Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor biologije in …/magistrica profesorica biologije in …Dodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program 1. stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja izobraževalne biologije ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja biologije ali ekologije z naravovarstvom, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 14 ECTS ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja naravoslovja, biotehnike ali medicine, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 29 ECTS točk ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, s področja izobraževalne biologije ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, biologije ali ekologije z naravovarstvom, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 14 ECTS ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program iz področja naravoslovja, biotehnike in medicine, sprejet pred 11.6.2004, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 29 ECTS točk.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • analizo in sintezo strokovnih in didaktičnih znanj ter predvidevanje rešitev strokovnih in didaktičnih problemov,
  • interdisciplinarno povezovanje vsebin,
  • uporabo znanja v praksi za reševanje različnih problemov,
  • ustvarjalno mišljenje in spodbujanje le tega pri učencih/dijakih/študentih,
  • kreativno in avtonomno delovanje,
  • poznavanje in razumevanje različnosti in multikulturnosti ter upoštevanje nediskriminatornosti pri delu,
  • raziskovalni pristop tako v stroki, kot tudi v vzgoji in izobraževanju,
  • uporabo IKT pri pouku in drugem strokovnem delu in razvijanje informacijske pismenosti pri učencih,
  • vodenje strokovnega dialoga, mednarodno sodelovanje ter oblikovanje vodenja projektov,
  • refleksijo in vrednotenje rezultatov svojega dela,
  • uporabo predhodno pridobljenih teoretičnih znanj na praktičnih primerih,
(predmetnospecifične kompetence)
  • razumevanje in uporabo kurikularnih teorij ter temeljnega didaktičnega znanja,
  • uporabo raziskovalnega pristopa in usmerjenosti v reševanje problemov ter odgovorno usmerjanje lastnega profesionalnega razvoja v procesu vseživljenjskega učenja,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznikov oz. skupin,
  • dobro poznavanje svojega poklica in predpisov, ki urejajo delovanje šol,
  • ustrezno strokovno opismenjevanje učencev na področju izobraževanja v biologiji in biologiji sorodnih predmetnih področjih,
  • poznavanje in uporabo bioloških konceptov, postopkov in teorij ter uporabo biološkega znanja v različnih kontekstih izobraževanja,
  • poznavanje in povezovanje bioloških konceptov, postopkov in teorij ter uporabo biološkega znanja v družbeno-naravoslovnih kontekstih, kot sta okoljsko izobraževanje in zdravstvena vzgoja,
  • poznavanje in uporabo uveljavljenega biološkega izrazoslovja,
  • profesionalno obvladanje učnih načrtov, vsebin in konceptov višješolskih, srednješolskih, poklicnih in osnovnošolskih predmetov z biološkimi vsebinami za ustvarjanje takšnih učnih pogojev, pri katerih je učencem omogočena izgradnja kakovostnega znanja (trajnost, prenosljivost, celovitost),
  • suvereno obvladanje specifičnih organizacijskih oblik pouka bioloških predmetov: oblikovanje projektnih dni, vodenje krožkov, mentorstvo pri raziskovalnih nalogah, medpredmetno načrtovanje in izvajanje pouka ter raziskovalno delo,
  • posedovanje poglobljenega znanja in spretnosti s področja bioloških laboratorijskih in eksperimentalnih tehnik,
  • didaktično transformacijo strokovnega teksta s področja bioloških disciplin v jezik razumljiv učencem,
  • poznavanje predpisov in šolske zakonodaje povezane z laboratorijskim delom in delom z živimi organizmi,
  • razreševanje bioloških in drugih problemov povezanih s stroko in poučevanjem biologije z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije,
  • obvladanje varnega ravnanja z aparaturami in dela v biološkem laboratoriju ter etičnega in varnega dela z živimi organizmi in biološkimi materiali,
  • vzdrževanje in varovanje bioloških in didaktičnih zbirk,
  • obvladovanje tehnologij potrebnih za poučevanje biologije,
  • ovrednotenje rezultatov lastnega dela na področju biološkega izobraževanja po načelih akcijskega raziskovanja,
  • izdelavo učil namenjenih ponazoritvi pouka biologije,
  • organiziranje in vodenje izobraževanj.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
 

Napredovanje:

Pogoj za napredovanje v 2. letnik je zbranih najmanj 24 ECTS kreditnih točk. Med opravljenimi predmeti morata biti Didaktika biologije ter Praktično usposabljanje za poučevanje biologije 1. Navedeni pogoji za napredovanje se nanašajo na pedagoški dvopredmetni študijski program 2. stopnje Izobraževalna biologija. Za napredovanje v višji letnik mora študent tudi izpolniti pogoje, ki jih predvideva izbrani drugi dvopredmetni študijski program.

Prehodnost:
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Predmetni učitelj za biologijo poučuje od šestega do sedmega razreda naravoslovje in od sedmega do devetega razreda biologijo. Učence vodi do znanja biologije, spoznavanja narave in naravoslovja prek različnih oblik samostojnega dela, kot sta laboratorijsko in terensko delo.

Kaj delavec običajno dela

Predmetni učitelj za biologijo poučuje v osnovni šoli od šestega do sedmega razreda naravoslovje in od sedmega do devetega razreda biologijo. Učence vodi do znanja biologije, spoznavanja narave in naravoslovja prek različnih oblik samostojnega dela, kot sta laboratorijsko in terensko delo. Svoje delo načrtuje v okviru letne tematske priprave na pouk. Načrtovanje vključuje proces preverjanja, tako sprotnega preverjanja kot preverjanja za oceno. Učitelj spremlja potek dela učencev, njihovo spretnost, odnos do dela, odgovornost in odnos do vsega živega. Ustno in pisno ocenjuje učence, kar pomeni sestavljanje in popravljanje pisnih nalog, nalog za ustno preverjanje in ocenjevanje ter ocenjevanje dela in izdelkov izvirajočih iz dejavnosti, vaj in terenskega dela. Ocenjuje kolikor mogoče objektivno s kompleksno oceno, upoštevaje znanje in razumevanje, zajemanje in obdelavo podatkov ter reševanje problemov in eksperimentalnih veščin. Učitelj biologije sodeluje z učitelji drugih naravoslovnih predmetov pri načrtovanju in izvajanju pouka ter z drugimi učitelji v kolektivu, predvsem z razredniki učencev, ki jih uči, z ravnateljem, svetovalno službo in s starši na govorilnih urah in roditeljskih sestankih.

Poklic obsega individualno in skupinsko delo z nadarjenimi in učno šibkejšimi učenci, pripravo učencev na zunanje preverjanje, na nacionalni preizkus znanja iz biologije ob zaključku osnovne šole in različna tekmovanja, pripravljanje naravoslovnih dni in vodenje biološkega krožka. Učitelj biologije izdela svojo letno pripravo, obenem pa doma za vsako uro posebej napiše tematsko ali učno pripravo. Strokovno se izobražuje na seminarjih in v študijskih skupinah o znanju in veščinah poučevanja v skladu z veljavnimi učnimi načrti in pravilniki. V ta poklic običajno sodi tudi vloga razrednika: učitelju je dodeljena posebna skrb za določen razred učencev, pri čemer je potrebno aktivno sodelovanje s starši teh otrok. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko

URL

URL izvajalca: