Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Doktorat
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
3 leta
Kreditne točke Kreditne točke: 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program 2. Stopnje ali
  • zaključen dodiplomski univerzitetni študijski program (študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004) ali
  • zaključen študijski program iz četrtega odstavka 36. člena Zakona o visokem šolstvu, če je ovrednoten s 300 kreditnimi točkami.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: interdisciplinarne izobraževalne aktivnosti/izidi, pretežno izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 10
Raven EOK: EOK 8
Raven EOVK: Tretja stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • samostojno pridobivanje novega znanja in raziskovanje pedagoških pojavov ter predstavljanje rezultatov kritični javnosti,
  • vzpostavljanje pogojev, procesov in odgovornosti do vseživljenjskega učenja skozi lastno izkušnjo in v povezujočih skupnosti (kohezivnost),
  • sodelovanje ter vodenje in usmerjanje timskega in samostojnega dela,
  • kritično razumevanje konceptov in znanstvenih izhodišč ter sodobnih dosežkov, ki usmerjajo študenta/-ko k analiziranju in reševanju pedagoških izzivov in problemov,
  • komuniciranje in ustrezno rabo komunikacijskih virov (verbalnih in neverbalnih) ter uporabo sodobne tehnologije,
  • razumevanje in gojenje tolerantnosti, etičnosti poklicnega dela in znanstvenega raziskovanja ter tolerantnosti in medkulturnega spoštovanja,
  • gojenje kulture bivanja in razvijanje osveščenosti o pomenu narave, ekologije in psiho-fizičnega zdravja za človeka,
  • ohranjanje občutljivosti do umetnosti, razvijanje ustvarjalnih potencialov posameznika in poglabljanje pozitivnega odnosa do kulturnega kapitala,
(predmetnospecifične kompetence)
  • ohranjanje občutljivosti do umetnosti, razvijanje ustvarjalnih potencialov posameznika in poglabljanje pozitivnega odnosa do kulturnega kapitala,
  • razvijanje in uporabo raziskovalnega pristopa za pridobivanje novega znanja,
  • kritično presojanje podatkov in njihovo osmišljanje,
  • upoštevanje etičnosti in odgovornosti pri raziskovanju pedagoške prakse,
  • upoštevanje vseh, ki so vključeni v raziskovalni proces,
  • prepoznavanje individualiziranega pristopa pri učenju otrok s posebnimi potrebami,
  • prilagajanje procesov učenja otrokom z različnimi primanjkljaji, ovirami oziroma motnjami,
  • raziskovanje na področju učenja in poučevanja  zgodnjega družboslovja ter predstavljanje rezultatov kritični javnosti,
  • razumevanje in gojenje tolerantnosti, medkulturnega spoštovanja, demokratičnosti skozi zgodnje učenje in poučevanje družboslovja,
  • pridobitev poglobljenih znanj s področja analize gibanja, spremljanja in vrednotenja procesov psihomotoričnega učenja in meritev adaptacijskih procesov nekaterih podsistemov organizma otroka,
  • uporabo načel dinamičnega spremljanja učnega potenciala v izobraževanju,
  • ohranjanje občutljivosti do umetnosti, razvijanje ustvarjalnih potencialov posameznika in poglabljanje pozitivnega odnosa do kulturnega kapitala, posebno na likovnem področju,
  • inovativnost in ustvarjalnost pri iskanju rešitev teoretičnih in praktičnih problemov na področju zgodnjega učenja naravoslovja,
  • spoznanje in občutenje, da gib s pomočjo subtilne gibalne formule deluje kot prevodna mreža za vstop energije,
  • komuniciranje in ustrezno rabo komunikacijskih virov (verbalnih in neverbalnih) in usmerjanje timskega dela na področju zgodnjega učenja ter uporabo sodobne tehnologije,
  • razumevanje in kritično evalvacijo osnovnih konceptov odnosa med mediji in otroci,
  • kritično presojanje razvojnopsiholoških teorij in konceptov zgodnjega učenja,
  • presojo in povezavo konceptov otroštva in konceptov učenja,
  • izbor različnih pristopov poučevanja in učenja glede na razvojna obdobja, individualne razlike med otroki, različne socialne kontekste,
  • samoevalvacijo učinkov neformalnega in formalnega poučevanja v obdobjih malčka in zgodnjega otroštva,
  • razumevanje vloge tehnike pri oblikovanju tehniške kulturne identitete v predšolskem obdobju,
  • poznavanje medsebojnih razmerij žive in nežive narave, pretoka energije in funkcioniranja živih sistemov z vidika naravoslovja in tehnološkega razvoja,
  • razumevanje osnov adaptacij v okolju, v katerem živimo, osnovnih zakonitosti in procesov v okolju, vključno z osnovnimi mehanizmi kroženja snovi v okolju,
  • razumevanje pričakovane ravni matematične pismenosti glede na stopnjo razvoja in poznavanje matematičnih pojmov in konceptov,
  • izbiro ustreznih jezikovnih znakov in ustreznega koda glede na govorni položaj in namernost sporočanja,
  • rabo slogovnih postopkov utemeljevanja, ponazarjanja, definiranja, pojasnjevanja, razpravljanja,
  • izbiro ustreznih jezikovnih in nejezikovnih znakov pri tvorbi besedila,
  • raziskovanje psihosocialnih, sociokulturnih in socioekonomskih dejavnikov vključevanja sodobnih učnih okolij v zgodnje učenje in v profesionalno učenje vzgojitelja/učitelja.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent mora za prehod v 2. letnik doseči vsaj 48 KT (80 % KT) od 60 KT prvega letnika študijskega programa. Pogoj za vpis v tretji letnik so opravljene vse obveznosti iz prvega letnika ter doseženih vsaj 48 KT (80%) od 60 KT drugega letnika študija ter potrjena tema doktorske disertacije.

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Izvajalci:

Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta

URL

URL izvajalca: