Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Doktor znanosti/doktorica znanostiDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Doktorat
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Doktorsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
3 leta
Kreditne točke Kreditne točke: 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:

V študijski program 3. stopnje se lahko vpiše kdor je zaključil:

  • študijski program 2. stopnje;
  • univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004;
  • visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, in študijski program za pridobitev specializacije. Takim kandidatom se pred vpisom v študijski program določijo študijske obveznosti v obsegu 45 ECTS točk. Opraviti morajo naslednje izpite iz predmetov magistrskega študijskega programa 2. stopnje: Operacijske raziskave, Optimiranje energetskih sistemov, Vzdrževanje sistemov I, Oskrba industrijskih objektov, Senzorski sistemi, Tehnika visokih napetosti in velikih tokov, Jedrske in sevalne naprave, Energetska tehnika in naprave v energetiki, Marketing in raziskava trga, Energetika in okolje, Energetska oskrba objektov, Neporušne jedrske preiskovalne metode;
  • študijski program, ki izobražuje za poklice, urejene z direktivami EU, ali drug enovit magistrski študijski program, ki je ovrednoten s 300 ECTS točkami.
ISCED področje ISCED področje:
Tehnika, proizvodne tehnologije in gradbeništvo
ISCED podpodročje isced podpodročje: elektrotehnika in energetika
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 10
Raven EOK: EOK 8
Raven EOVK: Tretja stopnja

Učni izidi:

Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:

(splošne kompetence)

  • poglobljenega razumevanja teoretskih in metodoloških konceptov,
  • presoje za sprejemanje odločitev v energetskih sistemih in procesih,
  • samostojne uporabe pridobljenega teoretičnega znanja za reševanje problemov v praksi pri upravljanju energetskih sistemov,
  • obvladanja raziskovalnih metod, postopkov in procesov v energetskih sistemih, procesih in funkcijah,
  • poudarjeni in stalni razvoj kritične in samokritične presoje pri sprejemanju odločitev v dinamiki energetskih sistemov in procesov,
  • oblikovanja komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, še posebej stalne komunikacije v mednarodnem okolju na področju energetike,
  • delati in ustvarjati v mednarodnem okolju s poudarkom na izkoriščanju vseh konvencionalnih in alternativnih virov energije,
  • obvladanja najmodernejših tehnoloških metod, postopkov in procesov v energetskih procesih,
  • avtonomnosti in samozavesti v znanstveno-raziskovalnem delu ter poudarjeni in stalni razvoj kritične in samokritične presoje pri sprejemanju odločitev v dinamiki energetskih sistemov in procesov,
  • etične refleksije in globoko zavezanost profesionalni etiki, ki se bo ovrednotil v mednarodnem okolju,
  • kooperativnosti in sposobnost delati v skupini,
  • voditi velike strokovne in raziskovalne skupine,
  • vedoželjnosti in nagnjenja k usposabljanju za stalni študij,
  • razvoja komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, še posebej stalne komunikacije v mednarodnem okolju,
  • kooperativnosti, idelati v skupini,
  • izdelave samostojnih ekspertnih mnenj o delovanju energetskega sistema,
  • razumevanja in uporabe metod kritične analize in razvoja teorij ter njihove uporabe v razvijanju novega znanja in pri reševanju konkretnih delovnih problemov,
  • razvijanja kritične refleksije,
  • delati in ustvarjati v mednarodnem okolju,
  • mentorstva mlajšim kolegom v inštitutih, na univerzi, v gospodarski družbi itd.,
  • učinkovitosti pri izrabljanju virov, ki so na voljo: lastna ustvarjalna in intelektualna sposobnost, razpoložljiv intelektualni kapital (sodelavci), ostali materialni in nematerialni viri (denar, oprema, prostor in čas).

(predmetno specifične kompetence)

  • smiselno reševati konkretnih delovnih problemov na področju tehnologije energetskih sistemov,
  • stalno reševati konkretnih delovnih procesov z uporabo modernih znanstvenih metod in postopkov,
  • razumevanja in umestitve novih informacij in interpretacij v kontekst temeljne discipline,
  • poznavanja in razumevanja utemeljitev in zgodovine razvoja temeljne discipline,
  • razumevanja sistemskega pristopa,
  • razumevanja splošne strukture temeljne discipline ter povezanosti med njenimi poddisciplinami,
  • intenzivne in stalne uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije v energetskih sistemih,
  • intenzivne in stalne uporabe informacijsko upravljavskih sistemov na svojem konkretnem delovnem področju v postopku delovanja in upravljanja energetskega sistema,
  • avtonomno in samozavestno obvladovati temeljno znanje,
  • poznavanje sodobnih tehnoloških postopkov, operacij, metodologije in organizacije dela v svojem konkretnem delovnem okolju,
  • povezovanja znanja z različnih področij in njegove vgradnje v konkretne aplikacije v organizacijah predvsem energetske branže,
  • sposobnost načrtovanja, vodenja in upravljanja velikih investicijskih projektov v razvoju energetskih sistemov (popravilo, razširitev ali gradnja elektrarne),
  • sodelovanja z okoljem pri pripravi in izvedbi investicijskih del na področju energetskih sistemov,
  • razreševanja najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev,
  • odkrivanja novih rešitev za vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter znanstvenoraziskovalnih projektov s širokega strokovnega oziroma znanstveno-raziskovalnega področja,
  • znanja za determiniranje nalog, preučevanje in modeliranje notranjih procesov in odnosov ter optimiranje stanj energetskih sistemov,
  • poznavanja umestitev novih informacij in interpretacij v kontekst temeljne discipline,
  • poznavanja in razumevanja utemeljitev in zgodovine razvoja temeljne discipline,
  • razumevanja sistemskega pristopa in s tem razumevanje splošne strukture temeljne discipline ter povezanosti med njenimi poddisciplinami,
  • intenzivne in stalne uporabe informacijske in komunikacijske tehnologije ter informacijsko upravljavskih sistemov v energetskih sistemih,
  • poglobljenega razumevanje teoretskih in metodoloških konceptov,
  • samostojno razvijanje novega znanja,
  • reševanja najzahtevnejših problemov s preizkušanjem in izboljševanjem znanih rešitev,
  • gradnje in projektiranja energetskih sistemov,
  • odkrivanja novih rešitev za vodenje najzahtevnejših delovnih sistemov ter znanstveno raziskovalnih projektov s širokega strokovnega oziroma znanstveno raziskovalnega področja.

 

Ocenjevanje in zaključevanje:

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, s seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, nastopi, s projektnimi deli, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent napreduje v 2. letnik, če z opravljenimi obveznostmi 1. letnika zbere najmanj 40 točk ECTS, obvezno pa mora opraviti izpit pri predmetu Metode znanstveno raziskovalnega dela in opraviti Seminar 1.
Študent napreduje v 3. letnik, če ima opravljene vse obveznosti 1. letnika in če zbere še najmanj 40 točk ECTS z opravljenimi obveznostmi 2. letnika, od tega mora obvezno opraviti Seminar 2.

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent uspešno zaključi študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Izvajalci:

Fakulteta za energetiko, Univerza v Mariboru

URL

URL izvajalca: