem kot pri pisnem komuniciranju,
  • prepoznavanje značilnosti dialektov slovaškega jezika,
  • poglobljeno poznavanje didaktičnih pedagoških pristopov in znanj,
  • preoblikovanje strokovno-predmetnih vsebin v izobraževalni proces pouka slovaščine,
  • poznavanje pedagoške teorije in didaktičnih zakonitosti poučevanja tujega jezika,
  • obvladanje temeljnih spretnosti s področja didaktike poučevanja slovaščine kot tujega jezika na vseh ravneh,
  • samostojno ustvarjanje učnega gradiva za spodbujanje, razvijanje in izpopolnjevanje jezikovnih spretnosti,
  • obvladanje temeljnih načel in postopkov za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa,
  • spodbujanje medpredmetnega povezovanja,
  • spodbujanje projektnega in raziskovalnega dela pri pouku slovaščine,
  • uporabo interaktivne učne metode in sodelovalno skupinsko delo,
  • oblikovanje spodbudnega učnega okolja za učenje slovaščine,
  • spremljanje in vrednotenje napredka učencev na področju usvajanja strategij učenja slovaščine ter razvijanja vseh štirih jezikovnih zmožnosti,
  • poznavanje tematskega in terminološkega inventarja za poučevanje slovaščine kot tujega jezika,
  • razumevanje zapletene narave jezikovne komunikacije v medkulturnih stikih,
  • poznavanje temeljev sociolingvistike (modela komunikacijske kompetence, teorije interakcije in diskurza),
  • poznavanje in uporabo izpitnih standardov z upoštevanjem Evropskega sistema opisa jezikovnega izobraževanja,
  • poglobljeno znanje o slovaški zgodovini, materialni in duhovni kulturi,
  • celovito poznavanje slovaške književnosti vseh literarnozgodovinskih obdobij,
  • kritično in kompetentno odzivanje na strokovna, znanstvena in literarna besedila (opredeljevanje interpretacijskih problemov in samostojna interpretacija besedil),
  • poznavanje in reflektirano uporabo različnih teoretskih pristopov, modelov in metodologij z ustreznim znanstvenim instrumentarijem,
  • prevajanje zahtevnih leposlovnih in strokovnih besedil v slovenščino in slovaščino,
  • samostojno pisanje znanstvenih in strokovnih prispevkov, kritičnih analiz ter člankov,
  • specializirano (tudi primerjalno) raziskovanje problemov in tem s področja jezikoslovja, literarnih ved in kulturologije,
  • medkulturno posredovanje in popularizacijo slovaškega jezika, književnosti in kulture v diahronični in sinhronični perspektivi.

Ocenjevanje in zaključevanje:
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Za napredovanje iz prvega v drugi letnik mora študent v celoti opraviti vse obveznosti, predpisane s predmetnikom in posameznimi učnimi načrti za prvi letnik, v skupnem obsegu 60 KT.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študijskega programa mora študent na obeh dvopredmetnih programih uspešno zaključiti pedagoško prakso in zagovarjati magistrsko delo ter opraviti še vse druge študijske obveznosti, kot jih določa drugostopenjski pedagoški dvopredmetni študijski program, v skupnem obsegu 120 KT.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

URL

URL izvajalca: