Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor socialne pedagogike/magistrica profesorica socialne pedagogikeDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
1 leto
Kreditne točke Kreditne točke: 60 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen (»bolonjski«) študijski program prve stopnje v obsegu 240 KT ali
  • zaključen dodiplomski pedagoški študijski program za pridobitev UN izobrazbe.
Za alineji 1 in 2 veljajo še naslednji pogoji:
  • v študijski program se lahko vpišejo diplomanti, ki imajo pridobljenih 240 KT in so zaključili študijske programe: socialna pedagogika, socialno delo, psihologija, pedagogika,
  • kandidati, ki se vpisujejo na študijski program s predhodno pridobljenimi 180 KT, bodisi v bolonjskih študijskih programih prve stopnje, bodisi v dodiplomskih študijskih programih za pridobitev visokošolske ali UN izobrazbe, si morajo pridobiti dodatnih 60 KT. Izvedba je organizirana v obliki dodatnega letnika,
  • kandidati, ki so si pred vpisom pridobili 240 KT, vendar niso zaključili ustreznih študijskih programov (ki so navedeni v prvi alineji tega odstavka), morajo opraviti še največ 60 KT dodatnega programa, katerega izvedba je organizirana v obliki dodatnega letnika.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževalne znanosti
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • poznavanje in uporabo ustreznih metod raziskovanja in razvoja lastne prakse,
  • prevzem odgovornosti za lasten poklicni razvoj in učenje z evalvacijo in refleksijo lastnega dela (izkustveno učenje, intervizija, supervizija),
  • vodenje in organizacijo,
  • vzpostavljanje partnerskega odnosa z uporabniki in drugimi skupinami,
  • raziskovanje in prenašanje spoznanj v prakso,
  • razvijanje novega znanja in razumevanja področja,
  • delovanje v skladu z etičnimi normami in poklicnim kodeksom,
  • sodelovanje v interdisciplinarnem timu in komuniciranje z vsemi strokovnimi delavci, vključenimi v delovnem procesu
  • reflektiranje in evalvacijo obstoječe delovne prakse ter prepoznavanje neizkoriščenih možnosti za dvig njene kakovosti,
  • razvijanje višjih kognitivnih veščin, povezanih z ustvarjanjem novega znanja,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poglobljeno poznavanje teoretičnih osnov področja socialne pedagogike in njihovo uporabo v praksi,
  • poglobljeno razumevanje procesov stigmatiziranja, marginalizacije, socialnega izključevanja ter njihovo preprečevanje,
  • poglobljeno razumevanje institucionalnega delovanja, vpliva institucij na uporabnike, ozaveščanje lastne institucionalne vpetosti,
  • poglobljeno razumevanje in obvladovanje različnih oblik socialno pedagoškega dela (preventivnega, vzgojnega, svetovalnega, kompenzacijskega, socialno integrativnega, itd.),
  • avtonomno vodenje, spremljanje in evalvacijo posebnih socialno pedagoških projektov (npr. projektov prostovoljnega ali preventivnega dela, zagovorništva, skupin samopomoči, itd.),
  • zahtevnejše analitično in raziskovalno delo na področju socialne pedagogike za potrebe razvoja prakse ter za samostojno razvijanje socialno marketinškega delovanja (uveljavljanje in promoviranje socialno pedagoških načel v javnosti),
  • poglobljeno poznavanje osnovnih metodičnih načel in elementov, predvsem v kontekstu medosebnih odnosov,
  • poglobljeno razumevanje teorije migracij, večinsko manjšinskih odnosov,
  • analitično in avtonomno presojo stvarnih situacij z vidika družbene neenakosti, večinsko manjšinskih odnosov in razmerij moči,
  • poglobljeno razumevanje in prakticiranje medkulturnega dialoga v vzgojnoizobraževalnih in drugih kontekstih,
  • izvajanje raziskovalnih projektov, raziskovanje prakse, komparacijo s sodobnimi modeli in aplikacijo,
  • poglobljeno razumevanje stičnosti in različnosti med svetovalnimi modeli, pogled na osebnost skozi različne svetovalne pristope, uporabo svetovanja, usmerjanja in podpornega posredovanja v različnih kontekstih,
  • razumevanje faz v procesih svetovanja, pomena oblikovanja stika/dogovora, delovnih točk, evalvacije,
  • poglobljeno uporabo raznovrstnih intervencij/metod in tehnik v svetovalnih procesih.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Za kandidate, ki opravljajo program kot redni študij in v osnovnem obsegu 60 KT, pogojev za napredovanje ni (študij traja eno leto).

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Svetovalni delavec v vrtcu, šoli in dijaškem domu skupaj z drugimi strokovnimi sodelavci pomaga otrokom, učencem in dijakom pri učenju in pri razvijanju učinkovitih metod in tehnik učenja ter učnih navad.

Kaj delavec običajno dela

Svetovalni delavec pomaga otrokom, učencem in dijakom pri učenju in razvijanju učinkovitih metod in tehnik učenja in učnih navad. Svetuje učencem z vzgojnimi in disciplinskimi težavami in jim nudi pomoč pri razvijanju učinkovite komunikacije, urjenju v socialnih spretnostih, razvijanju dobre samopodobe, tehnik sproščanja in podobno. Učence in dijake informira o nadaljnjem izobraževanju, o poklicih in možnostih zaposlovanja in jim svetuje in pomaga pri izbiri nadaljnjega šolanja in pri iskanju štipendij. Koordinira in organizira pomoč učencem pri reševanju finančnih težav za subvencioniranje prehrane, šole v naravi in drugih dejavnosti programa šole.

Učiteljem in vzgojiteljem nudi pomoč pri izboljšanju učinkovitosti poučevanja in jim svetuje za učinkovito delo z učenci in dijaki, ki imajo težave. Pripravlja in izvaja predavanja in delavnice za učitelje, vzgojitelje in starše na temo učenja, učnih navad, telesnega, osebnega, socialnega in poklicnega razvoja otrok. Sodeluje z vodstvom vrtca, šole in dijaškega doma pri pripravi razvojnega načrta poučevanja in strokovnega izpopolnjevanja učiteljev in vzgojiteljev. Pomaga pri oblikovanju ustrezne socialne klime in pri oblikovanju šolskega reda. Skupaj z učitelji soodloča o ponavljanju, napredovanju in prešolanju učencev in dijakov. Pripravlja različne analize, npr. analizo učne uspešnosti učencev, vedenjske problematike, vpisa, uspešnosti učencev in dijakov v nadaljnjem izobraževanju, socialno ekonomskih razmerah učencev, šolski klimi in kulturi. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Za dokončanje študija mora kandidat zbrati vse predvidene kreditne točke iz vseh ustreznih delov programa.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL

URL izvajalca: