Ime kvalifikacije Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Doktorat
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Doktorsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
3 leta
Kreditne točke 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program 2. stopnje ali
  • zaključen univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004 ali
  • zaključen študijski program, ki izobražuje za poklice, urejene z direktivami EU, ali drug enovit magistrski študijski program, ki je ovrednoten  s 300 ECTS točkami ali
  • zaključen študijski program za pridobitev specializacije in pred tem visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, če je kandidat  pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti v obsegu 34 ECTS točk. Takim kandidatom se pred vpisom v študijski program določijo diferencialni izpiti iz predmetov programa 2. stopnje Razredni pouk.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev brez predmetne specializacije
Raven kvalifikacije

SOK 10
EOK 8
Tretja stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a (za):
(splošne kompetence)
  • vključevanje ter samostojno vodenje znanstveno raziskovalnega dela,
  • poglobljeno razumevanje teoretičnih konceptov področja - filozofski, sociološki,psihološki, pedagoški in antropološki vidiki,
  • vrhunsko razumevanje in obvladanje različnih raziskovalnih metod, postopkov in procesov, razvoj kritične in samokritične presoje
  • analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic,
  • uporabo znanja v praksi,
  • avtonomno zastaviti, oblikovati in izvajati obsežen raziskovalni proces,
  • samostojno razvijanje novega znanja, veščin, tehnik, praks in gradiv z raziskovalnim delom,
  • reševanje najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev ter z oblikovanjem novih,
  • odzivanje na abstraktne probleme, ki širijo in na novo opredeljujejo obstoječe proceduralno znanje oz. prakso,
  • z izvirnim raziskovanjem ustvariti prispevek, ki širi meje znanja in je pomemben na nacionalni in mednarodni ravni,
  • prepoznavanje problemov ter iskanje rešitev,
  • sodelovanje v kritičnih dialogih; vodenje in spodbujanje kompleksnih socialnih procesov znotraj poklicnega področja,
  • vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter znanstvenoraziskovalnih projektov s širokega strokovnega in znanstvenega področja,
  • komunikacijo s sodelavci in širšo (mednarodno)  znanstveno skupnostjo ter družbo nasploh o svojem ekspertnem področju,
  • kooperativnost in delo v skupini,
  • iniciativnost/ambicioznost (vrednota stalnega osebnega in strokovnega napredovanja),
  • upravljanje s časom za samostojno načrtovanje,
  • javno predstavljanje in obrambo znanstvenih študij,
  • v akademskih in strokovnih okoljih pospeševati socialni ali kulturni napredek družbe, ki je utemeljena na znanju,
  • ustvarjalno mišljenje in reševanje problemov,
  • poznavanje etike raziskovalnega dela in delovanje v skladu z njo,
(predmetnospecifične kompetence)
  • sistematično poznavanje in razumevanje utemeljitve (utemeljitev) in zgodovine (razvoja) vzgojno-izobraževalnih sistemov, teorije in teoretskih sklopov, znanstvenih paradigem,
  • odkrivanje in reševanje konkretnih pedagoških problemov z uporabo znanstvenih metod in postopkov,
  • vodenje izvirnih raziskav na področju edukacijskih ved,
  • izvajanje samostojnih, izvirnih in objavljivih raziskav na področju edukacijskih ved,
  • kolaborativno učenje, ustvarjalno komuniciranje v raziskovalnem okolju, reševanje problemov ter sodelovanje v interdisciplinarnih raziskovalnih timih na področju edukacij,
  • koherentno obvladanje znanja, povezovanje znanja z različnih področij edukacije in aplikacijo v šolski praksi,
  • razumevanje splošne strukture temeljne edukacijske discipline ter povezanosti med njenimi poddisciplinami,
  • umeščanje novih informacij in interpretacij v kontekst vzgoje in izobraževanja,
  • razumevanje in uporabo metod kritične analize in razvoja teorij ter njihovo uporabo v reševanju konkretnih pedagoških problemov,
  • obvladanje organizacijskih in vodstvenih spretnosti v vzgoji in izobraževanju,
  • podrobno analiziranje in reflektiranje socialnih norm in odnosov znotraj izobraževalnih okolij, vodenje aktivnosti za njihovo spreminjanje ter posredovanje med akademskim raziskovanjem in družbenim okoljem,
  • poznavanje socialnih sistemov, posebej procesov v vzgoji in  izobraževanju,
  • kritičnost glede najširših implikacij uporabe znanja v konkretnih edukacijskih in poklicnih okoljih, pomoč pri pedagoškem vodenju posameznika, oddelka in/ali skupine,
  • razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na področju edukacijskih ved,
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na področju raziskovanja vzgoje in izobraževanja.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent mora za napredovanje iz prvega letnika v drugi letnik zbrati 50 ECTS, pri čemer mora obvezno opraviti  izpita iz predmetov: Raziskovanje v didaktiki izobraževanja in Znanstveno raziskovanje v vzgoji in izobraževanju. (30 ECTS). Za napredovanje iz drugega v tretji letnik mora zbrati 50 ECTS iz obveznosti tekočega letnika, pri čemer mora obvezno opraviti izpita iz predmetov Individualno raziskovalno delo I in Individualno raziskovalno delo II. Študent mora za napredovanje v tretji letnik opraviti tudi vse obveznosti iz prvega letnika.

Študent zaključi študij, ko izpolni vse s študijskim programom predvidene obveznosti ter napiše in uspešno zagovarja doktorsko disertacijo in tako skupno zbere najmanj 180 ECTS.

Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

URL