Ime kvalifikacije Magister profesor zgodnjega učenja in poučevanja/magistrica profesorica zgodnjega učenja in poučevanjaDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program 1. stopnje: predšolska vzgoja ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje s področja izobraževanja, umetnosti, humanističnih ved in družboslovja, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 30 ECTS točk ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, s področja predšolske vzgoje. 
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje vzgojiteljev predšolskih otrok
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic,
  • temeljito obvladanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov,
  • učinkovito uporabo znanja v praksi,
  • razvoj kritične in samokritične presoje,
  • avtonomnost in iniciativnost v strokovnem delu,
  • komunikacijske spretnosti,
  • etično refleksijo in zavezanost profesionalni etiki,
  • kooperativnost in učinkovito delovanje v skupini,
  • razumevanje vseživljenjskega učenja, stalnega profesionalnega in osebnega razvoja,
(predmetnospecifične kompetence)
  • reševanje konkretnih pedagoških problemov z uporabo znanstvenih metod in postopkov,
  • koherentno obvladanje temeljnega znanja, povezovanje znanja z različnih področij in aplikacijo,
  • umeščanje novih informacij in interpretacij v kontekst vzgoje in izobraževanja,
  • temeljito razumevanje splošne strukture vzgoje in izobraževanja ter povezanosti med njenimi poddisciplinami (kurikularne teorije, specialnopedagoška znanja ...),
  • poglobljeno razumevanje in uporabo metod kritične analize in razvoja teorij ter njihovo uporabo v reševanju konkretnih pedagoških problemov,
  • razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na področju vzgoje in izobraževanja,
  • učinkovito uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na področju vzgoje in izobraževanja,
  • temeljito poznavanje in razumevanje razvojnih značilnosti, razlik in potreb otrok ter prepoznavanje učnih zmožnosti in težav, celostno pojmovanje otroka,
  • organizacijo in vodenje v vzgoji in izobraževanju,
  • poznavanje socialnih sistemov, posebej procesov v vzgoji in izobraževanju,
  • poznavanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
  • estetsko občutljivost in za aktivno in ustvarjalno delo na umetniških področjih,
  • temeljito poznavanje in razumevanje didaktičnih značilnosti zgodnjega učenja in poučevanja, pomoč pri pedagoškem vodenju posameznika, oddelka in/ali skupine,
  • prilagajanje učno-vzgojnih pristopov glede na individualno, socialno, jezikovno in kulturno različnost učencev,
  • ustvarjanje spodbudnega učnega vzdušja, medsebojnih odnosov ter učinkovito razreševanje problemov.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent napreduje v višji letnik, če z opravljenimi izpiti zbere najmanj 50 ECTS.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Študent konča študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti, napiše in uspešno zagovarja magistrsko nalogo ter tako zbere skupno 120 ECTS.

Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

URL