Ime kvalifikacije Magister psihologije/magistrica psihologijeDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program prve stopnje s področja psihologije ali
  • zaključen študijski program prve stopnje z drugega, sorodnega strokovnega področja, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti v obsegu do 60 kreditnih točk, ki so bistvene za nadaljevanje študija; sorodna strokovna področja so: socialno delo, pedagogika in andragogika, socialna pedagogika, specialna in rehabilitacijska pedagogika, tiflopedagogika in pedagogika specifičnih učnih težav, biopsihologija ali
  • zaključen drug prvostopenjski študijski program; kandidat lahko kandidira za vpis v študijski program 2. stopnje psihologije, če je njegov program pokrival vsaj 50 KT vsebin, sorodnih vsebinam iz prvostopenjskega študijskega programa Psihologija (FF UL), in če je pred vpisom opravil študijske obveznosti v obsegu od 10 do 60 kreditnih točk, ki so bistvene za nadaljevanje študija.
ISCED področje ISCED področje
Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
ISCED podpodročje isced podpodročje psihologija
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • splošno razgledanost, analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic,
  • poznavanje in uporabo znanstvenega aparata, obvladanje zahtevnih raziskovalnih in uporabnih metod, postopkov in procesov;
  • samostojno koncipiranje in izvedbo raziskave oziroma načrtovanje, izvedbo ter evalvacijo projektov in programov,
  • kritično in samokritično presojo (kritično branje in razumevanje besedil, samozavedanje lastnih stališč, predpostavk, pristranskosti, prednosti in pomanjkljivosti),
  • uporabo znanja v praksi, konstruktivno reševanje strokovnih problemov na temelju profesionalnega znanja in veščin ter kritično in kreativno mišljenje,
  • iskanje in uporabo informacij, informacijsko pismenost, uporabo sodobnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij,
  • komunikacijo, profesionalno komunikacijo z obravnavanci ter s člani interdisciplinarnih strokovnih timov, komunikacijo v mednarodnem okolju, govorno in pisno posredovanje znanja oz. ugotovitev, nastopanje pred občinstvom,
  • socialne veščine, kooperativnost, sodelovanje v skupini, moderiranje skupine, vzpostavljanje in vzdrževanje konstruktivnih odnosov z drugimi strokovnjaki in relevantnimi organizacijami,
  • vodenje projektov,
  • nadaljevanje znanstvenega ter strokovnega izpopolnjevanja in vodenje lastnega poklicnega in strokovnega razvoja,
  • samostojnost, samoiniciativnost, avtonomnost v strokovnem delu,
  • poznavanje, razumevanje in upoštevanje osnovnih zakonitosti in razvoja razlik med posamezniki, skupinami in kulturami,
  • etično refleksijo,
  • vodenje prakse, tj. organizacijo in trženje kakovostnih psiholoških storitev: sposobnost preučevanja trga in spremljanja potreb ter priložnosti širjenja (psihološke) dejavnosti, sposobnost razvijanja novih izdelkov in uslug, njihovega trženja, prodaje in promoviranja aktualnim ali potencialnim strankam, sposobnost vodenja finančnih, kadrovskih, in operativnih vidikov prakse in zmožnost zagotavljanja ustreznega vodenja podrejenim,
  • vzpostavljanje in vzdrževanje sistema za zagotavljanje kvalitete svojega dela,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poglobljeno poznavanje in razumevanje teorije in prakse psihologije,
  • reševanje zahtevnih psiholoških problemov z uporabo znanstvenih metod in postopkov ter kritične analize in sinteze teoretskih znanj in relevantnih informacij,
  • koherentno obvladanje zahtevnejših psiholoških znanj, povezovanje znanj z različnih področij in njegovo uporabo,
  • pridobivanje novih znanstvenih znanj in spoznanj,
  • uporabo znanja na različnih področjih psihologije, družboslovja in zdravstvenih ved,
  • poglobljeno razumevanje čustvenih, miselnih, fizičnih in socialnih vidikov razvoja posameznika in uporabo načel in tehnik, ki ta razvoj podpirajo,
  • razumevanje in uporabo načel, ki vodijo do izmenjave med človekom in njegovim okoljem (vsakdanjim, delovnim idr.),
  • raziskovanje in razumevanje medosebnih odnosov in uporabo dobljenih spoznanj v različnih družbenih praksah,
  • poznavanje, razumevanje in upoštevanje individualne, skupinske in kulturne različnosti,
  • svetovanje posameznikom, skupinam in organizacijam na različnih izobraževalnih in poklicnih področjih,
  • pripravo in izvedbo različnih programov psihološke pomoči otrokom, mladostnikom in odraslim ter ljudem s psihičnimi težavami,
  • umeščanje novih informacij in interpretacij v psihološki kontekst,
  • uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na področju psihologije,
  • poznavanje in razumevanje etičnih in strokovnih načel, standardov, vodil, pravilnikov in zakonov, ter dosledno ravnanje v skladu s psihološkimi in obče človeškimi etičnimi načeli,
  • ustrezno interakcijo z obravnavancem, analizo njegovih potreb in opredelitev cilja psihološke obravnave,
  • izvedbo psihološke obravnave (zmožnost ocene relevantnih značilnosti posameznikov, skupin, organizacij in/ali situacij z uporabo ustreznih metod psihološkega ocenjevanja, zmožnost razvoja uslug ali izdelkov, ki jih lahko uporabljajo obravnavanci ali drugi),
  • izvedbo primernega posega,
  • evalvacijo ustreznosti posega,
  • posredovanje rezultatov psihološke obravnave na način, ki je primeren za izpolnitev obravnavančevih potreb in pričakovanj.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent mora za napredovanje v višji letnik opraviti študijske obveznosti v tolikšnem obsegu, da doseže 90 odstotkov KT, predpisanih s predmetnikom (54 od 60 KT) za posamezni letnik.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse obveznosti, ki jih določa študijski program in učni načrti predmetov, v skupnem obsegu 120 KT. V tem obsegu obveznosti je predvideno tudi, da študent uspešno opravi študentsko prakso in napiše magistrsko delo ter ga uspešno zagovarja.

Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

URL