Ime kvalifikacije | Magister prostorskega načrtovanja/magistrica prostorskega načrtovanjaDodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma druge stopnje |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Magistrsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
2 leti
|
Kreditne točke | 120 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
|
ISCED področje |
Tehnika, proizvodne tehnologije in gradbeništvo
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 8 |
Študent/študentka je zmožen/zmožna:
(splošne kompetence)
- splošne razgledanosti ter poznavanja akademskih področij in znanstvenih metod dela,
- definiranja, raziskovanja, razumevanja in kreativnega reševanja problemov, načel in teorij,
- kritičnega opazovanja in razumevanja stanja v prostoru, načrtov, besedil, samostojnega pridobivanja znanja in iskanja virov,
- kritičnega, analitičnega in sintetičnega mišljenja,
- prenosa in uporabe teoretičnega znanja v prakso in reševanja strokovnih in delovnih problemov,
- razvijanja profesionalne in etične odgovornosti,
- razvijanja znanstvene pismenosti, javnega nastopanja in sporazumevanja s strankami, posredovanja in podajanja znanja in rezultatov,
- obvladanja splošnih komunikacijskih kompetenc, ki se pridobijo zlasti na zagovoru seminarjev in na terenskem delu kot pripravi za praktične naloge,
- uporabe tujega strokovnega jezika v pisni in govorni komunikaciji, komunikacije v mednarodnih in nacionalnih znanstvenih krogih,
- uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije,
- interdisciplinarnega povezovanja,
- upoštevanja varnostnih, funkcionalnih, gospodarskih, naravovarstvenih in ekoloških vidikov pri svojem delu,
- razvijanja visokih moralno-etničnih meril (poštenost do dela s strankami, nepristranski nasvet, neodvisnost in strokovnost skladno z veljavno zakonodajo),
- ustvarjanja objektivnega pogleda na okolje in družbo,
- sprejemanja strokovne odgovornosti do udeležencev v prostorskem načrtovanju in do celotne družbe,
(predmetnospecifične kompetence)
- razumevanja vloge in pomena prostorskega načrtovanja v sodobni družbi,
- razumevanja vloge in pomena uresničevanja trajnostnih načel posegov v prostor, varstva okolja in naravnih dobrin,
- načrtovanja prostora na lokalnem, regionalnem, državnem in mednarodnem nivoju; pridobitve licence »P« ZAPS (Zbornica za arhitekturo in prostor),
- dela na odgovornih mestih v državni upravi pri lokacijskem odločanju, inšpekcijah, pri koordiniranju sektorjev pri poseganju v prostor,
- dela na strateških razvojnih planih in izvedbenih načrtih občin, regij, države ter na strateških planih gospodarskih javnih služb; vključevanja v mednarodno prostorsko načrtovanje (v EU in izven),
- usklajevanja razvojnih ter varstvenih zahtev pri posegih v prostor,
- zagotavljanja demokratičnosti pri poseganju v prostor in sprejemljivosti v družbenem okolju,
- zagotavljanja tržne uspešnosti in gospodarnosti razvoja zemljišč,
- vodenja zbirk prostorskih podatkov, obvladovanja GIS-ov za razne naloge, prostorskih analiz in projekcij,
- sintetiziranja prostorsko-okoljskih, gospodarskih, socialnih, kulturnih in drugih sestavin celostnega načrtovanja,
- ustvarjanja novih znanj v stroki s poudarkom na interdisciplinarnem značaju pojavov v prostoru,
- pedagoškega, raziskovalnega in razvojnega dela na področjih prostora in okolja.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent se lahko vpiše v višji letnik, če je do izteka študijskega leta opravil z učnimi načrti predpisane obveznosti v obsegu najmanj 45 kreditnih točk po ECTS.
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)
Študent konča študij, ko opravi vse predpisane obveznosti v obsegu 120 ECTS vključno s pozitivno oceno in zagovorom magistrske naloge.