Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Doktorat
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
3 leta
Kreditne točke Kreditne točke: 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:

V doktorski študijski program 3. stopnje Prometno inženirstvo se lahko vpiše vsakdo, ki ima ustrezna znanja in veščine, ki ih je pridobil, ko je zaključil:

  • študijski program 2. stopnje,
  • univerzitetni študijski program, sprejet pred 11.6.2004,
  • visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11.6.2004, in študijski program za pridobitev specializacije. Takim kandidatom se pred vpisom v študijski program določijo študijske obveznosti v obsegu 45 ECTS točk. Obveznosti so predmeti z študijskega programa Prometno inženirstvo: Matematika D, Tehnologija multimodalnega prometa, Metode planiranja prometa, Statistika B, Projektiranje prometne infrastrukture, Trajnostni prometni koncepti, Moderni vidiki transportnih sredstev, Upravljanje mobilnosti,
  • študijski program, ki izobražuje za poklice, urejene z direktivami EU, ali drug enovit magistrski študijski program, ki je ovrednoten s 300 ECTS točkami
ISCED področje ISCED področje:
Tehnika, proizvodne tehnologije in gradbeništvo
ISCED podpodročje isced podpodročje: interdisciplinarne izobraževalne aktivnosti/izidi, pretežno tehnika, proizvodne tehnologije in gradbeništvo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 10
Raven EOK: EOK 8
Raven EOVK: Tretja stopnja

Učni izidi:

Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:

(splošne kompetence)

  • poglobljenega razumevanja teoretskih in metodoloških konceptov;
  • obvladanja raziskovalnih metod, postopkov in procesov v prometnem inženirstvu;
  • samostojne uporabe pridobljenega teoretičnega znanja za reševanje problemov v praksi;
  • presoje za sprejemanje strateških odločitev na področju prometnega inženirstva;
  • avtonomnosti v znanstveno raziskovalnem delu;
  • kooperativnosti, delati v skupini;
  • delati in ustvarjati v mednarodnem okolju;
  • razvoja komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, še posebej stalne komunikacije v mednarodnem okolju;
  • vedoželjnosti in nagnjenje k usposabljanju za stalni študij;
  • upravljanja s časom, pa tudi z materialnimi, človeškimi in finančnimi viri;
  • mentorstva mlajšim kolegom na univerzi ali v gospodarstvu;
  • voditi velike strokovne in raziskovalne skupine;
  • etične refleksije in globoko zavezanost profesionalni etiki;
  • kreativnosti in inovativnosti kot rezultat interdisciplinarnosti študija.

(predmetno specifične kompetence)

  • imeti poglobljena znanja matematične vsebine, znanja iz multimodalnih prometnih sistemov, upravljanja integriranega prometnega sistema, raziskovanja prometne ponudbe, modeliranja in simulacij prometnih tokov, transporta v terminalih, tehnologije upravljanja prometne infrastrukture, upravljanja projektov prometne infrastrukture, prometne politike Evropske unije, poslovne politike megaprometnih podjetij, inteligentnih prometnih sistemov, avtomatizacije v prometu, sodobnih prevoznih sredstev, ekonomike globalne prometne industrije, prometne varnosti in simulacijskih modelov varnostnih analiz v prometu, prostorskega načrtovanja in vpliva prometnega sistema na okolje,
  • poglobljenega razumevanja teoretičnih in metodoloških konceptov v izbranih ozkih podpodročjih prometnega inženirstva,
  • smiselnega reševanja konkretnih problemov na področju intermodalnega prometnega sistema,
  • stalno reševati konkretne probleme z uporabo modernih znanstvenih metod in postopkov,
  • razumevanja in umestitve novih informacij in interpretacij v kontekst prometnega inženirstva in tehnike nasploh,
  • poznavanja in razumevanje utemeljitev in zgodovine razvoja prometnega inženirstva in tehnike,
  • razumevanja sistemskega pristopa,
  • razumevanja splošne strukture temeljne discipline ter povezanosti med njenimi pod-disciplinami,
  • razumevanja in uporabo metod kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v reševanju konkretnih delovnih problemov,
  • intenzivno in stalno uporabljati informacijskih upravljavskih sistemov na svojem konkretnem delovnem področju v postopku delovanja in upravljanja intermodalnega prometnega sistema,
  • avtonomno in samozavestno obvladovati temeljnega znanja,
  • poznati sodobne tehnološke postopke, operacije, metodologije in organizacije dela v svojem konkretnem delovnem okolju,
  • povezovanja znanja z različnih področij in njegove vgradnje v konkretne aplikacije na svojem področju,
  • izdelave samostojnih ekspertnih mnenj o delovanju intermodalnega prometnega sistema,
  • načrtovanja, vodenja in upravljanja velikih investicijskih projektov v razvoju intermodalnega prometnega sistema (razvoj cestnega, železniškega prometnega podsistema),
  • razvijanja kritične refleksije.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, s seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, nastopi, s projektnimi deli, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent mora za napredovanje iz 1. letnika v 2. letnik zbrati najmanj 45 ECTS, pri čemer mora obvezno opraviti izpit iz temeljnega predmeta in individualno raziskovalno delo 1.
Študent mora za napredovanje iz 2. v 3. letnik skupaj zbrati 120 ECTS, torej vse obveznosti 1. in 2. letnika. Najkasneje v tretjem letniku mora študent prijaviti temo doktorske disertacije.

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent zaključi študij, ko izpolni vse s študijskim programom predvidene obveznosti v višini 180 ECTS ter napiše in uspešno zagovarja doktorsko disertacijo.

Izvajalci:

Fakulteta za gradbeništvo, Univerza v Mariboru

URL

URL izvajalca: