Ime kvalifikacije | Profesor razrednega pouka (un)/profesorica razrednega pouka (un)Dodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma prve stopnje (UN) |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Visokošolsko univerzitetno izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
4 leta
|
Kreditne točke | 240 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
|
ISCED področje |
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 7 |
- učinkovito komuniciranje z učenci, razvijanje pozitivnega skupinskega ozračja ter dobrih odnosov z učenci in med njimi samimi,
- razvijanje sporazumevalne zmožnosti v slovenskem jeziku pri učencih,
- razvijanje socialnih veščin pri učencih, razumevanje in obvladanje osnovnih postopkov in načel svetovalnega pogovora in dela z učenci,
- oblikovanje varnega in spodbudnega učnega okolja, v katerem se učenci počutijo sprejete, in se ceni različnost in spodbuja samostojnost in odgovornost,
- (so)oblikovanje jasnih pravil za disciplino in vedenje v razredu,
- uporabo ustreznih strategij za soočanje z neprimernim vedenjem, agresivnostjo in konflikti,
- izkazovanje pozitivnega odnosa do učencev, ob razumevanju in spoštovanju do njihovega socialnega, kulturnega, jezikovnega in kulturnega porekla,
- zavedanje etičnih okvirov svojega delovanja in njihovo upoštevanje,
- obvladanje temeljnih načel in postopkov za načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa,
- ustrezno povezovanje in usklajevanje ciljev, vsebin, učnih metod in pristopov pri konkretizaciji kurikula, ob upoštevanju sodobnih kurikularno-didaktičnih spoznanj,
- upoštevanje razvojnih značilnosti učencev ter zakonitosti in dejavnikov uspešnega učenja pri načrtovanju in izvajanju pouka,
- prilagajanje pouka individualnim posebnostim učencev v predznanju, interesih, stilih in zmožnostih za učenje,
- vzpostavljanje močnega učnega okolja s tem, da uporablja širok repertoar učnih metod in strategij, ki spodbujajo miselno aktivnost učencev,
- smotrno kombiniranje individualnega, skupinskega in frontalnega pouka,
- uporabo učinkovitih načinov za spodbujanje motivacije in razvijanje strategij samostojnega učenja pri učencih (učenje učenja),
- ustrezno vključevanje informacijsko komunikacijske tehnologije v pouk in razvijanje informacijske pismenosti pri učencih,
- prepoznavanje učencev s posebnimi potrebami, prilagajanje dela njihovim posebnostim in pri tem sodeluje z drugimi učitelji in strokovnjaki,
- obvladanje in smotrno uporabo različnih načinov preverjanja in ocenjevanja znanja in dosežkov in spremljanja napredka učence, tako na področju znanja kot strategij učenja in socialnih veščin,
- dajanje konstruktivne povratne informacije in primerno sporočanje učnih rezultatov,
- poznavanje in razumevanje razvojnih značilnosti, razlik in potreb učencev ter prepoznavanje učnih zmožnosti in težav, celostno pojmovanje otroka,
- uporabo specialno pedagoških znanj za delo z otroki s posebnimi potrebami,
- prilagajanje učno-vzgojnih pristopov glede na individualno, socialno, jezikovno in kulturno različnost učencev,
- poznavanje in razumevanje vsebinskih značilnosti pouka v prvih dveh triletjih na področju slovenščine, matematike, naravoslovja, tehnike, družboslovja, športne vzgoje, likovne vzgoje, glasbene vzgoje,
- razumevanje in uporabo strokovnih znanj za doseganje kurikularnih ciljev v prvih dveh triletjih osnovne šole,
- estetsko občutljivost in aktivno ter ustvarjalno delo na umetniških področjih,
- poznavanje in razumevanje didaktičnih značilnosti pouka v prvih dveh triletjih osnovne šole na področju slovenščine, matematike, naravoslovja, tehnike, družboslovja, športne vzgoje, likovne vzgoje, glasbene vzgoje, (tujega jezika) in medpredmetno povezovanje,
- razumevanje in uporabo specialno didaktičnih znanj za doseganje kurikularnih ciljev v prvih dveh triletjih osnovne šole,
- uporabo širokega spektra strategij poučevanja in učenja glede na potrebe učencev,
- pedagoško vodenje posameznika, oddelka in/ali skupine,
- sodelovanje v razširjenih programih osnovne šole (npr. podaljšano bivanje, krožki, mreže šol, mednarodno sodelovanje …),
- ustvarjanje spodbudnega učnega vzdušja, medsebojnih odnosov ter učinkovito razreševanje disciplinskih problemov.
Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent mora za prehod v 2. letnik doseči 54 KT (90 % KT) od 60 KT prvega letnika študijskega programa. Pogoj za vpis v 3. letnik je poleg opravljenih vseh obveznosti prvega letnika še doseženih 54 KT od 60 KT drugega letnika študijskega programa. Pogoj za vpis v 4. letnik je poleg opravljenih vseh obveznosti prvega in drugega letnika še doseženih 54 KT od 60 KT tretjega letnika študijskega programa.
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Študent zaključi študij, ko opravi vse s študijskim programom določene obveznosti in tudi opravi ter zagovarja diplomsko delo.
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
URL