Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister umetnosti giba/magistrica umetnosti gibaDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program 1. stopnje z ustreznih področij (umetnosti, humanistike ali družboslovja) ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo od 10 do največ 60 KT.
Poleg zahtevanih pogojev iz prve in druge alineje morajo kandidati opraviti tudi sprejemni izpit v obliki pogovora (oceno uspešnosti tvorita: 90 % uspeh pri preizkusu posebne nadarjenosti in psihofizične sposobnosti, 10 % študijsko povprečje ocen na prvi stopnji).
ISCED področje ISCED področje:
Umetnost in humanistika
ISCED podpodročje isced podpodročje: glasba, ples in uprizoritvene umetnosti
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
  • strokovno-umetniško znanje s področja umetnosti giba in samostojno iskanje novih virov znanja na strokovnem in umetniškem področju,
  • kritično in poglobljeno spremljanje aktualnega dogajanja v medijih; novosti v znanosti o gibu, koreografiji, vizualnih umetnostih, videu itd.,
  • analizo, pripravo in realizacijo uprizoritve (umetniške in neumetniške),
  • popravo pomanjkljivosti v lastnih izvedbah, prepoznavanje lastne kreativne specifike in zmožnosti,
  • zaznavanje in inovativno reševanje kompleksnejših problemov in konfliktnih situacij znotraj delovnega kolektiva (umetniškega ali strokovnega) ter kompetentno in suvereno odločanje o njih,
  • kompetentno sprejemanje mnenj drugih ter suvereno in argumentirano odzivanje na njih,
  • upoštevanje gibnih ali drugače osmišljenih uprizoritvenih zakonitosti pri oblikovanju performativnih in teoretskih projektov,
  • gibno-koreografsko svetovanje,
  • pridobivanje, koncipiranje in vodenje projektov iz umetniških in drugih problemskih področij,
  • prepoznavanje specifičnosti slovenske kulturne identitete, zlasti s stališča gledaliških uprizoritev,
  • dokazovanje svojega znanja in talenta kot študijsko prakso v institucijah, ki uporabljajo gib kot izrazno sredstvo (gledališče, televizija, film, opera, balet, lutke), prav tako pa tudi v pedagoškem procesu pri pouku umetnosti giba,
  • razvoj vodstvenih sposobnosti in oblikovanje kakovostnih in učinkovitih medčloveških odnosov v strokovni in umetniški sferi in zunaj nje,
  • razvoj medkulturne komunikacije v formalnih in neformalnih položajih.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10). 

Napredovanje:

Za napredovanje v 2. letnik mora študent v celoti opraviti obveznosti, predpisane s predmetnikom in učnimi načrti za 1. letnik, v skupnem obsegu 60 KT.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Animator lutk oziroma lutkovni igralec igra v predstavah lutkovnih gledališč ali samostojnih skupin. Vloge, v katerih nastopa, so lahko glavne, stranske ali pa v igri le statira.

Kaj delavec običajno dela

Animator lutk oziroma lutkovni igralec igra v lutkovnih predstavah lutkovnih gledališč ali samostojnih skupin. Pri delu ga vodijo umetniški vodja gledališča ali skupine, režiser in dramaturg predstave, ki skupaj ocenijo zahtevnost in kakovost opravljenega dela v lutkovni predstavi. Pri oblikovanju igralsko-animacijske vloge, kar pomeni, da izvajalec sam govori besedilo in animira (oživlja) svojo lutko, si sledijo posamezni koraki.
Najprej je na vrsti razčlembna vaja, kjer režiser in dramaturg razložita zamisel uprizoritve in opišeta posamezne značaje dramskih oseb, likovnik pa predloži skice lutk in scenografije, da si igralec lahko ustvari pravo sliko o nastajajoči predstavi. Sledijo vaje na odru, kjer se izdeluje mizanscena (razporeditev igralcev v prostoru in podrobna določitev gibanja in govorjenja glede na vsebino in idejo dela) in posamezne vloge. Po opravljenih vajah pride na vrsto premierna uprizoritev in ponovitve predstav. V tem procesu je gledališče dolžno zagotoviti koreografa, kadar so v predstavi plesni vložki, korepetitorja za pevske točke in lektorja, ki pomaga oblikovati govorjeno besedilo.
Igralec-animator mora prihajati na vaje pripravljen, besedila se mora naučiti na pamet in slediti režiserjevi zamisli uprizoritve. Svojo vlogo izdela v dogovorjenem roku vaj kar najbolje in skrbi za kakovostno raven vloge tudi na vseh ponovitvah predstav.

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse obveznosti, ki jih določa študijski program in načrti predmetov v skupnem obsegu 120 KT.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo

URL

URL izvajalca: