Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor kemije/magistrica profesorica kemijeDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program prve stopnje s strokovnega področja kemije ali biokemije ali
  • zaključen študijski program prve stopnje s strokovnega področja kemijskega inženirstva in kandidat ob vpisu v prvi letnik s soglasjem vodje študija izbere med predmeti iz prve stopnje študijskega programa Kemija tri predmete v obsegu 15 ECTS ali
  • zaključen študijski program dve-predmetne vezave Kemija in … na Pedagoških fakultetah, ali drugih fakultetah z ustreznim študijskim programom ali
  • zaključen visokošolski strokovni program s področja kemije, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti v obsegu 30 ECTS iz predmetov prve stopnje študijskega programa Kemija.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • poznavanje delovanja šole in njene vpetosti v širše družbeno okolje,
  • poznavanje zakonitosti delovanja vzgojno izobraževalnega procesa,
  • poznavanje pedagoške vloge učitelja v šoli,
  • oblikovanje jasnih pravil za vedenje in disciplino v razredu in reševanje vzgojnih in disciplinskih problemov v razredu in šoli,
  • poznavanje procesa učenja in individualnih značilnosti dijakov ter dejavnikov, ki spodbujajo učenje ter to upošteva pri poučevanju,
  • oblikovanje spodbudnega učnega okolja,
  • delo z dijaki s posebnimi potrebami,
  • uporabo ustreznih načinov komunikacije z dijaki, starši in učitelji ter razvijanje pozitivnega odnosa do dijakov,
  • uporabo različnih načel, metod, oblik in tehnik za delo z odraslimi (starši),
  • preverjanje in ocenjevanje znanja in dosežkov dijakov,
  • uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije,
  • načrtovanje, spremljanjein vrednotenje lastnega profesionalnega razvoja,
(predmetnospecifične kompetence)
  • obvladanje varnega dela v laboratoriju in razredu,
  • poznavanje varnostnih predpisov za ravnanje s kemikalijami in laboratorijsko opremo,
  • eksperimentalne tehnike prilagoditi za šolsko uporabo,
  • kritično presojo primernosti in prenosljivosti eksperimentov v šolski laboratorij ali razred,
  • samostojno načrtovanje in izvedbo eksperimentov za določen nivo znanja in/ali določene kemijske pojme oziroma kemijske vsebine,
  • obvladanje strokovnega jezika, primernega za šolo,
  • smiselno uporabo različnih modelov ter preprostih računalniških programov za vizualizacijo kemijskih snovi in/ ali abstraktnih kemijskih pojmov,
  • uporabo različnih metod posredovanja kemijskega znanja,
  • iz elementov kurikuluma razbrati oziroma razlikovati med cilji, vsebino in metodami poučevanja,
  • obvladanje metod vrednotenja kemijskega znanja,
  • poznavanje vertikalne povezanosti učnih vsebin kemije,
  • uporabljati in povezovati pri določeni kemijski vsebini vse štiri ravni zaznave kemijskih pojmov (makroskopsko-submikroskopsko-simbolno in osebno raven),
  • samostojno izvedbo učnih ur v srednji šoli,
  • zasnovanje ciljev učnih enot in izbor učnih pripomočkov (eksperimentov, delovnih listov, modelov, testov znanja),
  • izvedbo raziskave v razredu, s katero vrednoti učinke posameznih metod poučevanja na znanje dijakov.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Za vpis v višji letnik mora imeti študent potrjen predhodni letnik, to je podpisano inskripcijo in frekvenco iz vseh predmetov za posamezni letnik ter zbranih 60 kreditnih točk.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Predmetni učitelj za kemijo poučuje kemijo v osnovni šoli, in sicer v osmem in devetem razredu osnovne šole.

Kaj delavec običajno dela

Predmetni učitelj za kemijo skrbi za uresničevanje ciljev učnega načrta za kemijo v osnovni šoli. Med temi cilji je posebej poudarjeno razvijanje procesov naravoslovne kulture pri učencih, sposobnost opazovanja in opisovanja pojavov, osmišljanja opažanj, sposobnost komuniciranja, razvijanje celostne učenčeve osebnosti in spoznavnih procesov na temelju iskanja razmerij med pojmi, prepoznavanja soodvisnosti, posploševanja in napovedovanja. Učitelj je dolžan zagotavljati učencem razvoj na spoznavnem, socialno-emocionalnem in psihomotoričnem področju. Učitelj kemije potrebuje za svoje delo številne spretnosti in sposobnosti, od načrtovanja in izvajanja pouka do laboratorijskih spretnosti. Ker mora biti pouk kemije zasnovan na eksperimentalnih in problemsko raziskovalnih temeljih, mora učitelj skrbno načrtovati in izpeljati različne oblike eksperimentalnega dela.

Znanje učencev sproti preverja in spremlja učenčev napredek. Znanje ocenjuje pisno in ustno. Ocenjuje tudi eksperimentalno delo in druge izdelke, ki nastajajo pri pouku kemije. Učitelj kemije osnovni šoli dela skupaj z laborantom, sodeluje pa tudi z ostalimi učitelji naravoslovnih predmetov v okviru aktiva za naravoslovje in z drugimi sodelavci v kolektivu; predvsem z razredniki učencev, ki jih poučuje, z ravnateljem, svetovalno službo in s starši. Učitelj kemije dodatno dela s posamezniki ali skupinami nadarjenih ali šibkejših učencev (dodatni in dopolnilni pouk), pripravlja učence na Preglovo tekmovanje iz znanja kemije, sodeluje pri organizaciji in izvajanju naravoslovnih dni, naravoslovnih taborov in šole v naravi ter vodi različne interesne dejavnosti, npr. kemijski ali naravoslovni krožek. Pred pričetkom šolskega leta izdela letno učiteljevo pripravo, med šolskim letom pa v okviru sprotne priprave na pouk piše tematske ali učne priprave na posamezne šolske ure. Udeležuje se programov stalnega strokovnega izpopolnjevanja in študijskih skupin za učitelje kemije ter domačih in tujih strokovnih srečanj, simpozijev in konferenc.

Učitelj kemije je lahko tudi razrednik. Kot razrednik skrbi za razred, ureja in vodi dokumentacijo, dnevnik in matični list, spremlja razred na ekskurzijah, na raznih dnevih dejavnosti Učencem pomaga pri organizaciji in izvedbi različnih akcij, kot je priprava proslave ob koncu leta ali razredni piknik. Če imajo učenci kakršne koli posebne težave (vedenjske, učne), poišče ustrezne rešitve v sodelovanju s svetovalno službo, drugimi člani kolektiva in starši. Pomemben delež ima med razrednikovimi opravili sodelovanje s starši o poteku dela, vsebinskih in organizacijskih zadevah med šolskim letom. V ta namen organizira in vodi vsaj tri roditeljske sestanke na leto. Na govorilnih urah, ki so vsak teden ali vsaj enkrat mesečno v popoldanskem času, lahko starši več izvedo o dosežkih in napredku svojega otroka. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent zaključi študij, ko opravi študijske obveznosti pri vseh predmetih vpisanega študijskega programa, opravi obveznosti v višini 120 KT ter izdela in uspešno zagovarja magistrsko delo.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo

URL

URL izvajalca: