Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor biologije/magistrica profesorica biologijeDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen univerzitetni študijski program (1. bolonjska stopnja) s področja biologije v obsegu 180 kreditnih točk ali
  • zaključen univerzitetni študijski program Biologija (nebolonjski) ali študij 2. bolonjske stopnje s področja biologije ali
  • zaključen dvopredmetni pedagoški študijski program (1. bolonjska stopnja) biologija z vezavo, če kandidat dopolni manjkajoče biološko znanje s predmeti univerzitetnega študijskega programa Biologija prve stopnje; pristojna komisija določi za vsakega kandidata individualni premostitveni program v obsegu od 10 do 50 kreditnih točk po ECTS ali
  • zaključen univerzitetni študijski program (1. bolonjska stopnja) z drugih strokovnih področij, če kandidat dopolni manjkajoče znanje s področja biologije s predmeti univerzitetnega študijskega programa Biologija 1. stopnje; pristojna komisija določi za vsakega kandidata individualni premostitveni program v obsegu od 10 do 60 kreditnih točk po ECTS glede na predznanje predhodnega študija ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program (1. bolonjska stopnja) z drugih strokovnih področij v obsegu 180 kreditnih točk po ECTS; pristojna komisija določi za vsakega kandidata individualni premostitveni program v obsegu od 10 do 60 kreditnih točk po ECTS s predmeti univerzitetnega študijskega programa Biologija 1. stopnje glede na biološka predznanja iz predhodnega študija.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • samozaupanje, samostojnost in odgovornost pri stikih z drugimi,
  • sporazumevanje,
  • skupinsko delo z upoštevanjem raznolikosti, večkulturnosti in etičnosti,
  • premislek o različnih sistemih vrednot,
  • učinkovito reševanje problemov,
  • načrtovanje in upravljanje časa,
  • obvladanje strategij poučevanja/učenja in različnih načinov preverjanja in ocenjevanja znanja,
  • upoštevanje razvojnih značilnosti ter posebnosti otrok, dijakov, odraslih udeležencev izobraževanja (v nadaljnjem besedilu: učencev) za spodbujanje uspešnega učenja,
  • razvijanje sposobnosti učencev za vseživljenjsko učenje,
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije oziroma razvijanje informacijske pismenosti pri učencih,
  • sodelovanje z drugimi delavci na šoli, drugimi šolami in inštitucijami ter strokovnjaki na vzgojno-izobraževalnem področju,
  • sodelovanje s starši in drugimi osebami, odgovornimi za učence,
  • sodelovanje na lokalni, regionalni, nacionalni, evropski in širši globalni ravni,
  • posredovanje spoznanj, pridobljenih z lastnim delom, javnosti,
  • zavzetje stališča razmišljujočega praktika do družbenih dogajanj na področju izobraževanja in vključevanje v javne razprave,
  • samokritični premislek o lastnem delu in njegovo vrednotenje,
  • izboljšanje kakovosti svojega dela z razvijanjem študijskih in raziskovalnih veščin,
  • sporazumevanje, odprtost za nasvete in sodobna dognanja v svojem poklicnem okolju, razvijanje in ustvarjanje znanja,
  • načrtovanje lastne kariere,
  • organizacijo in vodenje pedagoškega procesa ob dobrem poznavanju svojega poklica in predpisov, ki urejajo delovanje šole,
  • skrb za kakovost na področjih, ki so mu zaupana,
(predmetnospecifične kompetence)
  • etičen odnos do življenja in živih bitij,
  • izkazovanje biološkega znanja, ki omogoča izvedbo pouka biologije in medpredmetno povezovanje,
  • iskanje in kritično vrednotenje predmetno specifičnih virov znanj,
  • izbiranje ustreznih učnih sredstev,
  • utemeljevanje vsebine poučevanja na podlagi znanja in razumevanja učnega procesa, razvojne stopnje učenca in konkretnih potreb posameznih učencev,
  • načrtovanje lastnega raziskovalnega dela in raziskovalnega dela učencev,
  • posredovanje znanja o življenju širšemu krogu ljudi,
  • zavzetje stališča razmišljujočega praktika do dogajanj, kjer biološka dognanja sprožajo etične, moralne ali okoljske pomisleke (npr. genski inženiring),
  • podajanje biologije s stališča znanosti in soočanje z neznanstvenimi pogledi na biološka spoznanja,
  • uporabljanje naravoslovno neoporečnega jezika,
  • jasno sporazumevanje v učnem (slovenskem) jeziku,
  • povezovanje strokovno bioloških in pedagoško-didaktično-metodičnih znanj,
  • prevajanje spoznanj z nivoja znanosti na nivo učenca,
  • prevajanje ciljev učnih načrtov v pouk,
  • uporabo različni oblik in metod poučevanja,
  • sistematično načrtovanje, izvajanje in vrednotenje pedagoškega dela,
  • spremljanje napredovanja učencev in temu primerno prilagajanje pouka,
  • prepoznavanje napačnih predstav in odpravljanje le-teh,
  • ustvarjanje spodbudnega učnega okolja,
  • prilagajanje dela učencem s posebnimi izobraževalnimi potrebami,
  • upoštevanje kulturnih razlik med učenci,
  • spodbujanje učencev k prevzemanju pobud in odgovornosti za svoje učenje,
  • kritično vrednotenje svojega dela in učnega procesa,
  • izpopolnjevanje svojega dela in učnega procesa na podlagi izsledkov,
  • zagotavljanje urejenega in varnega učnega okolja,
  • ustvarjanje in vzdrževanje delovne discipline,
  • sopoučevanje in timsko poučevanje,
  • ustvarjanje in spodbujanje motivacije pri učencih,
  • vzpodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti učencev,
  • vključevanje učencev v načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa,
  • vrednotenje in utemeljevanje svojega ravnanja pri delu z učenci,
  • vodenje razreda kot razrednik,
  • pripravljanje in izvajanje različnih tehnik preverjanja in ocenjevanja znanja,
  • oblikovanje kriterijev za ocenjevanje znanja,
  • evidentiranje napredovanja posameznih učencev ter dajanje ustrezne povratne informacije,
  • izboljševanje pouka na podlagi preverjanja in ocenjevanja znanja,
  • poznavanje slovenskega šolskega sistema in njegovega razvoja,
  • poznavanje nekaterih uspešnih šolskih sistemov,
  • vključevanje v šolske dejavnosti,
  • poznavanje virov strokovne pomoči na šoli in njihovo uporabo,
  • vodenje predpisane šolske dokumentacije,
  • sodelovanje pri delu in upravljanju šole ter komuniciranje z drugimi učitelji in starši,
  • izvajanje zakonskih in administrativnih obveznosti na šoli,
  • načrtovanje in vrednotenje svojega profesionalnega napredka.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
 

Napredovanje:

Študent se lahko vpiše v 2. letnik, če je do izteka študijskega leta opravil najmanj 45 kreditnih točk po ECTS iz študijskih obveznosti 1. letnika.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Predmetni učitelj za biologijo poučuje od šestega do sedmega razreda naravoslovje in od sedmega do devetega razreda biologijo. Učence vodi do znanja biologije, spoznavanja narave in naravoslovja prek različnih oblik samostojnega dela, kot sta laboratorijsko in terensko delo.

Kaj delavec običajno dela

Predmetni učitelj za biologijo poučuje v osnovni šoli od šestega do sedmega razreda naravoslovje in od sedmega do devetega razreda biologijo. Učence vodi do znanja biologije, spoznavanja narave in naravoslovja prek različnih oblik samostojnega dela, kot sta laboratorijsko in terensko delo. Svoje delo načrtuje v okviru letne tematske priprave na pouk. Načrtovanje vključuje proces preverjanja, tako sprotnega preverjanja kot preverjanja za oceno. Učitelj spremlja potek dela učencev, njihovo spretnost, odnos do dela, odgovornost in odnos do vsega živega. Ustno in pisno ocenjuje učence, kar pomeni sestavljanje in popravljanje pisnih nalog, nalog za ustno preverjanje in ocenjevanje ter ocenjevanje dela in izdelkov izvirajočih iz dejavnosti, vaj in terenskega dela. Ocenjuje kolikor mogoče objektivno s kompleksno oceno, upoštevaje znanje in razumevanje, zajemanje in obdelavo podatkov ter reševanje problemov in eksperimentalnih veščin. Učitelj biologije sodeluje z učitelji drugih naravoslovnih predmetov pri načrtovanju in izvajanju pouka ter z drugimi učitelji v kolektivu, predvsem z razredniki učencev, ki jih uči, z ravnateljem, svetovalno službo in s starši na govorilnih urah in roditeljskih sestankih.

Poklic obsega individualno in skupinsko delo z nadarjenimi in učno šibkejšimi učenci, pripravo učencev na zunanje preverjanje, na nacionalni preizkus znanja iz biologije ob zaključku osnovne šole in različna tekmovanja, pripravljanje naravoslovnih dni in vodenje biološkega krožka. Učitelj biologije izdela svojo letno pripravo, obenem pa doma za vsako uro posebej napiše tematsko ali učno pripravo. Strokovno se izobražuje na seminarjih in v študijskih skupinah o znanju in veščinah poučevanja v skladu z veljavnimi učnimi načrti in pravilniki. V ta poklic običajno sodi tudi vloga razrednika: učitelju je dodeljena posebna skrb za določen razred učencev, pri čemer je potrebno aktivno sodelovanje s starši teh otrok. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta

URL

URL izvajalca: