Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister ekonomskih in poslovnih ved/magistrica ekonomskih in poslovnih vedDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program prve stopnje v obsegu najmanj 180 kreditnih točk po ECTS z ustreznih strokovnih področij, ki po Iscedovi klasifikaciji spadajo med družbene vede (31), poslovne in upravne vede (34), pravo (38) ali
  • zaključen študijski program prve stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom v magistrski študijski program opravil dodatne študijske obveznosti v obsegu 10 kreditnih točk po ECTS iz vsebin predmeta Osnove poslovnega komuniciranja, odločanja in informacijskih rešitev (10 ECTS) ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z ustreznih strokovnih področij, ki po Iscedovi klasifikaciji spadajo med družbene vede (31), poslovne in upravne vede (34), pravo (38) ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004 z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom v magistrski študijski program opravil dodatne študijske obveznosti v obsegu 10 kreditnih točk po ECTS iz vsebin predmeta Osnove poslovnega komuniciranja, odločanja in informacijskih rešitev (10 ECTS) ali
  • zaključen univerzitetni študijski program ali specialistični študijski program po visokošolski strokovni izobrazbi, sprejet pred 11. 6. 2004, z ustreznih strokovnih področij, ki po Iscedovi klasifikaciji spadajo med družbene vede (31), poslovne in upravne vede (34), pravo (38); tem kandidatom se ob vpisu praviloma priznajo študijske obveznosti v obsegu do 60 ECTS ali
  • zaključen univerzitetni študijski program ali specialistični študijski program po visokošolski strokovni izobrazbi, sprejet pred 11. 6. 2004 z drugih strokovnih področij; tem kandidatom se ob vpisu praviloma priznajo študijske obveznosti v obsegu do 60 ECTS ali
  • enovit magistrski študijski program s področja zdravstva (72) (medicina, biomedicina, stomatologija, farmacija) na usmeritev Upravljanje in vodenje organizacij v zdravstvu; tem kandidatom se ob vpisu praviloma priznajo študijske obveznosti v obsegu do 60 ECTS.
ISCED področje ISCED področje:
Poslovne in upravne vede, pravo
ISCED podpodročje isced podpodročje: interdisciplinarne izobraževalne aktivnosti/izidi, pretežno poslovne in upravne vede, pravo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • obvladovanja širokih, analitičnih in integrativnih znanj o poslovanju in managementu,
  • razumevanja funkcioniranja organizacij, zlasti na strateški in celoviti poslovni ravni, v okolju in načinov njihovega upravljanja, vodenja in razvoja osnove za konkuriranje na trgu,
  • celovitejšega razumevanja odnosov in povezanosti med procesi, ljudmi in na različnih ravneh delovanja organizacij in v različnih poslovnih situacijah (na mednarodnih trgih, v kontekstu strateških povezav, v kriznem stanju, pri vodenju projektov idr.),
  • razumevanja vplivov zunanjega okolja (globalno/lokalno okolje v vseh njegovih razsežnostih) na različnih ravneh (socialni, ekološki, finančni ...) na funkcioniranje in management organizacij različne velikosti in v kontekstu etično odzivnega sistema,
  • obvladovanja znanja o managementu (procesi, postopki, praksa učinkovitega managementa v organizacijah), zlasti na strateški ravni in v kontekstu različnih lastninskih struktur in modelov, znanja o odločanju v organizacijah idr.,
  • obvladovanja znanja in razumevanja tržnih mehanizmov, institucij, konceptov in oblik odzivanja in vplivanja poslovnih in drugih (npr. vladnih, neprofitnih) subjektov na dogajanja v širšem okolju,
  • uporabe sodobne informacijske tehnologije v procesu managementa,
  • celovitega in kritičnega mišljenja in razumevanja z zmožnostjo za analizo in sintezo,
  • uporabe sodobnih konceptov in modelov za diagnosticiranje in reševanje problemov (odločanje) na ravni podjetja ali širše družbe (npr. ekonomske regulacije) ob podpori rabe sodobnih kvantitativnih in kvalitativnih metod analize in presoje,
  • učinkovitega ustnega in pisnega komuniciranja, zlasti v kontekstu formalnih raziskovalnih pristopov in pojasnjevanja zapletenih ekonomskih in poslovnih fenomenov,
  • celovitega analiziranja, interpretiranja in uporabe analitičnih metod in modelov,
  • učinkovite rabe informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • razumevanja raznolikosti in kompleksnosti ekonomskih dogajanj v dinamičnem okolju,
  • samostojnega načrtovanja in izvajanja raziskav s področja poslovanja, managementa in ekonomije,
  • razumevanja širše dimenzije managementa in okolja, zlasti evropske, tehnološke in etične razsežnosti,
(predmetnospecifične kompetence)
SMER: EKONOMIJA
  • nadaljevanja akademskega tipa izobraževanja na doktorskih programih, ki zahtevajo temeljito ekonomsko predznanje,
  • vodstvenih del v javni upravi, podjetjih in izobraževalnih organizacijah, dela na najvišji in tudi srednji vodstveni ravni v javnih zavodih, javnih podjetjih in javni upravi ter na vseh tistih delih, pri katerih se zahteva visoka raven znanja s področja optimalnega upravljanja sistemov, 
  • analize in obravnave narodnogospodarskih problemov, kot tudi problemov v poslovanju podjetij, zlasti na strateški ravni,
  • kakovostne analize, sinteze in predvidevanja rešitev ter obvladovanja metod in postopkov, ki so potrebni za raziskovalno delo, kritično presojo in za odločanje,
  • avtonomnosti pri delu,
  • ustvarjanja raziskovalnih skupin ali vsaj sodelovanja v njih, ali pa izoblikovanja in vodenja poslovodnih ekip tudi v največjih podjetjih ne glede na sektor delovanja,
  • komuniciranja z mednarodnimi partnerji, in sicer ne glede na to, ali gre za raziskovalce ali managerje,
  • razumevanja in presojanja potenciala sodobne stroke za analizo in reševanje gospodarskih vprašanj,
  • analize splošnih gospodarskih in poslovnih izzivov, zlasti pa reševanja makroekonomskih problemov,
SMER: FINANCE IN BANČNIŠTVO
  • samostojnega koordiniranja reševanja kompleksnih finančnih problemov,
  • izvajanja analiz s pomočjo znanstvenih metod in uporabe njihovih izsledkov v praksi,
  • študija na doktorski ravni,
  • kritičnega ovrednotenja uporabnosti finančnih metod in njihovih rezultatov,
  • uporabe uveljavljenih standardov znanja v finančni disciplini,
  • vključevanja finančnih znanj v podporo uspešnih poslovnih odločitev,
  • dokumentiranja, analiziranja in vrednotenja različnih praks v finančni disciplini,
  • izkoriščanja spoznanj raziskav in razvoja za potrebe lastne prakse in iskanja novih spoznanj na osnovi lastnega raziskovanja,
  • samostojnega analiziranja kompleksnih praktičnih problemov na profesionalen način,
  • uspešnega načrtovanja, izvajanja in nadzorovanja finančnih odločitev,
  • sodelovanja pri razvojnih finančnih odločitvah,
  • izkazovanja osebne strokovne integritete in delovanja v skladu s profesionalno etiko,
  • sodelovanja s strokovnjaki s področja financ in drugih strokovnih področij,
SMER: MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA
  • managementa informatike kot poslovne funkcije,
  • analize informacijskih problemov v organizacijah, načrtovanja rešitev teh problemov,
  • organiziranja in nadzora dejavnosti v organizacijskih enotah informatike ter v informacijskih projektih,
  • izbire in uporabe analitičnih in raziskovalnih pristopov na področju poslovne informatike,
  • managementa poslovnih področij v pogojih elektronskega poslovanja,
  • analize strateških potencialov elektronskega poslovanja, problemov s področja informatizacije organizacij,
  • načrtovanja in uresničevanja najzahtevnejših organizacijskih in informacijskih rešitev s področja elektronskega poslovanja,
  • izbire in uporabe analitičnih in raziskovalnih pristopov na področju elektronskega poslovanja,
SMER: MANAGEMENT, ORGANIZACIJA IN ČLOVEŠKI VIRI
  • konkurenčnega delovanja managementa v poslovnih in drugih organizacijah v pogojih globalnega sveta,
  • ustvarjalnega in inovativnega oblikovanja predlogov za managementsko razvijanje organizacij in njihovo ustrezno vrednotenje, 
  • opredelitve smotrov, namenov in ciljev delovanja ter oblikovanja celovitih managementskih in organizacijskih rešitev za njihovo doseganje,
  • izvedbe celovite analize managementa in organiziranosti ter zasnove predlogov za uvajanje sprememb strukture delovanja,
  • opredelitve pomembnih izhodišč, temeljnih dejavnikov, odnosov med dejavniki ter odnosov med dejavniki in okoljem za poslovne in druge organizacije z vidika managementa in organiziranja,
  • reševanja problemov, ki zadevajo snovanje, gradnjo in uvajanje sodobnih organizacijskih in managementskih rešitev v temeljnem, informacijskem in upravljalnem procesu organizacije,
  • planiranja, organiziranja, vodenja in kontrole delovanja celotnih organizacij in/ali delov organizacij (npr. procesov, organizacijskih enot), za katere odgovarja, 
  • ustreznega snovanja in vodenja organizacij v različnih pogojih delovanja (npr. krize, razvoja, združitve, prevzemi), 
  • razvijanja in spreminjanja poslovnih procesov v organizacijah, 
  • ustrezne uporabe sodobne informacijske tehnologije v procesu managementa in organiziranja,
  • vodstvenega in svetovalnega dela na področju človeških virov,
  • samostojnega reševanja najzahtevnejših strokovnih problemov s področja upravljanja človeških virov, ki zahtevajo poglobljen in znanstveni pristop pri opredelitvi problemov in iskanju optimalnih rešitev,
  • koncipiranja strateškega vidika človeških virov in zagotavljanja njegove vključitve v globalno strategijo organizacije, pri tem pa upoštevati vpliv kulturnih in drugih razsežnosti okolja,
  • uporabe sodobnih znanstvenoraziskovalnih metod na področju teamskega dela, motiviranja, razvoja ustvarjalnosti, premagovanja stresa, pogajanja in reševanja konfliktov, organiziranja osebnega dela in upravljanja s časom ter prevzemanja odgovornosti za učinkovito oblikovanje vseh dejavnosti managementa človeških virov v domačih in mednarodnih okoliščinah v skladu z družbeno sprejemljivim in etično korektnim ravnanjem,
SMER: MANAGEMENT MARKETINGA
  • uporabe zahtevnejših metod znanstvenega raziskovanja in sofisticiranih orodij za odločanje in analiziranje na področju strateškega marketinga,
  • razumevanja vplivov globalne ekonomije in njenih vplivov na poslovanje v organizacijah,
  • vodenja zahtevnejših procesov na področju strateškega marketinga, strateškega marketinškega komuniciranja, strateške oskrbe in prodaje ter poprodajnih storitev, 
  • samostojnega načrtovanja in izvajanja zahtevnih znanstveno raziskovalnih opravil na različnih področjih marketinškega managementa in managementa pridobitnih in nepridobitnih organizacij,
  • reševanja zapletenih interdisciplinarnih problemov na področju poslovnih funkcij v organizacijah z uporabo metod kritičnega razmišljanja,
  • vodenja interdisciplinarnih teamov na področju raziskovanja posameznih marketinških disciplin,
  • uporabe inovativnih pristopov v strokovnem in raziskovalnem delu ob podpori sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • načrtovanja in vodenja najzahtevnejšega poslovanja in pogajanj v domačem in mednarodnem okolju,
  • uporabe znanja v praksi,
  • generiranja novih idej,
  • analize in sinteze,
  • prilagajanja novim razmeram,
  • delovanja v interdisciplinarni skupini,
  • obvladovanja medosebnih odnosov,
  • etične zavezanosti,
  • obvladovanja osnovnih računalniških veščin,
  • raziskovanja,
SMER: MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA
  • uporabe metod znanstvenega raziskovanja in kompleksne tehnike (orodja) za odločanje in analiziranje na področju mednarodnih ekonomskih vprašanj na makro in mikro ravni, 
  • razumevanja kompleksnosti globalne ekonomije in njenih vplivov na gospodarske in poslovne procese v družbi,
  • vodenja kompleksnih procesov načrtovanja, razvoja in managementa na področju mednarodnega managementa, mednarodnih financ in zahtevnih oblik poslovanja s tujino,
  • načrtovanja in izvajanja zahtevnih analitskih in znanstveno raziskovalnih opravil na različnih področjih mednarodne ekonomije v gospodarskih, analitsko raziskovalnih, svetovalnih in drugih storitvenih institucijah, ki se ukvarjajo s preučevanjem mednarodnih gospodarskih fenomenov na makro in mikro ravni,
  • reševanja zapletenih interdisciplinarnih problemov na področju mednarodne ekonomije na podlagi kritičnega razmišljanja in iskanja kreativnih rešitev,
  • vodenja strokovnih teamov na področju raziskovanja in managementa procesov na izbranem strokovnem področju,
  • delovanja po načelih družbeno odgovornega ravnanja in strokovne etike ter v multikulturnem okolju,
  • uporabe inovativnih in najzahtevnejših pristopov v strokovnem in raziskovalnem delu ob podpori sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • načrtovanja in vodenja najzahtevnejših opravil in poslov organizacij na področju vključevanja v mednarodne ekonomske tokove,
SMER: PODJETNIŠTVO IN INOVIRANJE
  • strokovne komunikacije in fleksibilnosti
  • generiranja novih idej in njihovega spreminjanja v inovacije (novo korist),
  • multifunkcijske usposobljenosti,
  • razpoznavanja in presojanja poslovnih priložnosti,
  • kritičnega soočenja teorije in podjetniške prakse,
  • organiziranja resursov za nove podjeme,
  • samostojnega raziskovanja na področju podjetništva in inoviranja,
  • kritičnega mišljenja in samostojnega raziskovanja,
  • sprejemanja podjetniških odločitev,
  • spoštovanja raznolikosti in multikulturnosti,
  • učenja in apliciranja znanja v praksi,
  • kvalitativnega in kvantitativnega presojanja,
  • uporabe analitičnih konceptov in orodij,
  • sodelovanja v interdisciplinarnem teamu,
  • ustvarjalnega dela in kritičnega proučevanja in pisanja,
  • soočanja različnih teoretičnih konceptov,
  • etične zavezanosti v poslovanju in v raziskovanju,
  • celovitega razmišljanja, odločanja in delovanja v sestavljenem poslovnem kontekstu,
SMER: RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE
  • strokovne in delovne prožnosti in poslovne učinkovitosti,
  • obvladanja poglobljenega in širokega znanja poslovne in splošne ekonomije, 
  • učenja za nenehno dograjevanje znanj glede na strokovne zahteve nosilca znanj v poslovnem življenju,
  • obvladanja sodobnih metodoloških znanj s področij računovodenja, revizije in davščin,
  • reševanja poslovnih problemov v gospodarskih in negospodarskih organizacijah brez meja,
  • razumevanja globalnih poslovnih in drugih procesov v svetu,
  • suverenega in enakopravnega strokovnega sodelovanja z veščaki doma in v tujini, 
  • vodenja strokovnih teamov pri reševanju poslovnih problemov v gospodarskih in negospodarskih organizacijah,
  • sprožanja, reševanja in uresničevanja sprememb v poslovnem življenju, 
  • uporabe znanja v praksi,
  • generiranja novih idej (ustvarjalnost),
  • osnovnega poznavanja stroke, 
  • analize in sinteze, 
  • prilagajanja novim razmeram,
  • delovanja v interdisciplinarni skupini, 
  • kritičnosti in samokritičnosti,
  • etične zavezanosti,
  • ustne in pisne komunikacije v materinem jeziku,
  • raziskovanja,
SMER: STRATEŠKI IN PROJEKTNI MANAGEMENT
  • opravljanja najzahtevnejših strokovnih in vodstvenih del na področjih strateškega in projektnega managementa ter upravljanja podjetij in drugih organizacij,
  • iskanja novih virov znanja na strokovnem in znanstvenem področju,
  • uporabe sodobnih interdisciplinarnih znanstvenoraziskovalnih metod in reševanja problemov v novih, netipičnih situacijah ter spremenjenih okoliščinah,
  • prevzemanja odgovornosti za vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov in ustvarjanja učinkovitih delovnih teamov pri reševanju najzahtevnejših strokovnih problemov na svojem strokovnem področju in v kontekstu družbeno odgovornega in etično korektnega ravnanja,
  • upravljanja in strateškega vodenja podjetij in drugih organizacij,
  • pretvorbe razvojnih strategij profitnih in neprofitnih organizacij v projekte,
  • oblikovanja modelov njihovega projektnega izvajanja,
  • organiziranja uspešnega projektnega poslovanja v projektno usmerjenih organizacijah,
  • planiranja poslovnih projektnih izidov,
  • vključevanja obvladovanja tveganj v vodenje in izvajanje projekta,
  • priprave projektov razvoja izdelkov in storitev, ne glede na vrsto organizacije,
  • oblikovanja novih rešitev na področju organiziranja projektov in projektnega managementa v različnih organizacijskih okoljih, 
  • opravljanja mednarodno standardiziranih poklicev »direktor programa projektov«, »projektni manager« in »vodja projekta«,
  • opravljanja drugih nalog v okviru celovitega projektnega organiziranja,
SMER: MANAGEMENT PODJETIJ V JAVNI LASTI
  • uporabe kvantitativnih metod managementa organizacij v javni lasti,
  • finančnega upravljanja in vodenja organizacij v javni lasti,
  • strateškega kontrolinga v organizacijah v javni lasti,
  • marketinga organizacij v javni lasti,
  • upravljanja in strateškega managementa organizacij v javni lasti,
  • komuniciranja, motiviranja in reševanja konfliktov,
  • managementa informatike,
  • uporabe organizacijske teorije,
  • stratešekga managementa človeških virov,
  • sprejemanja celotne palete odločitev na področju managementa,
  • izvajanja in uporabe izsledkov analiz v praksi s pomočjo znanstvenih metod,
  • na profesionalen način analizirati kompleksne praktične probleme,
  • načrtovanja in uresničevanja celovitih managementskih rešitev,
  • snovanja in vodenja javne organizacije v različnih pogojih delovanja,
  • razumevanja kompleksnosti globalnega managementa in njegovega vpliva na poslovne in gospodarske procese v družbi,
SMER: UPRAVLJANJE IN VODENJE PODJETIJ
  • managementa podjetij,
  • informatizacije poslovanja podjetij na strateški ravni,
  • finančnega upravljanja in vodenja podjetij,
  • poslovne etike in organizacijske kulture,
  • strateškega marketinga in marketinga storitev,
  • strateškega managementa človeških virov,
  • komuniciranja, motiviranja in reševanja konfliktov,
  • sprejemanja upravljalskih odločitev na ravni celotnega podjetja,
  • vodenja podjetij v sodobnih pogojih lokalnega in globalnega delovanja,
  • vodenja strokovnih teamov pri reševanju problemov v organizacijah,
  • samostojnega načrtovanja in izvajanja zahtevnih znanstveno raziskovalnih opravil na različnih področjih upravljanja in vodenja podjetij in jih prenašati v poslovno rabo.

Ocenjevanje in zaključevanje:
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

 

Napredovanje:

Za napredovanje v drugi letnik mora študent opraviti študijske obveznosti v obsegu 45 kreditnih točk ECTS iz prvega letnika.

Magister ekonomskih in poslovnih ved/magistrica ekonomskih in poslovnih ved

SOK 8

EOK 7

Prikazana je možna karierna pot znotraj znotraj področja izbrane kvalifikacije. Za možnost nadaljnjega izobraževanja na višji stopnji glejte zavihek 'Prehodnost'.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Izvajalci:

Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta

URL

URL izvajalca: