Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor pedagogike/magistrica profesorica pedagogikeDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program 1. stopnje z ustreznega strokovnega področja: (14) izobraževalne vede in izobraževanje učiteljev ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje z vseh drugih strokovnih področij; kandidat mora pred vpisom opraviti obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija, v obsegu 23 ECTS ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program »Vzgojitelj predšolskih otrok«, sprejet pred 11. 6. 2004 ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z vseh drugih strokovnih področij; kandidat mora pred vpisom opraviti obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija, v obsegu 23 ECTS ali
  • zaključen univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z ustreznih področij (14 - izobraževalne vede in izobraževanje učiteljev); kandidatu se ob vpisu prizna praviloma 60 ECTS ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004 ter specialistični študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z ustreznega strokovnega področja (14 - izobraževalne vede in izobraževanje učiteljev); kandidatu se ob vpisu prizna praviloma 60 ECTS.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževalne znanosti
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • uporabo teoretičnih in drugih znanj v kompleksnih, nepredvidljivih in raznovrstnih okoliščinah,
  • povezovanje teorije in prakse,
  • evalviranje lastne prakse in snovanje novih teoretskih konceptov,
  • načrtovanje in izvajanje raziskovalnega dela ob sposobnosti iskanja in ustvarjanja novih virov znanja,
  • strokovno kritičnost, odgovornost in iniciativnost,
  • vodenje organizacij s področja vzgoje in izobraževanja,
  • sodelovanje z delovnim in družbenim okoljem ter organiziranje timskega dela,
  • načrtovanje in vzdrževanje vseživljenjskega učenja,
  • etično refleksijo ter vzpostavljanje standardov profesionalne etike,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poglobljeno poznavanje in razumevanje položaja pedagogike kot znanstvene discipline ter njenih temeljnih konceptov,
  • samostojno načrtovanje raziskovalnih postopkov in vodenje raziskovalnih projektov,
  • poglobljeno poznavanje didaktičnih, pedagoških in pedagoško psiholoških teoretskih konceptov ter njihovo aplikacijo v praksi,
  • načrtovanje, izvajanje in evalviranje pedagoških ukrepov,
  • učinkovito pedagoško komuniciranje s posamezniki in skupinami,
  • obvladovanje teoretskih konceptov ter programskih izhodišč šolskega svetovalnega dela,
  • poglobljeno razumevanje in poznavanje strategij dela z marginaliziranimi skupinami,
  • poglobljeno razumevanje in kritično vrednotenje širšega družbenega in ekonomskega okvira vzgojno izobraževalne dejavnosti,
  • sodelovanje pri posodabljanju in razvijanju šolskih kurikulumov ter vključevanje v razvojno raziskovalne dejavnosti, ki se organizirajo na šolski, lokalni, državni in mednarodni ravni,
  • uporabo pedagoških teorij pri razreševanju konkretnih delovnih problemov.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent mora za napredovanje v 2. letnik zbrati najmanj 48 ECTS iz predmetnika enopredmetnega študijskega programa.

Prehodnost:
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Svetovalni delavec v vrtcu, šoli in dijaškem domu skupaj z drugimi strokovnimi sodelavci pomaga otrokom, učencem in dijakom pri učenju in pri razvijanju učinkovitih metod in tehnik učenja ter učnih navad.

Kaj delavec običajno dela

Svetovalni delavec pomaga otrokom, učencem in dijakom pri učenju in razvijanju učinkovitih metod in tehnik učenja in učnih navad. Svetuje učencem z vzgojnimi in disciplinskimi težavami in jim nudi pomoč pri razvijanju učinkovite komunikacije, urjenju v socialnih spretnostih, razvijanju dobre samopodobe, tehnik sproščanja in podobno. Učence in dijake informira o nadaljnjem izobraževanju, o poklicih in možnostih zaposlovanja in jim svetuje in pomaga pri izbiri nadaljnjega šolanja in pri iskanju štipendij. Koordinira in organizira pomoč učencem pri reševanju finančnih težav za subvencioniranje prehrane, šole v naravi in drugih dejavnosti programa šole.

Učiteljem in vzgojiteljem nudi pomoč pri izboljšanju učinkovitosti poučevanja in jim svetuje za učinkovito delo z učenci in dijaki, ki imajo težave. Pripravlja in izvaja predavanja in delavnice za učitelje, vzgojitelje in starše na temo učenja, učnih navad, telesnega, osebnega, socialnega in poklicnega razvoja otrok. Sodeluje z vodstvom vrtca, šole in dijaškega doma pri pripravi razvojnega načrta poučevanja in strokovnega izpopolnjevanja učiteljev in vzgojiteljev. Pomaga pri oblikovanju ustrezne socialne klime in pri oblikovanju šolskega reda. Skupaj z učitelji soodloča o ponavljanju, napredovanju in prešolanju učencev in dijakov. Pripravlja različne analize, npr. analizo učne uspešnosti učencev, vedenjske problematike, vpisa, uspešnosti učencev in dijakov v nadaljnjem izobraževanju, socialno ekonomskih razmerah učencev, šolski klimi in kulturi. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent konča študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti in tako zbere najmanj 120 ECTS.

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

URL

URL izvajalca: