Ime kvalifikacije Magister socialnega dela/magistrica socialnega dela s področja socialnega vključevanja in pravičnosti na področju hendikepa, etničnosti in spolaDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
1 leto
Kreditne točke 60 kreditnih točk
Vstopni pogoji

Zaključen:

  • študijski program prve stopnje s področja socialnega dela, sociologije, socialne pedagogike, pedagogike, psihologije ali prava in pri tem zbranih 240 KT ali
  • študijski program prve stopnje z drugega strokovnega področja in pri tem zbranih 240 KT; prej mora kandidat opraviti diferencialne izpite (20 KT), to vključuje 3 predmete po 4 KT in prakso v obsegu 8 KT; predmeti so: uvod v socialno delo, teorije socialnega dela, raziskovalni seminar in praksa; v skladu z 38. členom zakona o visokem šolstvu morajo biti te obveznosti opravljene pred vpisom v magistrski program ali
  • triletni prenovljeni študijski program prve stopnje ter s tem pridobljenih 180 KT; kandidat mora opraviti dodatni letnik in tako zbrati manjkajočih 60 KT ali
  • 4-letni visokošolski strokovni študijski program s področij, ki so navedena v prvi alineji; kandidat se lahko vpiše v magistrski program pod pogoji, navedenimi v prvi alineji ali
  • 4-letni visokošolski strokovni program z drugih strokovnih področij; kandidat se lahko vpiše v magistrski program pod pogoji, navedenimi v drugi alineji ali
  • 3-letni visokošolski strokovni študijski program; kandidat se lahko vpiše pod pogoji, navedenimi v tretji alineji.
ISCED področje ISCED področje
Zdravstvo in socialna varnost
ISCED podpodročje isced podpodročje socialno delo in svetovanje
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:

(splošne kompetence)

  • razumevanje temeljnih teoretskih konceptov s področja hendikepa, človekovih pravic, večkulturnosti, spolov in njihovo součinkovanje,
  • kritično raziskovanje v socialnem delu,
  • uporabo znanja v praksi in kritično refleksijo,
  • kritično refleksijo relevantne zakonodaje in javnih politik,
  • razumevanje koncepta moči, izključevanja in vključevanja,
  • razumevanje in uporabo konceptov antidiskriminacije in medkulturnega socialnega dela,
  • razumevanje (ne)strpnosti, predsodkov, konstrukcije drugega, tujosti, socialne distance, reproduciranja neenakih možnosti in nasilja,
  • znanje in poznavanje metod o socialnem vključevanju ter pluralizaciji programov in storitev v socialnem varstvu,

(predmetnospecifične kompetence)

  • razumevanje koncepta hendikepa in njegove družbene konstrukcije iz kulturne in zgodovinske perspektive,
  • proučevanje družbenih neenakosti in njihovega vpliva na vsakdanje življenje ljudi,
  • analizo obstoječe mreže socialnih služb in razumevanje procesov deinstitucionalizacije,
  • razumevanje medicinskega in socialnega modela,
  • razumevanje ekonomskega, socialnega, političnega in simbolnega položaja oseb z ovirami v Sloveniji in po svetu,
  • poznavanje in uporabo modelov in metod socialnega dela z oviranimi ljudmi, ki spodbujajo socialno vključevanje in pravičnost,
  • razumevanje vpliva medijskih reprezentacij na konstruiranje hendikepa kot družbene kategorije (stigmatizacija),
  • razumevanje konceptov etničnosti, prisilnih migracij, rasizma, kulturne raznolikosti, globalizacije in globalnih (ne)pravičnosti,
  • razumevanje konstrukcije meje in mejnosti ter procesov izključevanja etničnih manjšin in priseljencev,
  • poznavanje ekonomskega, socialnega, političnega in simbolnega položaja etničnih in priseljenskih skupnosti v Sloveniji in po svetu,
  • razumevanje in uporabo načel etnično občutljivega socialnega dela,
  • poznavanje modelov socialnega dela z etničnimi manjšinami in priseljenci s poudarkom na metodi socialnega dela v skupnosti,
  • analizo delovanja javnih, zasebnih in nevladnih socialnih služb z vidika dostopnosti za pripadnike etničnih manjšin in priseljencev,
  • razumevanje vpliva medijskih reprezentacij na področju etničnosti in migracij,
  • razumevanje koncepta spolov in njegove družbene konstrukcije iz kulturne in zgodovinske perspektive,
  • razumevanje zgodovinskega, ekonomskega, socialnega, političnega in simbolnega položaja žensk in otrok v Sloveniji in po svetu,
  • analizo socialnih služb z vidika njihove odzivnosti na spolne razlike,
  • razumevanje konceptov nasilja s poudarkom na nasilju nad ženskami in otroki,
  • poznavanje in uporabo modelov in metod socialnega dela z ženskami z izkušnjami nasilja v družini in v institucijah in z ženskami v duševnih in drugih stiskah na področju zdravja,
  • poznavanje in uporabo modelov in metod socialnega dela z otroki, ki so preživeli zlorabe, s poudarkom na okrevanju,
  • načrtovanje socialnih služb in programov, ki upoštevajo perspektivo spolov,
  • kritično analizo socialnih politik z vidika enakosti spolov v praksi,
  • razumevanje zgodovinskega razvoja idej v socialnem delu,
  • razumevanje razvoja stroke, institucij, metod, izobraževanja na področju socialnega dela,
  • poznavanje ključnih oseb in temeljnih del na področju socialnega dela v 19. in 20. stoletju,
  • razumevanje različnega razvoja socialnega dela po svetu s poudarkom na razvoju socialnega dela v vzhodni Evropi
  • kontekstualizacijo razvoja idej socialnega dela v različnih okoljih.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10). 

Študijski program za študente, ki izpolnjujejo pogoje za ustrezen dodiplomski program (240 KT), traja eno leto. Študenti, ki v dodiplomskih programih zberejo manj točk oz. nimajo končanega ustreznega študijskega programa, morajo zbrati dodatne kreditne točke s programom strokovnega izpopolnjevanja.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opravljeni vsi izpiti študijskega programa (30 KT), opravljen praktikum (10 KT) in opravljena magistrska naloga z uspešnim zagovorom (20 KT).

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo

URL