Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister komuniciranja in medijev/magistrica komuniciranja in medijevDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:

Pogoj za vpis v 1. letnik je: 

  • diploma s področja humanistike ali družboslovja na študijskem programu 1. stopnje; ali 
  • diploma s področja humanistike ali družboslovja na univerzitetnem študijskem programu oz. specialističnem študijskem programu po zaključeni visokošolski strokovni izobrazbi, sprejetim pred 11. 6. 2004; ali 
  • diploma z drugih strokovnih področij na študijskem programu 1. stopnje, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Študijske obveznosti v obsegu do 60 kreditnih točk (ECTS) določi pristojna komisija UP FHŠ na podlagi individualne vloge kandidata in pri tem upošteva področje predhodnega študija. Predpisane obveznosti lahko kandidat opravi med študijem na 1. stopnji, v programih za izpopolnjevanje ali drugih oblikah formalnega izobraževanja ali z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program; ali 
  • diploma z drugih strokovnih področij na univerzitetnem študijskem programu oz. specialističnem študijskem programu po zaključeni visokošolski strokovni izobrazbi, sprejetim pred 11. 6. 2004, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Študijske obveznosti v obsegu do 60 kreditnih točk (ECTS) določi pristojna komisija UP FHŠ na podlagi individualne vloge kandidata in pri tem upošteva področje predhodnega študija. Predpisane obveznosti lahko kandidat opravi v programih za izpopolnjevanje ali drugih oblikah formalnega izobraževanja oz. z opravljanjem izpitov pred vpisom v magistrski študijski program; ali 
  • diploma na primerljivem študijskem programu v tujini, po katerem je kandidatu, skladno z zakonom, priznana pravica do nadaljevanja izobraževanja v študijskem programu.
ISCED področje ISCED področje:
Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
ISCED podpodročje isced podpodročje: politologija, odnosi posameznik-družba-država
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:
(splošne kompetence)
  • obvladanja raziskovanja komuniciranja in komunikacijskih procesov, samostojnega oblikovanja raziskovalnih problemov s področja množičnih medijev in izvajanja strokovnih oziroma raziskovalnih projektov,
  • vključevanja v strokovno javnost in obvladanja ter kritičnega ocenjevanja retorike in javnega razpravljanja javnih akterjev,
  • kritične presoje virov in informacij oziroma komunikacijskih procesov v družbi – in konkretno v medijih – in v tem smislu zmožen samostojnega oblikovanja pisnega besedila (strokovni oziroma poljudni članek, referat, razprava …),
  • obvladanja teorije in zgodovinske specifičnosti trendov razvoja družbe, družbenih odnosov in konstelacije političnih sil v zgodovini na področju avdiovizualnih medijev,
  • kritične novinarske prakse, ki razkriva vlogo medijev in množičnega komuniciranja v utrjevanju spolne neenakopravnosti in neenake obravnave spolov,
  • komuniciranja v političnem in ekonomskem sistemu,
  • kritične presoje in reševanja strokovnih in praktičnih vprašanj s področja medijskega prava,
  • za voditeljska delovna mesta, ki zahtevajo znanja o komunikacijskih procesih in/ali o produkciji medijskih vsebin,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanja osnovnih disciplinarnih znanj komunikološke znanosti,
  • raziskovanja množičnih medijev in družbenega komuniciranja,
  • kritičnega analiziranja in raziskovanja medijskih vsebin,
  • poznavanja zgodovinskega razvoja množičnih medijev in zgodovinskih pravilnosti v njihovem delovanju, učinkovanju in institucionalnem strukturiranju,
  • poznavanja socialne in politične psihologije komuniciranja,
  • poznavanja teoretskih konceptov in praktičnega delovanja tiskanih medijev,
  • poznavanja teoretskih konceptov in praktičnega delovanja sodobne televizije,
  • obvladovanja javnega govorništva, debate, argumentacije in retoričnih spretnosti,
  • kritičnega in jasnega izražanja v javnosti; publiciranja,
  • poznavanja osnovne pravne prakse s področja medijskega prava,
  • aktualne prakse oblikovanja medijskih vsebin.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Za vpis v 2. letnik mora študent opraviti študijske obveznosti v obsegu vsaj 54 KT, pri čemer mora opraviti vse temeljne predmete 1. letnika.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Izvajalci:

Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije

URL

URL izvajalca: