Ime kvalifikacije Magister supervizije, osebnega in organizacijskega svetovanja/magistrica supervizije, osebnega in organizacijskega svetovanjaDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program prve stopnje z ustreznih predhodnih strokovnih področij (1. alineja 38.a člena ZVis) v obsegu 180 KT, sprejet po zakonskih določilih, veljavnih od leta 2004 dalje, z naslednjih področij: družboslovje, humanistika, zdravstvo, in najmanj 4 leta delovnih izkušenj (skladno z merili Združenja nacionalnih organizacij za supervizijo v Evropi - ANSE) ali
  • zaključen študijski program prve stopnje v obsegu 180 KT z drugih strokovnih področij (2. alineja 38.a člena ZVis), če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in ima najmanj 4 leta delovnih izkušenj (skladno z merili Združenja nacionalnih organizacij za supervizijo v Evropi - ANSE) ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program v obsegu 180 KT, sprejet po zakonskih določilih, z naslednjih področij: družboslovje, humanistika, zdravstvo in najmanj 4 leta delovnih izkušenj (skladno z merili Združenja nacionalnih organizacij za supervizijo v Evropi - ANSE). 

Za kandidate, ki so diplomirali na študijskih programih prve stopnje ki jih ni mogoče uvrstiti v nobeno od navedenih skupin, Senat PeF sprejme obveznosti, ki so pogoj za vpis na ta študijski program druge stopnje.

ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje interdisciplinarne izobraževalne aktivnosti/izidi, pretežno izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • poznavanje in uporabo ustreznih metod raziskovanja in razvoja lastne prakse,
  • prevzem odgovornosti za lasten poklicni razvoj in učenje z evalvacijo in refleksijo lastnega dela (izkustveno učenje, intervizija, supervizija),
  • vodenje in organizacijo,
  • vzpostavljanje partnerskega odnosa z uporabniki in drugimi skupinami,
  • raziskovanje in prenašanje spoznanj v prakso,
  • razvijanje novega znanja in razumevanja področja,
  • delovanje v skladu z etičnimi normami in poklicnim kodeksom,
  • sodelovanje v interdisciplinarnem timu in komuniciranje z vsemi strokovnimi delavci, vključenimi v delovnem procesu,
  • reflektiranje in evalvacijo obstoječe delovne prakse ter prepoznavanje neizkoriščenih možnosti za dvig njene kakovosti,
  • razvijanje višjih kognitivnih veščin, povezanih z ustvarjanjem novega znanja,
(predmetnospecifične kompetence)
  • sodelovalno (kolaborativno) reševanje problemov v različnih delovnih kontekstih,
  • prilagajanje lastne prakse specifičnim delovnim zahtevam in kontekstom,
  • reflektiranje vrednot, ki ustrezajo supervizijskim dejavnostim,
  • integracijo znanj s področja teorije in modelov supervizije, svetovanja, koučinga, psihologije osebnosti in razvoja, vseživljenjskega učenja in profesionalizacije, ter delovanja in razvoja socialnih sistemov in organizacij,
  • obvladanje teorije komunikacije in komunikacijskih spretnosti ter zavedanje različnih ravni in vzajemnosti v komunikaciji,
  • razumevanje zakonitosti delovanja skupin, oblikovanje in vodenje skupin ter interveniranje v skupinskih procesih,
  • izbiranje in urejanje delovnih izkušenj ter njihovo preoblikovanje v učno gradivo na način, ki vključuje cilje, vsebino ter osebnostno funkcioniranje v določeni delovni nalogi,
  • prepoznavanje različnih pričakovanj in stilov učenja supervizanta, njihovo upoštevanje pri supervizijskem delu in koučingu ter ustvarjalno odzivanje na dogajanje v procesih supervizije, osebnega in organizacijskega svetovanja,
  • opremljenost z znanjem in izkušnjami za oblikovanje takšnega individualnega in skupinskega procesa, ki vodi v postopno večanje refleksije in generalizacijo izkušenj vseh udeležencev,
  • prispevanje k prenosu uporabnikovih spoznanj na izvajanje njegovega profesionalnega dela,
  • empatično razumevanje izkušenj in ravnanj strokovnih/vodstvenih delavcev z upoštevanjem psihosocialnega konteksta njihovega poklicnega delovanja,
  • razumevanje odnosov med osebnostnimi značilnostmi in značilnostmi poklicnih funkcij,
  • analiziranje lastnega deleža v procesu supervizije, osebnega in organizacijskega svetovanja, prepoznavanje lastnih emocionalnih vsebin, motivov, šibkosti in moči,
  • prepoznavanje paralelizmov, obrambnih in transfernih mehanizmov ter njihovo upoštevanje v procesih supervizije, osebnega in organizacijskega svetovanja,
  • fleksibilno izvajanje izobraževalne, podporne, vodstvene in drugih funkcij supervizije/koučinga v skladu s potrebami in pričakovanji uporabnikov,
  • poznavanje, razumevanje in izvajanje temeljne strukture supervizije/koučinga kot cikličnega učnega procesa, ob upoštevanju vseh faz procesa in razumevanju supervizije kot procesa, ki se odvija tudi v supervizantu,
  • razumevanje strukture organizacij, dinamike in kulture različnih delovnih okolij ter umeščanje svetovanja, supervizije in koučinga v širši organizacijski okvir,
  • poznavanje in razumevanje organizacijskih razmerij, sprememb in učenja v organizaciji ter razumevanje problemskih situacij kot medsebojnega vplivanja osebnostnih dejavnikov uslužbencev in uporabnikov na eni ter organizacijskih strukturnih elementov na drugi strani,
  • najti alternativne rešitve problemov, ki za vse udeležene omogočajo razvoj novih perspektiv in izboljšajo njihovo življenje, odnose in delovno klimo ter usmerjati nove perspektive v spremenjene strategije ravnanja,
  • vodenje svetovalnega procesa usmerjenega v spodbujanje in spremljanje sprememb v organizaciji ter v razreševanje težav in opolnomočenje različnih uporabnikov,
  • poznavanje, razumevanje in upoštevanje institucionalnih okvirov delovanja organizacije ter zavzemanje za take spremembe v organizaciji, ki zagotavljajo osnovne pravice in potrebe vseh uporabnikov,
  • organiziranje in metodično vodenje procesov supervizije (individualne, skupinske, timske supervizije, intervizije, supervizije v organizaciji), osebno in organizacijsko svetovanje v različnih ustanovah ter na raznih delovnih področjih, njegovo uvajanje na nova področja dela ter sodelovanje v razvijanju novih teoretskih modelov supervizije, osebnega in organizacijskega svetovanja.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Splošni pogoj za napredovanje v drugo leto študija je opravljen modul Teoretske in izkustvene osnove supervizije oz. ustrezni ekvivalent. Kandidat, ki opravlja program kot redni študij, mora za vpis v 2. letnik zbrati najmanj 54 KT ECTS iz prvega leta študija.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Za dokončanje študija mora kandidat zbrati vse predvidene kreditne točke iz vseh ustreznih delov programa.

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL