Ime kvalifikacije Profesor logoped surdopedagog (un)/profesorica logopedinja surdopedagoginja (un)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (UN)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko univerzitetno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
4 leta
Kreditne točke 240 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.

Dodatni vstopni pogoji:

  • oseba brez govornih in jezikovnih motenj in
  • oseba, ki je v komunikaciji neverbalno izrazna.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev brez predmetne specializacije
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • komuniciranje, svetovalno/timsko delo,
  • sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje ter reševanje problemov,
  • fleksibilno uporabo znanja v praksi,
  • avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost,
  • splošno razgledanost, komuniciranje s strokovnjaki iz drugih strokovnih in znanstvenih področij,
  • iniciativnost/ambicioznost (vrednota osebnega stalnega napredovanja in strokovnega usposabljanja),
  • informacijsko pismenost,
  • upravljanje s časom, samopripravo in načrtovanje, samokontrolo izvajanja načrtov,
  • komuniciranje v tujem jeziku,
  • poznavanje in razumevanje socialnih sistemov, vodenja, institucionalnih okvirov dela (posebej procesov v šoli in kulturi),
  • občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
  • znanje o vzgojnih in izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih,
  • poznavanje in razumevanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
  • uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije v vzgoji in izobraževanju,
  • razumevanje individualnih vrednot in vrednotnih sistemov, obvladovanje profesionalno-etičnih vprašanj,
  • poznavanje, razumevanje in usmerjenost v inkluzivno, nediskriminativno delo, multikulturalnost,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje teoretičnih osnov področja SRP in njihove uporabe v praksi,
  • ugotavljanje posebnih potreb posameznika z uporabo ustreznih postopkov, metod in tehnik preverjanja in ocenjevanja otrokovega okolja in otroka ter načrtovanja individualiziranih programov oziroma intervencij v procesu rehabilitacije,
  • razvijanje inkluzivne kulture, politike in prakse,
  • delo s starši, skrbniki in družino - informiranje, educiranje, svetovanje in nudenje čustvene opore,
  • poznavanje socialnih sistemov, nevladnih organizacij, prostovoljnega dela, zagovorništva,
  • uporabo ustreznih postopkov (metod) raziskovanja in razvoja prakse (področja dela) , npr. študij primera, akcijsko raziskovanje ipd.,
  • sinergistično delovanje v organizaciji/(inter)disciplinarnem timu,
  • reševanje konfliktov na odnosni in strokovni ravni,
  • poklicno delovanje v skladu s poklicno etiko, kodeksi; prepoznavanje in reševanje moralnoetičnih dilem in problemov: delovanje na način, ki ščiti osnovne pravice, integriteto in dostojanstvo posameznika,
  • prevzem odgovornosti za lasten razvoj in učenje z evalvacijo in refleksijo lastnega dela,
  • razumevanje odnosov med vzgojno izobraževalno institucijo in socialnim okoljem, sistemsko gledanje in delovanje,
  • poznavanje teoretičnih osnov področja logopedije in surdopedagogike in njihovo uporabo v praksi,
  • poznavanje in kritično razumevanje različnih govorno jezikovnih patologij,
  • razumevanje procesov stigmatiziranja, marginalizacije, socialnega izključevanja ter terapevtske pomoči,
  • razumevanje različnih pojavnih oblik patologije govora in jezika, njihovih glavnih vzrokov in terapevtskega posredovanja,
  • poznavanje, razumevanje in upoštevanje posameznika skoz prizmo različnih terapevtskih modelov,
  • razumevanje različnosti kot kvalitete, sprejemanje drugačnosti, odklonskosti in drugih kultur in subkultur; neobsojajoče delo,
  • empatičnost in komunikacijsko odprtost,
  • zavedanje in refleksijo lastnih prispevkov v delu z ljudmi; prevzem odgovornosti za lasten poklicen razvoj, motiviranost za supervizijske in intervencijske oblike dela,
  • oceno kakovosti in možnosti v posameznikovih socialnih mrežah (sorodstvo, sosedstvo, mreža institucij, itd.),
  • razumevanje institucionalnega delovanja, vpliva institucij na uporabnike, ozaveščanje lastne institucionalne vpetosti,
  • načrtovanje in oblikovanje individualiziranih programov logopedskega in surdopedagoškega dela,
  • razumevanje in obvladovanje različnih oblik in metod logopedskega in surdopedagoškega dela (preventivnega, rehabilitacijskega, vzgojnega, svetovalnega, kompenzacijskega, socialno integrativnega, itd.),
  • strokovno delo, usmerjeno v življenjsko polje uporabnika; delo v obstoječih socialnih pogojih,
  • sodelovanje in delo s starši, družinami in drugimi pomembnimi uporabnikovimi socialnimi skupinami,
  • vzgojno/svetovalno delo s posamezniki in skupinami v okviru institucij,
  • izveninstitucionalno in skupnostno delo,
  • sodelovalno delo v več disciplinarnih strokovnih, projektnih, analitičnih, evalvacijskih skupinah,
  • pripravo, vodenje in evalvacijo posebnih projektov (npr. projektov prostovoljnega ali preventivnega dela, zagovorništva, skupin samopomoči, itd.),
  • razumevanje in obvladovanje osnovnih oblik strokovnega surdopedagoškega in tiflopedagoškega dela v zvezi s slepogluhimi,
  • analitično delo na področju logopedije in surdopedagogike za potrebe razvoja lastne prakse.

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
 

Splošen pogoj za napredovanje iz nižjega letnika v višji letnik je pridobitev najmanj 54 KT. Pri tem so pogoj za napredovanje opravljene vse vaje in vse ostale oblike praktičnega pedagoškega usposabljanja. Manjkajoče KT iz predhodnega letnika mora študent opraviti najkasneje v naslednjem letniku.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Za dokončanje študija mora študent zbrati vse predvidene kreditne točke iz vseh delov programa (obvezni, izbirni ipd.). Študij se zaključi s predstavitvijo in zagovorom diplomskega projekta.

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL