Ime kvalifikacije Profesor tiflopedagogike in pedagogike specifičnih učnih težav (un)/profesorica tiflopedagogike in pedagogike specifičnih učnih težav (un)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (UN)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko univerzitetno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
4 leta
Kreditne točke 240 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev brez predmetne specializacije
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:
(splošne kompetence)
  • komuniciranje, svetovalno/timsko delo,
  • sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje ter reševanje problemov,
  • fleksibilno uporabo znanja v praksi,
  • avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost,
  • splošno razgledanost, komuniciranje s strokovnjaki iz drugih strokovnih in znanstvenih področij,
  • iniciativnost/ambicioznost (vrednota osebnega stalnega napredovanja in strokovnega usposabljanja),
  • informacijsko pismenost,
  • upravljanje s časom, samopripravo in načrtovanje, samokontrolo izvajanja načrtov,
  • komuniciranje v tujem jeziku,
  • poznavanje in razumevanje socialnih sistemov, vodenja, institucionalnih okvirov dela (posebej procesov v šoli in kulturi),
  • občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
  • znanje o vzgojnih in izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih,
  • poznavanje in razumevanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
  • uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije v vzgoji in izobraževanju,
  • razumevanje individualnih vrednot in vrednotnih sistemov, obvladovanje profesionalno-etičnih vprašanj,
  • poznavanje, razumevanje in usmerjenost v inkluzivno, nediskriminativno delo, multikulturalnost,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje teoretičnih osnov s področja SRP, tiflopedagogike in pedagogike specifičnih učnih težav ter njihovo uporabo v praksi,
  • ugotavljanje posebnih potreb slepih in slabovidnih oseb ter oseb s PPPU z uporabo ustreznih (diagnostičnih) postopkov, metod in tehnik ter načrtovanje, izvajanje in evalvacijo individualiziranih programov oz. intervencij v procesu specialno pedagoškega in rehabilitacijskega dela,
  • razvijanje inkluzivne kulture, politike in prakse,
  • delo s starši, skrbniki in družino slepih in slabovidnih oseb ter oseb s PPPU - informiranje, educiranje, svetovanje in nudenje čustvene opore,
  • poznavanje socialnih sistemov, nevladnih organizacij, prostovoljnega dela, zagovorništva,
  • uporabo ustreznih postopkov (metod) raziskovanja in razvoja prakse na področju tiflopedagogike in na področju pedagogike specifičnih učnih težav, npr. študij primera, akcijsko raziskovanje ipd.,
  • sinergistično delovanje v organizaciji/(inter)disciplinarnem timu,
  • reševanje konfliktov na odnosni in strokovni ravni,
  • poklicno delovanje v skladu s poklicno etiko, kodeksi; prepoznavanje in reševanje moralno-etičnih dilem in problemov: delovanje na način, ki ščiti osnovne pravice, integriteto in dostojanstvo posameznika,
  • prevzem odgovornost za lasten poklicni razvoj in učenje z evalvacijo in refleksijo lastnega dela (izkustveno učenje, supervizija, intervizija).

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
 

Splošen pogoj za napredovanje iz nižjega letnika v višji letnik je pridobitev najmanj 54 KT. Pri tem so pogoj za napredovanje opravljene vse vaje in vse ostale oblike praktičnega pedagoškega usposabljanja. Manjkajoče KT iz predhodnega letnika mora študent opraviti najkasneje v naslednjem letniku.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Za dokončanje študija mora študent zbrati vse predvidene kreditne točke iz vseh delov programa (obvezni, izbirni ipd.).

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL